Toon posts:

de juiste voeding.

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil deze week een nieuwe voeding gaan aanschaffen, en had mijn oog laten vallen op de coolermaster igreen power in 600watt.
nou is mij vertel dat het een b merk voeding is. waar is zelf dus ten zeerste over twijfel.
mijn pc is overklokt en dat trok de voeding net, heb sinds van de week een nieuwe 3d kaart de ati x1950xt en dat vind mijn cooler master 380watt atx voeding niet zo lekker.
ik zou graag van jullie wilen weten wat is nu een goeie voeding?
zoek een voeding tussen de 500 en 600 watt.
er is mij verteld dat antec non-modular, ocz en forton alleen goed zijn. klopt dat?
alvast bedankt

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Welke voeding heb ik nodig? Deel 16

De realpower voedingen van CM hebben een goeie reputatie. Maar over de Igreen voedingen is men nogal septisch. De fan zou luidruchtiger zijn dan de aangegeven 17db.

[ Voor 59% gewijzigd door wols op 16-12-2006 18:20 ]

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Enermax maakt ook goede voedingen (heb er zelf 3 draaien, zonder problemen)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• AxelNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-01 19:31
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:13:
ik wil deze week een nieuwe voeding gaan aanschaffen, en had mijn oog laten vallen op de coolermaster igreen power in 600watt.
nou is mij vertel dat het een b merk voeding is. waar is zelf dus ten zeerste over twijfel.
mijn pc is overklokt en dat trok de voeding net, heb sinds van de week een nieuwe 3d kaart de ati x1950xt en dat vind mijn cooler master 380watt atx voeding niet zo lekker.
ik zou graag van jullie wilen weten wat is nu een goeie voeding?
zoek een voeding tussen de 500 en 600 watt.
er is mij verteld dat antec non-modular, ocz en forton alleen goed zijn. klopt dat?
alvast bedankt
kijk hier maar eens:

http://www.silentpcreview.com/section10.html

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-02 17:01

Haan

dotnetter

bitshape schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:16:
Enermax maakt ook goede voedingen (heb er zelf 3 draaien, zonder problemen)
Zonder enige info over het soort voeding en de pc's waar ze in zitten en wat je ermee doet zegt die opmerking natuurlijk niet zo heel veel ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

kheb een zalman, zie Sig.

Prima ding! Ik hoor hem niet iig en werkt gewoon retestabiel. Zie Sig specs waar die in draait. Draait nu op 8x400Mhz = 3200Mhz

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 18:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
allemaal bedankt voor jullie snelle reacties :) dus als ik het goed begrijp zijn ze dus allemaal wel ok (van de bekende merken)

• Thas
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09-2025
Kijk uit met wat je zegt, SweeX is ook een bekend merk :P

Verwijderd

en OCZ maakt luidspreker-voedingen in één, als je stilte wil zoek dan maar rap iets anders dan een OCZ...

Verwijderd

Topicstarter
ja ok das waar sweex ha ha ha....
en ja ik wil stilte. vind ik zeer belangrijk... wordt dus geen ocz :)

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-01 21:01
Zalman
Antec
Enermax ook modulair mogelijk (liberty serie)
Tagan
OCZ
zijn zeker a merk voedingen. (ik ben er vast nog wel wat vergeten maar dat doet er niet veel toe voor dit topic en de TS)

Ikzelf zweer bij enermax maar dat is iets strikt persoonlijks.
De bovengenoemde modulaire serie (liberty 500) voldoet zeker voor jouw gebruik, het is in ieder geval mijn keuze in mijn volgende pc, even reclame:
pricewatch: Enermax ELT500AWT Liberty 500W (ATX12V 2.2)

Voedingen om te vermijden omdat dit de welberuchte c merken zijn:
trust (ligt ook tussen 20 en 30 euro)
Sweex (tussen 15 en 35)
Q-tec (tussen 13 en 30 euro)

Voedingen die niet echt compleet volkomen ruk zijn maar ik toch nimmer zou kopen:
Lc power (tussen 30 en 55 euro)
A-open (hiermee beledig ik vast weer en paar)

De meeste andere zitten eigenlijk eigenlijk in een gradatie die niet tot de absolute bagger of beste performers behoren. Cooler master behoort wat mij betreft tot een redelijk goede middenmoter, doch met de echte top kan het zich doorgaans niet meten.
Dat betekent dus niet dat de voeding slecht is, maar wel dat er betere bestaan dus voel je niet aangevallen maar een a-merk is het gewoon niet.

KORTOM
De prijs geeft je grotendeels het antwoord! Je herkent goedkope bagger aan de verkoopprijs. Met alle respect maar geef je 30 euro uit aan je voeding kun je niet een topproduct verwachten dacht ik zo.
Dat betekend dat ook sweex (dat alleen maar bekend is van goedkope bagger) toch echt geen topproduct is. Meer dan een router wil ik er niet van hebben, zeker niet zoiets belangrijks als een voeding!
Een goede voeding is echt essentieel. het voorkomt rare vastlopers instabiele pc's, defecte hardware kortom allemaal zaken waarop niemand zit te wachten. Niet op besparen is mijn advies.
De meeste goede voedingen liggen ongeveer rond de 80 en omhoog. Vanaf dan kun je wellicht een specifiek gerichte zoekvraag plaatsen want met deze vraag kunnen we eigenlijk niets.

Indien je er 1 uit de bovenste lijst kiest moet het lukken. Kies er 1, kijk naar reviews: gebruik daarvoor google en de search van GoT. Als er niets over een voeding staat kun je wellicht een topic openen. Overigens lijkt 500 wat ruim voldoende voor wat je van plan bent hoor... Een zwaardere voeding heeft alleen maar mindere prestaties als deze maar voor 50 % wordt belast.

[ Voor 19% gewijzigd door hoeretoeter op 16-12-2006 19:00 ]

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

Verwijderd

Seasonic S12 430watt heb ik zelf.
Je hoort hem niet, en heeft een efficiency van boven de 90% :)
Je hebt ook een 480watt versie en nog wel wat anderen.

Verwijderd

Topicstarter
ok mensen heel erg bedankt voor deze informatie!
ben hier zeer zeker mee geholpen :)
nogmaals bedankt!

Verwijderd

forton maakt ook goeie voedingen, heb er zelf ook 1 hoog rendement lage prijs. en ze worden gemaakt door fsp een van de beste voedingmakers in de wereld

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ondanks dat je al bent geholpen wil ik je toch nog eens op het topic wijzen wat wols net aangeeft. Dit topic is heel erg mooi voor dit soort vragen ;)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.