Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Draaldoos internet doet raat en nog vanalles

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nja, de laatste 2 weken na de nieuwe instal van xp doet men internet en msn heel raar. Ik heb draadloos internet wat altijd goed werkte, msn ook wel redelijk.
Maar nu:
- geen verbinding kunnen maken met router
- beperkte of geen verbindingsmogelijkheden
- heb ik verbinding wil msn niet aanmelden, of ik kan geen internet pagina`s openen
- emailserver ligt eruit terwijl ie 2 min geleden et nog dee
etc...

Dit is al irritant maar dan nog wat heel raars...
Op mijn pc komen allerlei mappen en documenten te staan met allerei programmameringscodes erin. Maar wat et verotste is dat er 1 docu was waar men computertijden, wachtwoorden en de hele mikmak instaat....

Oftewel men privicy word hendig geschonden en ik ben niet veilig meer op men pc...

Ad aware, spybot search and destroy, avg free en zonalarm doet niks, vind niks.

Ik heb alle programmatuur zelf met de hand nagekeken en nergens staat wat verkeerds, geen verkeerde progjes, niks. En toch is er wat aan de hand....

Ik weet geen oplossing meer... Ik hoop een van jullie wel... :X :?

Edit: nu ook al foutmeldingen van mijn beveiling, zonealarm gaf een foutmelding dus die werd afgesloten door windows 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 15-12-2006 19:25 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Verwijderd

Is je draadloze netwerk wel beveiligd? Klinkt alsof iemand (de buurman ofzo :P) aan het rommelen is op je computer... Iets meer info kan geen kwaad.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 19:28 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 19:26:
Is je draadloze netwerk wel beveiligd? Klinkt alsof iemand (de buurman ofzo :P) aan het rommelen is op je computer...
Ja er zit een wachtwoord op en ik heb ff gekeken wie geconnect zijn maar volgens mij zijn het allen onze computers...

Edit: Mijn pc, die van emn vader en onze huis tuin en keuken laptop zit er op maar ook een hewlett pc met wat cijfers erachter die zit geconnect. kan zijn dta het onze oude pc is maar ik vertrouw die niet helemaal.
Ik heb speedtouch, hoe kan ik die eraf krijgen of wat moet ik doen?

[ Voor 25% gewijzigd door Joopieboy op 15-12-2006 19:32 ]

Verwijderd

wat voor documenten en mappen worden er zoal aangemaakt, en wat staat erin?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
een ww op je webinterface is geen beveiliging
wep/wpa is beveiliging

PSN: djmurcielago

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:29
klinkt als een trojan die een deurtje open heeft gezet.. maar goed dat moet dan wel een recente zijn. wel met de nieuwste adaware enz gewerkt MAW de laaste updates?

Verwijderd

Lees deze anders eerst even door: FAQ - Netwerken

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Alles is geupdate, en er stata nieuwe programmatuur op. Bij zonealarm heb ik alleen de programma`s die nodig zijn de bevoegdheid gegeven.

En de documenten en mappen hebben als naam allerlei code combinaties en erin staat vaak programmatuur taal. De documenten zijn alleen in kladblok te openen en dna krijg ikd e meest rare, soort chinese tekens. Ik heb ze van mijn pc af gegooit maar toch gebeurt er wat op emn achetrgrond. CPU gebruik en RAM gebruik zijn bets hoog te noemen en men internet, als ik heb is ook erg langzaam. Dus er word gebruik van wat gemaakt.

Edit: netwerk is beveiligt met een wep/wpa codering, 26 tekens in totaal dus wel goed beveiligt, router staat in het midden van het huis maar wel bereikbaar voor de buren. Maar we hebben een gast in de straat wonen die een grote antenne mast in zijn tuin heeft staan, kan die kwaad doen?

[ Voor 19% gewijzigd door Joopieboy op 15-12-2006 19:37 ]

Verwijderd

dan kan je toch even bij taakbeheer kijken wat er zoveel cpu/geheugen gebruikt? 8)7

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nja, mijn normale programma`s staan open, media player en msn gebruiken een beetje meer als de andere, maar der zijn er een paar met Tos en getalletjes en letters er achter. Die kan ik niet uit schakelen...

