Toon posts:

Is het toch de hd kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een laptop Siemens amilo D serie en die heeft altijd gewoon goed gewerkt. Maar nu wil die niet starten.
Ik heb van alles geprobeerd ik heb de batterij eruit gehaald moederbord gerest.
Als ik die voeding aansluit dan hoor ik heel zachtjes een tik geluid het gaat zo tik..tik..tik.
Ik heb geen idee waar het aan ligt iemand die het wel weet??
Ik heb hier rond gekeken en sommige mensen zeggen dat het aan de hd ligt.
Maar als ik de netvoeding aansluit dan brand er geen oranje led, dus als het aan de hd ligt dan moet tie toch wel kunnen opstarten?(in iedergeval een zwart beeld ofzoiets)
Sommige mensen zeggen dat ik hier moet kijken Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
nou dan ben je dom bezig dat is echt iets voor noobs die niks weten over computers ;) myn probleem zit daar nog niet eens in de buurt.
Iemand die kan helpen
Alvast bedankt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat voor een schijf zit erin? Check het met de tool van de fabrikant, hier te vinden ;)

Stuur ondertussen ook een mail naar Siemens met jouw probleem, misschien hebben zij ook nog wel een eventuele oplossing.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook gedaan maar tot nu toe nog steeds geen bericht gehad.
Voor die tools daar moet je windows wel doen probleem is alleen dat mn computer niet reageerd:(

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:26:
Heb ik ook gedaan maar tot nu toe nog steeds geen bericht gehad.
Voor die tools daar moet je windows wel doen probleem is alleen dat mn computer niet reageerd:(
Hoeft niet? Vaak moet je een bootable CD maken en die start je gewoon op? Dus bootpriority aanpassen (dus CD-rom/ DVD op 1) en dan booten?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie
myn laptop wil helemaal niet meer opstarten als ik de net voeding aansluit de enige wat ik hoor is een getik maar verder doet hij niks monitor gaat niet aan branden geen lichjes etc

• Outerspace

Outerspace

Het zou een voedingsprobleem kunnen zijn inderdaad. Denk dat je zsm contact op moet nemen met de Helpdesk (dus bellen).

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als je een multimeter tot je beschikking hebt, kun je nog proberen de adapter door te meten om te kijken of die wel voldoende vermogen afgeeft.
Laat de accu van je laptop er eens uit, en prik de laptop gewoon aan de adapter. Kijk eens of hij het dan wel doen, misschien zit er wel sluiting in de accu.
Daarnaast zou je nog kunnen overwegen met bijv. de harddisk, of met de hele notebook, naar je leverancier terug te gaan, wellicht kunnen zijn het probleem achterhalen voor je.
Als je hem via internet hebt gekocht, misschien eens bij een computerzaak in de buurt binnen wandelen, misschien hebben zij het wel zo opgelost voor je...

Verwijderd

Topicstarter
Sommige laptops werken zonder accu maar bij deze helaas niet.
In de winkel zijden ze dat het aan de hardeschijf ligt maar ik geloof niet zo.
Als ik de netvoeding aansluit dan hoor ik een tik tik enig idee wat dat is.
Hardeschijf kan het volgens mijn niet zijn omdat een tik van de hardeschijf alleen gaat tikken waneer die aanstaat of aangaat dus dat de hardeschijf het niet doet lijkt me sterk.

Verwijderd

Hij begint al te tikken als je slechts de voeding eraan hangt? Dan hoop ik dat je nog garantie hebt
Pagina: 1