Toon posts:

[XP] Profiel Mijn documenten verdwenen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een foutmelding van windows (blue screen) heeft windows zich hersteld. Na het opnieuw opstarten was de inhoud van de standaard Mijn documenten map verdwenen. Hier stonden erg veel belangrijke documenten in. Ik heb geprobeerd via systeemherstel de bestanden terug te krijgen, wat helaas niet gelukt is. Ook heb ik de computer doorzocht op aanwezigheid van .doc bestanden, ook zonder resultaat. Aangezien ik niet erg veel verstand van computers heb wou ik jullie om hulp vragen. Bestaat er software waarmee er een kans is dat ik de documenten terugkrijg, en wat raden jullie mij daar bij aan?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Welke windowsversie heb je?
heb je verborgen bestanden zichtbaar?

in geval van windows xp:
heb je gezocht naar "C:\Documents and Settings\usernaam\Mijn documenten"

tik bovenstaande eens in in een explorer venster zonder aanhalingstekens" en jouw naam ipv usernaam.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad windows xp. Het zoeken naar documenten heeft tot nog toe geen resultaat gehad. Wel heb ik onderstaande link op de site van windows gevonden waarvan ik sterk het vermoeden heb dat dit de oorzaak wel eens kan zijn.

Gegevensverlies na opnieuw installeren, herstellen of bijwerken van Windows XP

De oplossing staat erbij beschreven maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen!

quote]kroesed schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:46:
Welke windowsversie heb je?
heb je verborgen bestanden zichtbaar?

in geval van windows xp:
heb je gezocht naar "C:\Documents and Settings\usernaam\Mijn documenten"

tik bovenstaande eens in in een explorer venster zonder aanhalingstekens" en jouw naam ipv usernaam.
[/quote]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom :)
Ik heb conform de hier geldende policy (zie de "sticky" topics bovenaan het subforum) de titel iets aangepast.

Heb je de rechten goed staan? Zo niet: doe "take ownership", zoals beschreven in de Windows Clients - FAQ

Als dat niet helpt: zet de PC uit en
1) schroef de harde schijf er uit om in een andere PC verder te gaan
of
2) boot vanaf een externe HDD / USB stick / CD / DVD.
Zorg er hoe dan ook voor dat je niets meer naar deze harde schijf schrijft.

Dat i.c.m. de zaken over het terughalen van verwijderde bestanden zoals beschreven in de FAQ van Client Software Algemeen.

Maar goed, ik gok dat je er bent met de juiste rechten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Okay... hoe zie ik of ik de rechten goed heb staan?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat zei ik toch al?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1