Verwijderd

MAC beveiliging toepassen anders.

dan heb jij helemnaal in de hand wie connect

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 19:44:
MAC beveiliging toepassen anders.

dan heb jij helemnaal in de hand wie connect
Weinig kans, MAC-adressen zijn zeer makkelijk uit de lucht te plukken, evenals WEP-keys. WPA is eigenlijk de enige juiste methode.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nja ok, ik ga me nog de norton 2005 proberen voor virussen/trojans te scannen, mijn pc weer opnieuw instaleren, de router ff opnieuw instaleren, nieuw wachtwoord erop, programma voor de connections te beheren. Hopen dattie ie dan weer goed loopt.\Iig bedankt voor jullie snelle hulp!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 19:45:
[...]

Weinig kans, MAC-adressen zijn zeer makkelijk uit de lucht te plukken, evenals WEP-keys. WPA is eigenlijk de enige juiste methode.
Ok, wachtwoord moet dus in WPA staan

[ Voor 34% gewijzigd door Joopieboy op 15-12-2006 19:48 ]

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 12:36
Joopieboy schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 19:42:
Nja, mijn normale programma`s staan open, media player en msn gebruiken een beetje meer als de andere, maar der zijn er een paar met Tos en getalletjes en letters er achter. Die kan ik niet uit schakelen...
Netwerk apparatuur loskoppelen en snel alles opnieuw installeren!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
barfieldmv schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 19:48:
[...]

Netwerk apparatuur loskoppelen en snel alles opnieuw installeren!
Nja telaat, pc ging uit zichzelf werken... Muis ging heen en weer, menu`s werden geopent. Stekker eruit. Ik zit nu op de pc van men pa maar het netwerk gaat er zsm er helemaal uit om helemaal aan gepast te worden en helemaal opnieuw geinstaleerd te worden. Ik ga uit mijn pc de netwerkkaart halen zodat ie niet weer gelijk met internet gaat kloten.
Dus dat word weer een weekend hieraan gaan werken... Niks ff ontspannen, bah bah :( :( :X
Nog tips voor het opnieuw opbouwen van men pc, welke beveiligingspakket is het beste en nog verder tips?

Verwijderd

Joopieboy schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 19:53:
[...]
Ik ga uit mijn pc de netwerkkaart halen zodat ie niet weer gelijk met internet gaat kloten.
[...]
Netwerkkaart uitschakelen zodra je computer voor het eerst opstart is genoeg lijkt me.
Nog tips voor het opnieuw opbouwen van men pc, welke beveiligingspakket is het beste en nog verder tips?
Lees het boekje van je router goed door, en schakel alle beveiliging in (WPA, MAC-filtering, SSID uitzetten). Verder geen rare bestandjes openen uit mailtjes van (on)bekenden.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 19:57:
[...]

Netwerkkaart uitschakelen zodra je computer voor het eerst opstart is genoeg lijkt me.

[...]

Lees het boekje van je router goed door, en schakel alle beveiliging in (WPA, MAC-filtering, SSID uitzetten). Verder geen rare bestandjes openen uit mailtjes van (on)bekenden.
Ok thnx

En wish me luck :(

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Na, gisteravond en vanochtend bezig geweest:
- pc geformateerd, alles opnieuw geinstaleerd
- router gereset
- alle computers hier van het netwerk gehaald en een andere naam gegeven
- netwerknaam veranderd
- nieuw wpa wachtwoord
- alle pc gescand op virussen etc.
- netwerk word bedient door 1 hoofdcomputer, al weet je het wachtwoord van ons netwerk, dan moet ik handmatig de computer etc invoeren en accepteren
- dus ik ben nu helemaal clean, afgeschermt en veilig(hoop ik)

Hopen dat het zo blijft want het was niet helemaal goed wat er fout ging hier. Ik denk dat het nu wel goed is. :)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Naast dat ik eigenlijk zowat alles mis wat in Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten genoemd staat krijg ik het gevoel dat je dit nogal gehaast hebt getypt. Er zitten namelijk ontzettend veel spelfouten in je topicstart alleen al. Daarbij is het nu nogal een gokwerk waar je zelf al naar gezocht hebt, want dat zie ik allemaal niet in je topicstart terug. Ik kan je dan ook adviseren om Het algemeen beleid nog eens door te lezen en zo meteen je mail te controleren, want hier ben je al vaker voor gewaarschuwd. Deze thread gaat dan ook op slot. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.