Ik heb een draadloos netwerk gemaakt bestaande uit een Conceptronic C54RU USB Wifi adapter en een Speed Touch 585 modem. Na het installeren van de bijgeleverde drivers van de Wifi adapter geeft hij aan dat hij verbonden is met een signaalsterkte die uitstekend is. Alles ziet er goed uit alleen kan ik geen verbinding maken met het internet. Ik maak gebruik van Windows XP SP2. Hoe kan dat?
Misschien op het modem de benodigde instellingen invoeren om verbinding met internet te maken?Denman81 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:48:
Ik heb een draadloos netwerk gemaakt bestaande uit een Conceptronic C54RU USB Wifi adapter en een Speed Touch 585 modem. Na het installeren van de bijgeleverde drivers van de Wifi adapter geeft hij aan dat hij verbonden is met een signaalsterkte die uitstekend is. Alles ziet er goed uit alleen kan ik geen verbinding maken met het internet. Ik maak gebruik van Windows XP SP2. Hoe kan dat?
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:49:
hoe lopen de kabels van en naar de router?
beetje meer info zou handig zijn
De modem is goed aangesloten, er is namelijk nog een pc aangesloten op inet via deze modem alleen dan met een netwerkkabel. Deze pc doet het prima.Sicko schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:50:
[...]
Misschien op het modem de benodigde instellingen invoeren om verbinding met internet te maken?
Tevens heb ik een PSP waarop ik goed kan inetten via wifi, dus de wifi van de modem doet het iig wel.
Verwijderd
krijg je op de draadloze clients wel een ipadress ?
* stel dat je je clients bedraad aansluit ? werkt het dan wel ?
* stel dat je je clients bedraad aansluit ? werkt het dan wel ?
Als ik mijn pc draadloos aansluit dan krijgt hij een ip adres, hij zegt ook dat hij helemaal verbonden is en het ontvangen signaal is uitstekend. Als ik hem met een netwerkkabel aansluit dan doet hij het gewoon goed en is het laatste getal van het ipadres wat ik verkreeg met de wifi adapter 1 hoger.
[ Voor 34% gewijzigd door Denman81 op 13-12-2006 14:58 ]
Krijgt hij ook een correct Gateway IP adres ingesteld, of heb je daar nog wat staan.
Welke DNS server krijg je meegestuurd via DHCP
kan je de gateway pingen
Meer informatie graag
kan je de gateway pingen
Meer informatie graag
kan je de bedraade pc gewoon benaderen via je draadloze ? Maw gaat die communicatie goed?
Heb je bij je router geen stappenplan gekregen hoe je moet installeren? Als ik de handleiding bekijk: http://www.speedtouch.nl/documents.html#585 kan je eigenlijk niet zoveel instellingen doen.
...
...
...
En alle vragen hierboven gevraagd
Heb je bij je router geen stappenplan gekregen hoe je moet installeren? Als ik de handleiding bekijk: http://www.speedtouch.nl/documents.html#585 kan je eigenlijk niet zoveel instellingen doen.
...
...
...
[ Voor 8% gewijzigd door reddevil op 13-12-2006 15:34 ]
De standaard gateway, DNS server en DHCP server hebben alle drie hetzelfde getal (192.168.1.254). Dit getal is hetzelfde wanneer ik mijn pc met netwerkkabel aansluit.Equator schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:21:
Krijgt hij ook een correct Gateway IP adres ingesteld, of heb je daar nog wat staan.
kan je de gateway pingen
Meer informatie graag
Het lukt niet om de gateway te pingen...
Wanneer ik kijk in het venster; status draadloze netwerkverbinding, dan zie ik bij de activiteit dat er wel pakketjes worden verstuurd maar dat er geen pakketjes worden ontvangen.
[ Voor 14% gewijzigd door Denman81 op 13-12-2006 15:42 ]
probeer het instalatie wizzard van internet explorer(help welles)
rechts klick op internet explorer> eigenschjappen> verbindingen> instellingen
en volg het wizzard
en volg het wizzard
hrmz, als je je draad eruit haalt om wifi te testen, disable je dan ook je LAN kaart ?
Anders heb je kans dat je LAN kaart en WIFI kaart conflicten en probeert hij nog via je lan naar de gateway te gaan.
