Toon posts:

De Film "PI", waarheid?

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had laatst de film "Pi" gezien, gaat over het zoeken naar patronen, in enorme getallen zoals pi. De essentie van de film is om te zoeken naar dat getal, dat alles in het hellal verklaart, of eigenlijk, de naam van god. Er zat wel een kern van waarheid in, maar toch lijkt niet alles te kloppen. Wat is jullie mening?

Verwijderd

Ik heb de film niet gezien, maar hij lijkt me erg interresant! Heb je misschien meer informatie hierover? (Regiseur, Acteurs, Jaartal???)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 14:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ken je 'm niet?? Ik heb 'm zelf nog niet gezien, maar ga ik zeker nog ff doen (als ik eindelijk die videorecorder gekocht heb)

meer info is hier

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

kheb hem op divx :P

Iemand ruilen? just give me a call

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-01 13:45

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Op vrijdag 02 februari 2001 09:39 schreef Gladiator het volgende: De essentie van de film is om te zoeken naar dat getal, dat alles in het hellal verklaart, of eigenlijk, de naam van god.
MOet je The Hitchhikers Guide To The Galaxy maar s lezen! (SF-boek)
Daar draait het ook om 1 getal dat alles verklaart! :)

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Verwijderd

Gladiator:

heb daar laatst een SF boek over gelezen... heette geloof ik geen pi, maar weet het ook niet meer. Was wel een mooi boek op zich

of het zo is, wie weet? als je de boodschap vindt, zeg het ff :)

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb Pi op DVD. Inderdaad een zeeer interesante film !!! Voor alle informatie over deze film kan je gewoon ff op de IMDB kijken :

http://us.imdb.com/Title?0138704

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Ik heb de film nog niet gezien, maar ik ken wel iets soortgelijks uit "Contact" (het boek, niet de film). Als pi echt irrationeel is (en dat issie ook, meende ik ;) ), dan komt iedere willekeurige reeks cijfers wel een keer voor.

Dus inderdaad, de naam van God, het getal 42, en de jpeg file van de mooiste vrouw ooit staan er allemaal in. Nou nog zoeken waar ze staan >:).

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 02 februari 2001 12:03 schreef Tsjipmanz het volgende:

[..]

MOet je The Hitchhikers Guide To The Galaxy maar s lezen! (SF-boek)
Daar draait het ook om 1 getal dat alles verklaart! :)
:) maar daar heeft 'de computer' dan ook wel 4.5 miljard jaar op staan rekenen he. En de muizen maar wachten

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Hier volgt dan een e-mailtje dat ik eergister verstuurde en dat enigzins relevant is:
[url=""]http://i2i.org/SuptDocs/OpEdArcv/1999/OmegaCode.htm[/url]

The torah being without vowels lends itself to ambiguity at the least.
Now the mind, wheter really elevated to the 7th heaven or just
plain mystified, unravels new meaning while ploughing the text.

Just as Crowley's Book of the Law is supposed to do as one
follows the path pointed out by ones HGA (a Great Beast TM)
In qabbalah this is meant by PARDES, paradise or garden.

[url=""]http://aish.com/seminars/discovery/Codes/responding_to_the_critics.htm[/url]

PARDES:
[P]ashat (Heb. "simple")
[R]emez (Heb. "hint")
[D]rash (Heb. "search")
[S]od (Heb. "hidden")

Verwijderd

Naar aanleiding van dit topic heb ik dus de film gezien.

Ik moet zeggen dat dit toch wel een film is die in mijn top 10 van meest slechte films terecht gaat komen.

Men neme: een aantal feiten uit de wiskunde, verkracht die gaandeweg de film, gooi er een eeuwenoud fabeltje overheen(alles heeft een patroon) en hoppakee je hebt een film.

Wat ik altijd erg irritant vind aan films die zich baseren op een wetenschappelijk feit is dat om het verhaal spannend te maken op een bepaald moment in de film iets wat compleet uit een duim gezogen wordt ook plots aangenomen wordt tot feit.

Deze film loopt als een trein, maar op een gegeven moment zakt hij ontzettend in elkaar en dat is als zijn mentor hem verteld dat als computers in een oneindige while loop komen, ze net voordat ze doorfikken, ze bewust worden van zichzelf.. (!!) en dan dus dat cijfer van 216 digits spuien..

