Toon posts:

gegevens verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Kan iemand me helpen met het volgende. Ik heb een repartitie gedaan van mijn harde schijf. Ik had al twee partities waarvan ik er ééntje(E) wou vergroten. Die stond te vol om te vergroten dus heb ik 12 GB op een tijdelijke partitie geplaatst. Die heb ik dan samen met de vrije ruimte in die tijdelijke partitie gevoegd bij E. Nu vind ik die 12Gb nergens terug. Nochtans geeft dat programma (partitionMagic) nog steeds aan dat die 12 GB op mijn harde schijf staat in die partitie(E). Alleszins heb ik geen toegang tot de map waar het in terecht zou moeten gekomen zijn. Er wordt ook aangegeven dat die map leeg is.

Weet iemand hoe ik die gegevens kan terugvinden?

alvast bedankt voor het antwoord.

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

heeft PM er om een of andere rede unallocated diskspace van gemaakt?? Op wat voor een manier heb je die 12G als extra schijf/map toegekend? Wat geeft disk management van XP aan??

Je kunt denk ik in ieder geval wel met EasyRecovery Pro aan de gang om "verwijderde" data terug te halen. 9 vd 10x gaat dat wel goed.

euh...ja

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als eerste, verander niets meer aan die disk en gebruik een recover tooltje om data terug te halen (zie OM FAQ / Beleid).

Verder moet je als je met PM gaat werken altijd backuppen. Dat prog staat er immers om bekend crashhappy te zijn en je op die manier nog wel eens je data kwijt kunt zijn. Als je geluk hebt is er aan de disk verder weinig verandert en dan lukt het nog wel om data terug te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een derde partitie gemaakt, daar die 12G ingestoken, en dan die partitie samengevoegd bij die partitie die ik wou vergroten(E). Ze vragen dan onder welke map je die bestanden wil opslaan op de E. Scanner vinden die bestanden wel, maar ik kan er gewoon niet aan.

Alleszins denk ik inderdaad dat hij er een unallocated diskspace van heeft gemaakt. Kan je die wel toegankelijk maken?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

tja bekend probleem. PM is een K*(&T programma. Het is mij ook zo vaak fout gegaan met die tool.

LES 1. maakt ALTIJD een backup voordat je met partities aan het werk gaat.

Goed en om het te fixen kan je inderdaad prima de faq gebruiken :)

persoonlijk goede ervaringen met GDB

[ Voor 7% gewijzigd door Ray op 14-12-2006 18:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
merci voor de hulp en goede raad!

• tinzarian
  • Niet online
StuiTeR schreef op donderdag 14 december 2006 @ 18:04:
LES 1. maakt ALTIJD een backup voordat je met partities aan het werk gaat.
Beter nog:

LES 1: Gebruik nooit Partition Magic

LES 2: maakt ALTIJD een backup voordat je met partities aan het werk gaat

LES 3: Gebruik nooit Partition Magic

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-12-2025
Als je graag partities wilt aanpassen kan ik je Acronis PartitionExpert 2003 van harte aanbevelen. De interface is erg verzorgd en overzichtelijk, en het programma is bij mij nog nooit gecrashed. Ik heb er al de raarste aanpassingen mee gedaan; partities in tweeën knippen, partities van positie wisselen, etc. Ging bij mij meerdere keren prima.

Misschien heb je er wat aan voor de volgende keer.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het onthouden!

• Ray
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

tinnef schreef op donderdag 14 december 2006 @ 18:09:
[...]

Beter nog:

LES 1: Gebruik nooit Partition Magic

LES 2: maakt ALTIJD een backup voordat je met partities aan het werk gaat

LES 3: Gebruik nooit Partition Magic
hehe inderdaad, dat is nog beter. Wat een rot proggie is het ook. Heb er echt een boel ellende mee gehad
Pagina: 1