Als ik van wifi naar lan ga:
wifi disable, lan enable
en andersom natuurlijk
Anders heb je kans dat je LAN kaart en WIFI kaart conflicten en probeert hij nog via je lan naar de gateway te gaan.
wifi disable, lan enable
en andersom natuurlijk
[ Voor 32% gewijzigd door reddevil op 13-12-2006 15:51 ]
Het gaat nu nog om dezelfde pc. Deze gaat binnenkort draadloos en komt er een andere pc voor in de plaats. Dus ik heb nog geen middelen om de onderlinge communicatie te checken.reddevil schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:33:
kan je de bedraade pc gewoon benaderen via je draadloze ? Maw gaat die communicatie goed?
...
...
...
Het stappenplan heb ik idd gewoon netjes doorlopen voor de installatie van de router.
Deze krijgt gewoon een inter ip-adres mee van 192.168.x.xxSicko schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:42:
welk ip krijgt je pc?
Heb ik idd ook een keer geprobeerd, maar dat hielp niet echt..soheilmd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:46:
probeer het instalatie wizzard van internet explorer(help welles)
en volg het wizzard
Ik heb alle lan aansluitingen uitgeschakeld na het verwijderen van de netwerkkabel, maar dat geeft nog hetzelfde probleem..reddevil schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:50:
hrmz, als je je draad eruit haalt om wifi te testen, disable je dan ook je LAN kaart ?
wifi disable, lan enable
en andersom natuurlijk
Dus even kort samengevat:
Je modem/gateway/router is 192.168.1.254
Zelf krijg je bedraad iets van
-ip 192.168.1.100
-gateway 192.168.1.254
-dns 192.168.1.254
Ping 192.168.1.254 is geen probleem.
Wifi krijg je iets van:
-ip 192.168.1.101
-gateway 192.168.1.254
-dns 192.168.1.254
Ping 192.168.1.254 is wel een probleem
Tevens heb je altijd maar 1 netwerk/wifi kaart tegelijk enabled in windows, dus met ipconfig zie je er nooit 2 aan staan.
Klopt dit ?
Zo ja, staat alles bij je wifi kaart op DHCP/auto (staat ook netjes client for ms netwerken geinstalleerd?)
Zo ja, heb je firewall uitgezet bij je netwerkinstellingen?
Zo ja, heb je geprobeerd je wifi volledig even unsecure te maken?
Zo ja, sluit draad en wifi is aan en kijk als je met beide verbonden bent of je op je modem kan zien of je wifi verbinding toegestaan is en of je modem je wifi wel vindt
Zo ja alles, dan speedtouch bellen?
-ip 192.168.1.100
-gateway 192.168.1.254
-dns 192.168.1.254
Wifi krijg je iets van:
-ip 192.168.1.101
-gateway 192.168.1.254
-dns 192.168.1.254
Tevens heb je altijd maar 1 netwerk/wifi kaart tegelijk enabled in windows, dus met ipconfig zie je er nooit 2 aan staan.
Klopt dit ?
Zo ja, staat alles bij je wifi kaart op DHCP/auto (staat ook netjes client for ms netwerken geinstalleerd?)
Zo ja, heb je firewall uitgezet bij je netwerkinstellingen?
Zo ja, heb je geprobeerd je wifi volledig even unsecure te maken?
Zo ja, sluit draad en wifi is aan en kijk als je met beide verbonden bent of je op je modem kan zien of je wifi verbinding toegestaan is en of je modem je wifi wel vindt
reddevil schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:16
-ip 192.168.1.100
-gateway 192.168.1.254
-dns 192.168.1.254
Wifi krijg je iets van:
-ip 192.168.1.101
-gateway 192.168.1.254
-dns 192.168.1.254
Klopt dit ? Ja dat klopt helemaal
Zo ja, staat alles bij je wifi kaart op DHCP/auto (staat ook netjes client for ms netwerken geinstalleerd?) Ja
Zo ja, heb je firewall uitgezet bij je netwerkinstellingen? Ja
Zo ja, heb je geprobeerd je wifi volledig even unsecure te maken? Ja, toen ik dat had gedaan deed de verbinding het ongeveer 1 minuut helemaal goed, maar na die minuut was het internet weer weg....
