Toon posts:

welke moederbord bij de intel core2duo E6600?

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan om de 2x2.4ghz processor te halen (4.8ghz toch?), maar ik zit ook met moederbord problemen, waardoor ik ook gelijk een nieuwe moederbord ga halen. ik dacht zelf aan de ASUS P5W DH DELUXE,Sk775,PCIe. ondersteund ATI crossfire, een 775 socket voor de cpu, een mooie prijs. nou weet ik niet zoveel over de uitgebreide informatie over alles en nog wat. ik wil natuurlijk dat de cpu op zijn 100% draait als het nodig is en niet dat de moederbord de kracht van de cpu limiteerd.

wat raden jullie mij aan?

oh ja en nog iets: de core2duo is dus 2 processors in 1? dus ik heb straks een 4.8ghz chip in me pc? het is me allemaal even onduidelijk wat het dualcore enzo betreft.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Eisen? Budget? Wat voor features heb je nodig op je moederbord? Overige specs? En nee, zo werkt het niet met dual core. Een heldere uitleg staat in de FAQ.
Als jij geen informatie geeft kunnen wij het ook niet...

[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 14-12-2006 15:18 ]

Verwijderd

simpel
je heb 2x 2,4g
als je een programma heb die maar voor een cpu is gemaakt dan werkt er ook maar een cpu
Als je een programma heb die twee cpu's ondersteunt dan gebruikt er twee cpu's.

Maar als je twee verschillende programma's neemt dan kan je op cpu-1 setten (game) en op cpu2 je torrint of video en\decoderen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De E6600 is een dual core CPU. Je hebt dus 2x 2.4GHz maar geen 4.8GHz. Je kan die 2 dingen niet zo optellen want zo werkt het niet.

Qua moederbord moet je gewoon ff kijken welke dingen je nodig hebt of graag wilt. De P5W heeft WIFI en een afstandsbediening. Maar daar betaal je dan ook voor.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wauw, een sig!

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
De Asus P5W is een workstation moederbord.. Echt heel veel opties zitten erop.. En is ook wel duur.. Maar dan heb je ook echt een dijk van een moederbord...

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:16:
ik ben van plan om de 2x2.4ghz processor te halen (4.8ghz toch?), maar ik zit ook met moederbord problemen, waardoor ik ook gelijk een nieuwe moederbord ga halen. ik dacht zelf aan de ASUS P5W DH DELUXE,Sk775,PCIe. ondersteund ATI crossfire, een 775 socket voor de cpu, een mooie prijs. nou weet ik niet zoveel over de uitgebreide informatie over alles en nog wat. ik wil natuurlijk dat de cpu op zijn 100% draait als het nodig is en niet dat de moederbord de kracht van de cpu limiteerd.

wat raden jullie mij aan?

oh ja en nog iets: de core2duo is dus 2 processors in 1? dus ik heb straks een 4.8ghz chip in me pc? het is me allemaal even onduidelijk wat het dualcore enzo betreft.
Lees de faq eerst eens goed door. De helft van de dingen die je hier vraagt kan je makkelijk in lekentaal op internet vinden met een paar google zoekopdrachten.

Verder zal het niet snel het geval zijn dat het moederbord de snelheid van de CPU limiteert. KIjk dus gewoon eens naar de eisen die je hebt aan een moederbord en zoek daar eens wat types bij. Vervolgens is iedereen hier wel weer welwillend genoeg om je te helpen een keus te maken.

Verwijderd

Topicstarter
eisen van mijn moederbord is simpel:
-ATI crossfire moet er op lukken
-core2duo ondersteuning
-8 kanaals geluid
-4 geheugenbanken (wat nu vrijwel standaard is geworden)
budget voor de moederbord ligt dus rond de 200 euro

ik heb ook op mijn andere kast een 3ghz intel pentium4 chip in zitten, vandaag met de post dus de nieuwe rainbow six gekregen en na het installeren stond er dus dat ik op de minimale eisen zat kwa cpu ghz.draait het dan op de 3ghz beter dan op de dualcore 2x2.4ghz?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Kloksnelheden zeggen heel weinig. Die C2D is effectiever met 2,4ghz dan de P4 met 3ghz.

Verwijderd

Topicstarter
i see. ik ga dan toch voor de ASUS P5W DH DELUXE.

bedankt voor jullie zeer snelle reacties ;)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
metallicelmo schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:22:
De Asus P5W is een workstation moederbord.. Echt heel veel opties zitten erop.. En is ook wel duur.. Maar dan heb je ook echt een dijk van een moederbord...
Het heet toch echt de Digital HOME.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens de PMG FAQ rustig en aandachtig door :) Daarin staat uitgelegd hoe je een moederbord moet uitzoeken en ook hoe het zit met meerdere CPU's / core's in een PC.

FAQ/Basic stuff, topic dicht dus. Neem ook eens de [faq]registratievoorwaarden[/] door voor een uitleg over de werking van GoT ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.