Toon posts:

Weblog in eigen PHP-pagina implementeren

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hello folks!

Ik ben bezig een site te maken en wil daarin een weblog van opensource CMS Textpattern in verwerken. Dat zou volgens mij heel makkelijk kunnen door de inhoud van mijn Textpattern-blogpagina op te nemen in één van de pagina's van mijn site en het CSS bestand in mijn Textpattern-admin naar mijn eigen stijl aan te passen zodat de lettertypen en -kleuren van m'n site gewaarborgd blijven.

Het eindresultaat is dan dus een pagina met míjn graphics, maar met de (dynamische) content van het blog.

Daarbij stuit ik echter op één heel groot probleem: ik heb geen idéé hoe ik de PHP-code van Textpattern in mijn eigen site moet implementeren. Volgens mij is het behoorlijk makkelijk, ik heb alleen het probleem dat ik een dergelijke code nergens kan vinden. Oh, en ik gebruik Dreamweaver!

Als dit te vaag beschreven is, hoor ik het graag :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 11:28 ]

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Misschien kun je die vraag beter stellen op het forum van de mensen die dat stukje software hebben geschreven.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

include'';? :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 11:32 ]

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:55
Welkom,

Ik denk niet dat je hier helemaal op het goede forum bent of je vraag is niet van genoeg niveau, maar ik denk dat voor jou de beste oplossing misschien wel licht in Iframes. Dit heeft niets programmeren te maken, maar is gewoon markup language, HTML.
http://www.handleidinghtml.nl/html/frames/frames08.html

Andere optie zou zijn om de code in je pagina op te nemen, maar dat is afhankelijk van de code. Ook zou je misschien de pagina kunnen includen, maar ik denk echt dat de eerste optie voor jou het meest interessant en bereikbaar is.

Misschien is het slim om ook even te vertellen hoe je je pagina opbouwt nu? Gebruik je gewoon allemaal statische pagina's?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit is in programming neit de bedoeling. PRG is gericht op het zelf programmeren en de problemen die daarbij komen kijken. Het is niet de bedoeling om anderen maar 'het werk' voor je te laten doen en om om support te vragen voor het gebruik van producten van anderen.

Ik raad je aan om eens te kijken naar blogger. Deze bied ook een uitgebreide mogelijkheid om je eigen vormgeving toe te passen en zal waarschijnlijk een stuk makkelijker te integreren zijn (ook met dreamweaver) in je bestaande site.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.