Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Darius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:49
Hoi,

Aangezien ik binnenkort mijn contract moet vernieuwen en uiteraard om de tafel moet met mijn baas over entuele loonsverhoging vroeg ik me af hoe de gemiddelde loon v/d gemiddelde tweakers.net bezoeker is gestegen (of niet) ?

Kun je d'r ook bij zetten wat je precies doet en waarom het zoveel gestegen is (of niet)? Dan heb ik een idee wat ik moet vragen.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:26

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Tja, dat hangt van nogal veel zaken af:

- Je prestatie over het afgelopen jaar
- Ben je starter of zit je al een eeuwigheid in je rol?
- Zit je al aan de top in je loonschaal of nog helemaal in het begin?
- Zit je in een specifieke sector die onder een of andere CAO valt?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Kun je d'r ook bij zetten wat je precies doet en waarom het zoveel gestegen is (of niet)? Dan heb ik een idee wat ik moet vragen.
Zoals je de vraag stelt denk ik dat je beter in Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 3) kunt kijken, daar wordt ook redelijk wat informatie genoemd :)

• Darius
Hillie schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 19:04:
Tja, dat hangt van nogal veel zaken af:

- Je prestatie over het afgelopen jaar
- Ben je starter of zit je al een eeuwigheid in je rol?
- Zit je al aan de top in je loonschaal of nog helemaal in het begin?
- Zit je in een specifieke sector die onder een of andere CAO valt?
- Vind wel dat ik vrij goed gepresteerd heb, maar dat hoor ik direct wel ;-)
- Werk al 5 a 6 jaa, bijna 4 jaar bij desbetreffende betrijd
- Zit zeker niet in de top van mijn loonschaal en het is een kleine bedrijf
- Webhosting bedrijf, waar ik interne php werk voor verricht

Ik zat meer te denken wat de standaard loonsverhoging percentage is, omdat de precieze bedrag natuurlijk van je loon afhangt. Probleem is dat ik maar part time (2 dagen) bij de desbetreffende bedrijf werk, maar denk zelf dat dit niks uit zou moeten maken.

• Darius
SmartDoDo schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 19:10:
[...]
Zoals je de vraag stelt denk ik dat je beter in Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 3) kunt kijken, daar wordt ook redelijk wat informatie genoemd :)
Bedankt voor de tip, dat zal ik zeker doen!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:26

flanger

That Guy

De vraag die je jezelf moet stellen is waarom je juist die loonsverhoging verdient. Omdat je "vrij goed" gepresteerd hebt? Big deal, daar wordt je reeds voor vergoed tegen je overeengekomen huidige loon.

Toon liever aan waarom ze je juist die loonsverhoging zouden moéten geven: omdat je het verschil maakte tijdens een project, concrete adviezen gaf die het bedrijf een bom geld bespaarde, ... Je voorbereiden dus en aantonen dat ze gek zouden zijn om je die loonsverhoging niet toe te kennen.

Schoorvoetend naar je evaluatie gaan en beleefd vragen voor je "standaard" loonsverhoging zou bij mij als baas overkomen als "het mag, maar moet niet".

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

• Darius
Nee, natuurlijk niet. Maar ik bedoel meer dat je zo&zo te maken hebt met inflatie en doordat je een jaar meer ervaring hebt je meer hebt toe te dragen.

Het is ook een hele lastige kwestie, om wat je voor het bedrijf waard bent uit te drukken in geld.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:24

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

inflatie correcties zijn er altijd jah, maar dan hangt het er maar net vanaf of je onder een CAO valt en zoja welke,

wij hebben on juli 1,75% CAO loonsverhoging gehad en per 1-1-2007 komt daar nog eens 1,5% bij. Mijn vrouw krijgt er per 1 jan. 2%. Dit heeft idd allemaal niets met wel/niet goed presteren etc. maar is puur een inflatie correctie.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:19

Asteroid9

General Failure

Voor alleen de inflatie correcte hoef je niet op meer dan 2% te rekenen.

Verdere verhogingen hangen eerder samen met je huidige salarispositie, je ontwikkeling en ook met de arbeidsmarkt.
Als je goede beoordelingen krijgt, niet boven marktconform verdient en een lastig in te vullen functie bekleed is er wel een mogelijkheid om wat verhoging los te praten.

Hoeveel precies hangt helemaal van het bedrijf af, maar bijvoorbeeld >10% is zeer uitzonderlijk.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• Darius
Bedankt voor de replies. Waar ik werk deden ze namelijk een tijd geleden ERG moeilijk met loonsverhoging waarna ik duidelijk maakte dat dat eigenlijk niet kon (lees onder de inflatieniveau). Dat was toen na geziek van o.a. mijn part uiteindelijk opgelost ;)

Aangezien dit een erg subjectief onderwerp is (hangt idd erg van je situatie af) zal ik het maar moeten afwachten.

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Het is inderdaad een combinatie van factoren. Inflatie, prestatie, niveau huidig salaris, eigen onderhandelings capaciteiten.

Ik denk dat gemmiddeld genomen een verhoging van een procentje of 7 goed te noemen is, zeker als je niet van job switched.

2% is wat laag en ik denk 5% acceptabel.

Gr
ZTeeVeR

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Pagina: 1