Korte en gebruiksvriendelijke handleiding Java?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hallo,

De examens naderen voor ons, studenten van hogescholen en universiteiten. Ik krijg in mijn opleiding ook programmeren, bij ons is dit object-georienteerd programmeren in Java, met behulp van een Engelstalig handboek van C. Thomas Wu.

Ik doe erg hard m'n best, maar aan de hand van de Engelstalige begrippen, slaag ik er niet erg goed in programma's te schrijven. Ik weet niet precies hoe het komt, maar ik krijg maar geen vat op die taal.

Het is tevens mijn eerste programmeertaal en het gebruik ervan vind ik niet echt makkelijk.

Kent iemand een overzicht waarin de meest relevante en praktisch bruikbare beginselen wat uitgelegd worden, het liefst in verstaanbaar Nederlands?

Zo kan ik misschien toch nog inpikken en beter meevolgen en zo de blok met een geruster hart ingaan.

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Google op tuturial java, en dan aanvinken "pagina's in het Nederlands"

Overigens, wat deed je in de les? Normaal moet je kunnen werken met Java als je in de les de basiscs hebt ge leert, de rest leer je uit je zelf.

Welke begrippen snap je overigens niet?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En wat heb je zelf dan al gevonden? Lijkt me dat je toch wel iets moet kunnen terugvinden.

Overigens is nog steeds een hoop vaklitaratuur in de Informatica in het Engels. Als je er met de Engelse begrippen niet uitkomt lijkt het me het handigst dat je je docenten even om hulp vraag voordat je hier op GoT naar een kort handleiding gaat vragen. Java is overigens dermate uitgebreid dat er geen korte handleiding bestaat. Wel bestaan er verschillende tutorials die met google prima te vinden zijn en zijn er verschillende boeken (ook in het NL) die je o.a. in [Alg] Centraal boekentopic - part II kan vinden.

Een opsomming van korte tutorials van Java lijkt me geen topic waardig. Probeer het eerst eens bij je docenten, daar zijn te tenslotte voor :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.