Toon posts:

Moederbord gesloopt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb laatst voor het eerst met mijn computer liggen rommelen dus ben nog onervaren en heb een probleem.

Ik heb laatst naast een IDE HD een SATA HD bij gestopt en 512MB geheugen (DDR 400 2,5 cl). Nu is het zo dat alles goed ging tot het geheugen erbij zat. Er zaten al twee geheugenmodules van 256Mb (DDR 400 2,5 cl) in. Nu blijft mijn beeldscherm zwart en heb het vermoeden dat het moederbord om de een of andere rede kapot is gegaan, doordat ik een wollen trui aan had en mezelf niet heb ontladen. Er zijn geen piepjes en heb ook al een andere videokaart geprobeerd. Nu wil ik een ander moederbord+processor gaan kopen en wil ik weten of deze zonder meer geschikt is voor de voeding en geheugen die erin zat.

mijn oud moederbord was:

MSI 865GM2/865PEM2 series.

En kan iemand me evt. vertellen wat een goed moederbord is waar de geheugenmodules op passen en zowel ide ALS sata aansluitingen opzitten.

ALVAST BEDANKT!!!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test eerst eens wat er precies defect is: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verder, in de PW staan zat plekken waar mobos te vinden zijn :)

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:49

Beugelfles

I love rusty spoons

Uit je verhaal wordt niet duidelijk of je al geprobeerd heb om het reepje van 512 eruit te halen en dan te booten

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 19:35

neanderthaler

Are friends electric?

Inderdaad, kijk eerst eens of je met verschillende combinaties van die geheugenreepjes er uit komt. Te beginnen uiteraard eerst met het reepje waarmee alles wél werkte en haal anders ook die sata schijf eens los.

Ik denk dat er niks kopat is, alleen dat een van de onderdelen een ander onderdeel niet pruimt. Is die laatst toegevoegde geheugenreep wel OK?

Mocht je dan toch een nieuw mobo nodig hebben, zou ik een andere kiezen met dezelfde chipset; kan is dan namelijk groot dat je XP install (neem ik aan) gewoon werkt en hoef je niet opnieuw te installeren.

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Wollen trui en niet ontaarden *O*

Dat is echt wel regel 1 bij mij en computers, ontaard jezelf en al heeeeeleemaaaal wanneer je geheugen in je vingers houd!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, bedankt voor jullie reacties,

Ik heb de geheugenreepjes idd allemaal een voor een geprobeerd en daarna verschillende combinaties. Ook is het zo dat ik de 512 er meteen heb uitgehaald nadat ik zag dat ie het niet deed en daarna mijn compueter teruggebracht naar zoals ie was toen het wel allemaal werkte. Nu heb ik maar 1 computer tot mijn beschikking en kan ik dus niet goed controleren of de reepjes nu daadwerkelijk goed/slecht zijn. Hetzelfde geld voor mijn videokaart. Ik heb deze een keer verwisseld met een ander, maar van de tweede weet ik ook niet zeker of die nog in orde is (komt namelijk uit een kapot systeem).

PS. ik weet niet goed wat een chipset is of welke ik had.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 10:03:
Hoi, bedankt voor jullie reacties,

Ik heb de geheugenreepjes idd allemaal een voor een geprobeerd en daarna verschillende combinaties. Ook is het zo dat ik de 512 er meteen heb uitgehaald nadat ik zag dat ie het niet deed en daarna mijn compueter teruggebracht naar zoals ie was toen het wel allemaal werkte. Nu heb ik maar 1 computer tot mijn beschikking en kan ik dus niet goed controleren of de reepjes nu daadwerkelijk goed/slecht zijn. Hetzelfde geld voor mijn videokaart. Ik heb deze een keer verwisseld met een ander, maar van de tweede weet ik ook niet zeker of die nog in orde is (komt namelijk uit een kapot systeem).
Tja, probeer toch even in een ander systeem om het te testen.
PMG FAQ
Dit zijn basic dingen die toch wel makkelijk terug te vinden zijn.

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 19:35

neanderthaler

Are friends electric?

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 10:03:
Even googlen op merk en typenummer moederboard.

Verwijderd

Beste Leon,

Ik heb nog een mooie computer te koop voor 500 Euro.
Helmaal in orde en hoef je niks meer uit te zoeken wat er naar de knoppen is.
Laat maar iets horen!! ;)

Greets,

mR.Poelleke

Modbreak:post dit soort dingen in http://tweakers.net/aanbod het is niet de bedoeling dat je hiermee een topic vervuilt

[ Voor 24% gewijzigd door Turkish op 14-12-2006 11:51 ]

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
En kan iemand me evt. vertellen wat een goed moederbord is waar de geheugenmodules op passen en zowel ide ALS sata aansluitingen opzitten.
Maar dit is nu juist wat waarschijnlijk kapot is, haal alle geheugenmodules er eens uit en ga naar de lokale electronice boer, vraag daar of je (onder hun supervisie) even een geheugentje mag testen in je pc, (je kunt misschien het beste even de pc mee nemen) en zeg dat als dat het oplost dat je het geheugentje bij hun wil kopen.

Dit zou je een hoop geld kunnen schelen, en is niet al te veel moeite lijkt me zo :)

suc6!

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1