Toon posts:

C Leren (enkel voorkennis van php 4)

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Met wat rond te surfen ben ik terecht gekomen op
http://bersirc.free2code.net/index.php/home/

Maar het project ligt blijkbaar al lange tijd stil, nu de source is wel beschikbaar dus ik zou er zelf graag verder aan knutselen, het probleem is dat ik enkel voorkennis heb van PHP (& html / css / ... maar dat is hier niet van belang).

De vraag is, hoe kan ik hier het beste aan beginnen, er bestaan vast weer hopen sites voor het leren van C maar ik heb geen zin om mij eerst maanden te gaan verdiepen in het leren van C voor ik kan starten (uiteraard zal ik zoiezo wel een basis moeten leren). Iemand tips of boeken die aan te raden zijn? Sites liever niet, ik ben iemand die graag een boek voor me heeft ...

En wat met Claro? Het is me niet onmiddellijk duidelijk allemaal, maar wat ik wel kan afleiden is dat Claro zorgt voor de GUI van BersIRC ( http://bersirc.free2code.net/index.php/compile-mingw32 )

En is mingw32 het enige wat ik nodig heb om te compilen of kan ik beste andere tools downloaden?
Ik gebruik een Windows XP systeem.

Alvast bedankt :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 02:00:
De vraag is, hoe kan ik hier het beste aan beginnen, er bestaan vast weer hopen sites voor het leren van C maar ik heb geen zin om mij eerst maanden te gaan verdiepen in het leren van C voor ik kan starten (uiteraard zal ik zoiezo wel een basis moeten leren). Iemand tips of boeken die aan te raden zijn? Sites liever niet, ik ben iemand die graag een boek voor me heeft ...
Je kunt eens kijken in [Alg] Centraal boekentopic - part II voor goede boeken, maar anders dan dat vrees ik dat we je hier in SEA niet echt kunnen helpen; zolang je geen concrete vragen hebt zul je je toch écht moeten verdiepen in de materie waarmee je aan de slag wilt om zo een antwoord te vinden op je vraag/vragen.

Toch zijn er ook zat prima sites te vinden om je in een relatief korte tijd de vereiste basiskennis meester te maken. Als je even de moeite neemt om wat rond te kijken moet er allicht iets van je gading tussen zitten.
En wat met Claro? Het is me niet onmiddellijk duidelijk allemaal, maar wat ik wel kan afleiden is dat Claro zorgt voor de GUI van BersIRC ( http://bersirc.free2code.net/index.php/compile-mingw32 )
Wat is je vraag dan? "Wat met claro"? Kijk hier eens?
En is mingw32 het enige wat ik nodig heb om te compilen of kan ik beste andere tools downloaden?
Ook dit is nogal afhankelijk van wat je wil en van het project in kwestie; als je je verdiept in de materie moet allicht duidelijk worden wat je wel en wat je niet nodig hebt ;)

Hoe dan ook; in SEA kunnen we weinig met dit topic (sterker: het zou eerder in PRG horen). Maar ook in PRG is dit topic te "breed" om iets zinnigs op te kunnen zeggen.

We kunnen je hier niet aan de vereiste (basis)kennis helpen, dat zul je toch écht zelf moeten doen; als je concrete vragen hebt met betrekking tot code (of, voor SEA, het "ontwerp van code") ben je hier van harte welkom ;) Kijk dan wel even de SEA Quickstart of PRG Quickstart door vooraleer je een topic opent ;)

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 14-12-2006 02:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.