Zo ja, sluit draad en wifi is aan en kijk als je met beide verbonden bent of je op je modem kan zien of je wifi verbinding toegestaan is en of je modem je wifi wel vindt. Mijn modem vindt de wifi verbinding wel, want mijn computer staat 1 keer onder ethernet en een keer onder wifi, tevens staan ze allebei aan.
Ik weet niet of het aan mijn modem ligt, ik kan namelijke met mijn Playstation Portable wel verbinding maken met het internet via de wifi van mijn modem. Dus misschien ligt het aan de usb wifi adapter?
-ip 192.168.1.100
-gateway 192.168.1.254
-dns 192.168.1.254
Wifi krijg je iets van:
-ip 192.168.1.101
-gateway 192.168.1.254
-dns 192.168.1.254
Klopt dit ? Ja dat klopt helemaal
Zo ja, staat alles bij je wifi kaart op DHCP/auto (staat ook netjes client for ms netwerken geinstalleerd?) Ja
Zo ja, heb je firewall uitgezet bij je netwerkinstellingen? Ja
Zo ja, heb je geprobeerd je wifi volledig even unsecure te maken? Ja, toen ik dat had gedaan deed de verbinding het ongeveer 1 minuut helemaal goed, maar na die minuut was het internet weer weg....
Zo ja, sluit draad en wifi is aan en kijk als je met beide verbonden bent of je op je modem kan zien of je wifi verbinding toegestaan is en of je modem je wifi wel vindt. Mijn modem vindt de wifi verbinding wel, want mijn computer staat 1 keer onder ethernet en een keer onder wifi, tevens staan ze allebei aan.
Ik weet niet of het aan mijn modem ligt, ik kan namelijke met mijn Playstation Portable wel verbinding maken met het internet via de wifi van mijn modem. Dus misschien ligt het aan de usb wifi adapter?
yups, grote kans op je wifi kaartje / drivers (nieuwe drivers geprobeerd al als die er zijn?)
Heb net de allernieuwste drivers gedownload en geinstalleerd. Toen deed de verbinding het weer voor een minuutje of 5 en daarna viel het internet weer weg terwijl alles nog op OK staatreddevil schreef op donderdag 14 december 2006 @ 09:32:
yups, grote kans op je wifi kaartje / drivers (nieuwe drivers geprobeerd al als die er zijn?)
Ik snap er echt helemaal niks van...
Iig bedankt voor de hulp tot nu toe!
laat je nou je router IP adressen uitdelen dmv DHCP of je modem?
Steam: CatBearCow
Verwijderd
Lees dit is:
D-Link DI-624 en Speedtouch modem.
Dit probleem hebben wij dus. Overal internet behalve via Wifi. Ook computers die bedraad op de wirreless gateway zitten hebben geen internet. Ook laptop bedraad erop en ja wel internet wifi niet. Soms wel als ik modem en wifi kast tegelijk opnieuw opstart. Maar tussen 10 en 20 min valt het dan steeds weg.
Dit probleem hebben wij dus. Overal internet behalve via Wifi. Ook computers die bedraad op de wirreless gateway zitten hebben geen internet. Ook laptop bedraad erop en ja wel internet wifi niet. Soms wel als ik modem en wifi kast tegelijk opnieuw opstart. Maar tussen 10 en 20 min valt het dan steeds weg.
Ik heb een Speedtouch 585 dat is een modem en router in één.Bartjeuhz schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:59:
laat je nou je router IP adressen uitdelen dmv DHCP of je modem?
Mmm.. maar jij hebt helemaal geen (goed werkende) wifi-verbinding, ik kan met mijn PSP gewoon uren (als ik dat zou willenVerwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 14:38:
Lees dit is:
[ Voor 5% gewijzigd door Denman81 op 14-12-2006 15:13 ]
Verwijderd
Staat de draadloze netwerkkaart wel op 'infrastructure'? en niet op 'ad hoc' of dergelijke?
Jeps, hij staat op infrastructure..Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:59:
Staat de draadloze netwerkkaart wel op 'infrastructure'? en niet op 'ad hoc' of dergelijke?
Pagina: 1