Vista & Raptor

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hi !

Ik wil een nieuw systeem gaan verzinnen waarbij ik 2 Raptors van 36 Gb 10K wil gaan inzetten als OS-Schijven in Raid 1 icm Vista Ultimate.

Ik heb nu 2 Raptors van 72 Gb waar ik zeer tevreden over ben icm XP Pro.

Blijven de Raptors overheersen op dit gebied of kan ik beter wachten?

Graag jullie mening
:9

[ Voor 3% gewijzigd door Viper72 op 12-12-2006 23:31 ]

New Build in Progress

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik snap je vraag niet.

Bedoel je nou of de raptors ook met Vista zo snel zullen werken? Of dat de raptors de snel(ste) schijven blijven in de toekomst of dat er andere snellere schijven komen?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Viper72
  • Niet online
max schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:32:
Ik snap je vraag niet.

Bedoel je nog of de raptors ook met Vista zo snel zullen werken? Of dat de raptors de snel(ste) schijven blijven in de toekomst of dat er andere snellere schijven komen?
Yep dat bedoel ik kan ik toch het beste kiezen voor de Raptors? Wat denken jullie?

Thanks

New Build in Progress

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Viper72 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:33:
[...]

Yep dat bedoel ik kan ik toch het beste kiezen voor de Raptors? Wat denken jullie?

Thanks
Ja, welke van de 2 mogelijkheden bedoel je nou? 8)7

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:45
Het zou fijn zijn als je je verhaal eerst eens doorleest voordat je iets post! Maar als ik je vraag goed begrepen heb, ja het is een goede keuze raptors zijn snel.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
een retorische vraag?
raptors zijn snel, twee in raid 0 gaat nog sneller.
en ja, ze worden ingehaald.

PSN: djmurcielago

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Wat een zeer vreemde, en vooral doelloze post. Alsof de schijven ineens van eigenschap veranderen ofzo? En je hebt al twee raptors? Waarom probeer je het zelf niet uit met dualboot oid? Tweakers?

Antwoord zal je denk ik niet normaal krijgen zo :O

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Viper72
  • Niet online
keesheid schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:37:
Het zou fijn zijn als je je verhaal eerst eens doorleest voordat je iets post! Maar als ik je vraag goed begrepen heb, ja het is een goede keuze raptors zijn snel.
Als jullie t nou s goed doorlezen hehe 8) ik wil dus een nieuw systeem bouwen met 2 raptors van 36 Gb en daarbij als OS Vista Ultimate.. momenteel heb ik dus in mijn huidige systeem 2 raptors icm XP.

De vraag was dus of ik met de huidige produktlijn van dit type schijven dezelfde performance haal icm met Vista of er komen er nieuwe snellere schijven aan?

Thanks

New Build in Progress

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:54

TommyGun

Stik er maar in!

Antwoord is al gegeven en je bent idd erg onduidelijk

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Viper72 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:33:
[...]

Thanks
Hmm...ik denk dat hij bedoeld of de raptors voorlopig nog de snelste schijven blijven. Ik meende dat de Seagate Raptor WD1500 op het moment de snelste was (150GB - €200). Met Google is hier ook behoorlijk wat over te vinden trouwens.. TH HDD test bijvoorbeeld

Of deze schijf nog lang de snelste blijft is moeilijk te zeggen natuurlijk maar er is weinig beweging in de markt voor snelle schijven dus persoonlijk verwacht ik van wel.
Murcielago schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:43:
een retorische vraag?
raptors zijn snel, twee in raid 0 gaat nog sneller.
en ja, ze worden ingehaald.
Hmm door welke schijven worden ze dan ingehaald? Kon hier zo gauw niks over vinden, er zijn wel 15k rpm schijven maar deze schijnen niet sneller te zijn ?

@TS: Nee wij lezen niet verkeerd. Je schrijfstijl is gewoon erg onduidelijk :z

[ Voor 20% gewijzigd door Dick op 12-12-2006 23:58 ]

• Noork
  • Niet online
Vista heeft hier ook weinig mee te maken. Dus dat kan wel uit de topictitel. Over Raptors en hardeschijf ontwikkelingen is genoeg te vinden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, anders check je even wat benchmarks? 8)7 Neem eens de OM FAQ / Beleid » Welke moet ik nemen? door voor tips hoe een HDD te uitzoeken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.