GoT-tweaker-PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 09:50

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
Hallo,

Ik loop hier al een aantal jaartje rond.
En voornamelijk op de momenten dat ik zelf nieuwe hardware nodig ben zit ik hele dagen/weken te zoeken naar de beste hardware of prijs/prestatie wat er op dat moment is.
Zelf hou ik de vernieuwingen in hardware land redelijk bij, maar soms gaat het gewoon veel te snel om alles tot in de puntje bij te kunnen houden.

Momenteel ben ik voor mijzelf op zoek naar een nieuwe computer en nu ben ik me dus in alles aan het inlezen, van moederbord naar geluidskaart en alles ertussen in.
en bij sommige onderdelen kost dit veel tijd omdat je niet weet wat er op dat moment te koop is.

Maar nu de cloe van dit verhaal:
Ik dacht dat het wel iets voor GoT zou zijn om een Tweaker PC van de maand te hebben.
Dat houdt dus in dat er iedere maand gestemd kan worden door de medetweakers wat volgens hun op dat moment het beste systeem is.
En dan over alle onderdelen, zoals;
CPU
GPU
geheugen
moederbord
voeding
e.d.

na een periode van stemmen worden dan de meest verkozen onderdelen bij elkaar gevoegd tot 1 systeem.
Zo is het voor mensen die niet in de hardware zitten makkelijker om erachter te komen wat hot is op dat moment.
En als er iemand is die niet gelijk het beste/duurste hoeft te hebben kan die bijvoorbeeld het systeem van een half jaar terug pakken.

Ik weet dat je zo geen systeem kunt samenstellen die op elkaar afgestemd is, maar je krijgt in 1 oogopslag een overzicht van alle goede onderelen/producten.
Zelf zou ik niet weten hoe je zoiets op kunt zetten op een forum, maar mss is het een idee voor jullie om mee te nemen.
Ik hoor wel wat jullie er van vinden ;)

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb je dan al die jaren de Best Buy Guide over het hoofd gezien?

edit:
Eh ja, wat ^hij^ zegt

[ Voor 13% gewijzigd door MadMarky op 16-12-2006 01:25 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Heb je dan inderdaad de Best Bugy Guide op de frontpage en de bijbehorende topics op het forum gezien in Complete Systemen & Laptops :) ? Het lijkt me erg ingewikkeld om daar een soort van stemprocedure van te maken, aangezien onderdelen altijd in samenhang met elkaar gekocht moeten worden, en er bovendien rekening moet worden gehouden met een maximum budget. De BBG's en de mogelijkheid om daar op te reageren lijkt me eerlijkgezegd al ruim voldoende, en eerlijkgezegd zelfs beter dan jouw voorstel :) .

Op zich een goed idee dus, het bestaat volgens mij alleen al in een iets andere vorm :) .

[ Voor 1% gewijzigd door JHS op 16-12-2006 01:57 . Reden: O-) ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JHS schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 01:37:
Heb je dan inderdaad de Best Bug Guide op de frontpage en de bijbehorende topics op het forum gezien in Complete Systemen & Laptops :) ?
Mooie typo, of hebben we echt de Bug van de maand? 8)7

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 14:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

gambieter schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 01:53:
[...]

Mooie typo, of hebben we echt de Bug van de maand? 8)7
Jazeker, deze maand nomineer ik JHS :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
MadMarky schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 01:24:
Heb je dan al die jaren de Best Buy Guide over het hoofd gezien?

edit:
Eh ja, wat ^hij^ zegt
eeeuuuuuuhhhhhh........ :X :X 8)7 |:( |:(
:$ :$

oeps. :P

najaa. kun je nagaan hoe goed mijn idee was :+

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
JHS schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 01:37:
Heb je dan inderdaad de Best Bugy Guide op de frontpage en de bijbehorende topics op het forum gezien in Complete Systemen & Laptops :) ? Het lijkt me erg ingewikkeld om daar een soort van stemprocedure van te maken, aangezien onderdelen altijd in samenhang met elkaar gekocht moeten worden, en er bovendien rekening moet worden gehouden met een maximum budget. De BBG's en de mogelijkheid om daar op te reageren lijkt me eerlijkgezegd al ruim voldoende, en eerlijkgezegd zelfs beter dan jouw voorstel :) .

Op zich een goed idee dus, het bestaat volgens mij alleen al in een iets andere vorm :) .
ja je hebt helemaal gelijk.
Ik had dat idd nog nooit gezien, zal voortaan eens verder kijken dan mijn neus lang is :P

maar zoiets bedoelde ik dus ook ;)

gooi maar op slot dus, sorry

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De BBG staat overigens al járen in PMG FAQ » Welke moet ik nemen? en in de FAQ van Complete Systemen & Laptops genoemd :Y) Dat jij deze ook over het hoofd hebt gezien .. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 07:04
Maar de best buy guide is eigenlijk niet wat hij zoekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

hello_moto schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:10:
Maar de best buy guide is eigenlijk niet wat hij zoekt ;)
Dan zou je eigenlijk de BBG discussietopics eens goed moeten lezen.
Daar wordt de voorgestelde BBG vaak nog eens goed onder de loep genomen door mede-tweakers ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
BalusC schreef op maandag 18 december 2006 @ 09:32:
De BBG staat overigens al járen in PMG FAQ » Welke moet ik nemen? en in de FAQ van Complete Systemen & Laptops genoemd :Y) Dat jij deze ook over het hoofd hebt gezien .. :X
Ja idd :X

Nu ik zo rondkijk kom ik overal die BBG tegen :+
Maar is me eerder dus nooit opgevallen, heb denk ik niet zo'n grote neus dus ;)

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 07:04
alt-92 schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:23:
[...]

Dan zou je eigenlijk de BBG discussietopics eens goed moeten lezen.
Daar wordt de voorgestelde BBG vaak nog eens goed onder de loep genomen door mede-tweakers ;)
Doe ik ook altijd :) . Maar de configuraties zijn daar soms ook wel niet op gebasseerd
Pagina: 1