Toon posts:

nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik moet een nieuw moederbord kopen. ik heb een sata schijf aangeschaft van 160 GB maar ik kom er nu achter dat me moederbord geen sata aanslutiing heeft.

ik heb een socket 462 moederbord dit is toch socket a?

nu heb ik dit moederbord gezien.

Asrock K7NF2-RAID
http://www.alternate.nl/h...=GJER25&showTechData=true

hier zit sata op dus dan kan ik zonder problemen me hdd aansluiten? en processor en geheugen overzetten?

alvast bedankt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Is een los SATA PCI kaartje niet makkelijker en goedkoper ?

Verwijderd

Topicstarter
had ik nog niet eens aan gedacht.
bedankt man.

hmm maar die kosten ook 40 ueuro ofzo?
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=FPBS01

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 13:28 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Socket 462 en Socket A is hetzelfde.
Of je je cpu en mem ook kan gebruiken op dat Asrock ding is natuurlijk niet te zeggen zonder te wetenw at voor cpu en mem je hebt :P

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
In de PW staat er 1 van Sweex voor nog geen 15 euro. Of ie een beetje goed is weet ik niet. Sweex staat niet echt bekend als een goed merk.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:30:
In de PW staat er 1 van Sweex voor nog geen 15 euro. Of ie een beetje goed is weet ik niet. Sweex staat niet echt bekend als een goed merk.
kan je eens een link geven?

Verwijderd

Die sweex werkt wel, maar als je echt vaak hoge diskload heb, is die sweex kaart vrij traag.

Verwijderd

Topicstarter
het is voor een pc waar op geinternet wordt. en af en toe een klein peuter spelletje en eens wat foto's op bekeken wordt. Meer wordt er niet mee gedaan.

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Is het niet makkelijker om die sata schijf gewoon om te ruilen voor een pata model?

• Nielson
  • Laatst online: 21:57
Goed genoeg in ieder geval. De niet-raid versie is trouwens nog € 4,- goedkoper. Snap niet dat iedereen altijd zo zit te zeiken op Sweex, als je al zou willen kun je nog bijna niets verkloten aan zo'n simpel kaartje. Chipset en drivers komen rechtstreeks van Silicon Image, en de pcb ziet er ook niet erg ingewikkeld uit.

Verwijderd

Topicstarter
Mikey5times schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:38:
Is het niet makkelijker om die sata schijf gewoon om te ruilen voor een pata model?
sata is toch een stuk sneller?

in ieder geval op de sata schijf staat 3gb/s maar op die sweex controllers staat serial ata/150

dus werkt die hdd dan wel op die controllers?

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-05 22:50
Ja, het werkt wel hoor.

sata2 is backwards compattible

- knip -

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:41:
[...]

sata is toch een stuk sneller?
S-ATA is marginaal sneller dan ATA100/133. Het verschil merk je vrijwel niet op een enkele disk.

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-05 22:50
Terw_Dan schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:54:
[...]

S-ATA is marginaal sneller dan ATA100/133. Het verschil merk je vrijwel niet op een enkele disk.
En zeker niet als je alleen internet, of peuterspelletjes speelt :)

- knip -

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Los van de suggestie om gewoon een losse SATA controller te nemen, had je gewoon in de FAQ van dit subforum kunnen teruglezen hoe je een mobo moet uitzoeken: PMG FAQ » Welke moet ik nemen? en aansluitend ook Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen? en Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken?

Gebrek aan aantoonbare inzet en research plus FAQ-gevalletje, topic dicht dus. Neem eens de [faq]registratievoorwaarden[/] door voor een uitleg over de werking van GoT ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.