Toon posts:

'Cannot modify header information' bij php include

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Na de hulpvolle hint over de php-include tag in mijn vorige topic om een bepaalde pagina in een andere op te nemen, ben ik gelijk aan de slag gegaan. Ik heb een testpagina aangemaakt, en daarin met een php-include verwezen naar de pagina die ik wil invoegen.

Dit resulteert in de volgende foutmelding:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/robindewever.nl/robindewever.nl/httpd.www/tperin.php:9) in /customers/robindewever.nl/robindewever.nl/httpd.www/textpattern/index.php on line 27
config.php is missing or corrupt. To install Textpattern, visit textpattern/setup/

Ik gebruik dus een open source CMS, Textpattern, maar dat werkt verder prima. Ik vraag me af of iemand van jullie deze foutmelding herkent. Googelen levert een hoop soortgelijke problemen en oplossingen op, maar het blijkt dat de oplossingen iedere keer per geval verschillen.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

config.php is missing or corrupt. To install Textpattern, visit textpattern/setup/

Je gebruikt het verkeerd.

Waarschijnlijk is dat het probleem

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Thanks. Ik heb config.php opgespeurd; die stond op z'n plek en bevatte alle juiste info (het was in ieder geval zoals het volgens de installatiegids van het cms moest zijn). Zou het ook niet aan config.php kunnen liggen?

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:33
Je kan aan de hand van de foutmelding zien waar het probleem zit, die regels zijn de veroorzakers van het probleem. Bekijk dat, los het op en lukt dat niet dan moet je waarschijnlijk bij Textpattern zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Tof, dank je :)
Ik mag aannemen dat de kans dat het niet met config.php van doen heeft erg klein is?

Verwijderd

kijk eens in de scripts die je include voordat de header functie wordt aangeroepen of hier niet ergens een spatie aan het eind van het script staat. Dat wil ook nog wel eens de oorzaak zijn.

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:55
Header foutmelding komt omdat jou script probeert aangepast of iig zelf gemaakte headers te versturen. Dit moet voordat er output naar de browser gestuurd wordt, immers kun je niet eerst de inhoud van een pagina sturen en dan pas zeggen wat je stuur (vanuit de server gezien). Je moet dus zorgen dat je script geinclude wordt voordat er output gegenereerd word (dit kan PHP output zijn, maar OOK HTML die voor jou PHP-blok staat!)

Ik denk echter dat je misschien Include onbedoeld op een onjuiste wijze implementeert. Je include namelijk nu lokaal op de server, hierbij word de broncode van script als onderdeel van je pagina uitgevoerd (net alsof je de broncode erin copy 'n paste), maar wat je waarschijnlijk wilt en waarmee je beide foutmeldingen verhelpt is het includen van de output van het script. Dit doe je bijv door het includen van http://url.tld/path/script.php ipv van /path/script.php (met http geef je aan dat PHP het bestand via web moet opennen, dit gaan natuurlijk trager dan wat je nu doet en gaat mogelijk zelfs via het web!).

De twee foutmelding komt ook door de manier waarop je include, want op deze manier verandert het relatieve path naar config.php, dus moet je ook het path aanpassen, het beste is om het absolute path te gebruiken of je kunt er weer voor kiezen de output van het script te includen.

Verder moet ik je er nog even voor waarschuwen dat je ook de <HEAD> e.d. van je pagina mee include, dit is waarschijnlijk niet gewenst!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zie Janoz in "Weblog in eigen PHP-pagina implementeren" Voor support en ondersteuning op Textpattern zul je toch eerst bij de makers daarvan moeten wezen i.p.v. hier direct je vragen te stellen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.