Ok ik ben een informaticus, dus het zal mij eerder aanspreken dan een ander, maar dit gaat toch echt werkelijk helemaal nergens over.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:15

Jag

Wat ik altijd erg irritant vind aan films die zich baseren op een wetenschappelijk feit is dat om het verhaal spannend te maken op een bepaald moment in de film iets wat compleet uit een duim gezogen wordt ook plots aangenomen wordt tot feit.
Daar kan ik me ook mateloos aan ergeren. Kijk, dat in je Star Wars de lasers kan horen inslaan in de ruimte, ok, zie ik door de vingers :). Maar ga niet zo quasi wetenschappelijk doen.
In Breakout hadden ze ook zoiets genieaals. Ze hadden een virus geisoleerd, liepen een hokje in, kwamen een uurtje later eruit, en hopla, een vaccin. Ja hoor, daar is normaal jarenlange ontwikkeling voor nodig |:(.

Ik denk dat Pi geen film voor mij is :).

Jag

• aatos
  • Laatst online: 25-08-2024
tsja, vaak moet je de werkelijkheid wel wat verdraaien om het spannend te maken. ik denk niet dat als jullie 2 willekeurige uren uit mijn leven filmen, dat dat een spannende film word.
maargoed, als pi zich dan voordoet als wetenschappelijk...
het is denk ik ook niet echt mijn type film.. geef mij maar de complottheorien en spionage/aanslag films.

• maratropa
  • Niet online
de eerste 5 delen van de bijbel zijn origineel in het hebreeuws geschreven, een taal die als cyfers geschreven is. Een hele interessante complexe taal. Er zal vast wat verborgen liggen in die boeken.

specs

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Oh, ongetwijfeld. Met genoeg fantasie kan je er waarschijnlijk de volgende boodschap in vinden: De antichrist is [Indert name of theological opponent]. Of wat je ook maar wil vinden. Met genoeg coderingssystemen en genoeg tekst kan je iedere korte boodschap wel vinden.

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
als je een getal zou hebben waar alles in zou zitten, zou het een oneindig getal zijn :); dus dat is voor ons onmogelijk :).

Verbouwing

• aatos
Op zondag 04 februari 2001 16:36 schreef DinoRaptor het volgende:
als je een getal zou hebben waar alles in zou zitten, zou het een oneindig getal zijn :); dus dat is voor ons onmogelijk :).
ik denk dat er eerder een getal bedoeld wordt dat in alle natuurlijke verhoudigen, opbouw van materie, etc terugkomt.

Verwijderd

Ah, maar het getal 0 (nul) nadert oneindig.

Verwijderd

Zo'n getal zou bovendien ook zichzelf in zich moeten hebben.

• aatos
Op zondag 04 februari 2001 17:06 schreef Apoc2 het volgende:

[..]

Zo'n getal zou bovendien ook zichzelf in zich moeten hebben.
waarom maak je het allemaal weer zo moeilijk? ;)

• TlighT
  • Laatst online: 28-05-2025
Op vrijdag 02 februari 2001 12:47 schreef Unicorn het volgende:
Ik heb de film nog niet gezien, maar ik ken wel iets soortgelijks uit "Contact" (het boek, niet de film). Als pi echt irrationeel is (en dat issie ook, meende ik ;) ), dan komt iedere willekeurige reeks cijfers wel een keer voor.

Dus inderdaad, de naam van God, het getal 42, en de jpeg file van de mooiste vrouw ooit staan er allemaal in. Nou nog zoeken waar ze staan >:).
Mijn wiskunde :r dan wel, maar m.i. is dit toch niet zo. Tenminste niet omdat pi irrationeel is, 0.10100100010000100000... is ook irrationeel en bevat niet iedere willekeurige reeks.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:30
Een getal dat alles bevat bestaat wel degelijk, we zouden het zelfs kunnen schrijven, maar naar mate we het getal schrijven wordt het langer dus is het een "loop" want het getal moet ook zichzelf bevatten en zichzelf maar dan het 1e cijfer een 3 ipv een 5 en dan moet dat getal dat identiek is aan het 1e maar dan met een 5, dat moet ook weer voorkomen, en het 1e en 2e getal bij elkaar moet ook weer voorkomen en.... |:( Als we hier nou eens een rekenbaar symbool voor zouden verzinnen zou dat best wel een doorbraak zijn volgens mij :)

I want to live forever, so far.. so good.

Pagina: 1