Nieuwe Laptop Budget +/- 700 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:29
Hallo,

Mijn vader zoekt al ene tijdje een nieuwe laptop en ik probeer om te helpen.

Hij gebruikt hem vooral voor Microsoft Office(Word, Excel), Foto's, Internet en email.

Het budget ligt op Maximaal 700 euro.

Ik heb natuurlijk al gekeken naar laptops maar ik kom er maar niet uit.

Ik denk dat 1024 MB toch wel een must is voor deze tijd.

Deze kwam ik bijvoorbeeld tegen maar ik weet niet of hij goed genoeg is?

http://www.dixons.nl/De_o...roductmenu=specifications

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, want ik heb niet zoveel verstand van de processors bij laptops enzo.

Bedankt :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Erf... deze lijkt me al wat beter Acer Aspire 5051A met dan wel dubbel geheugen natuurlijk.

Waarom, een AMD64 turion is kwa performance zeker beter dan een Intel Celeron M. De P4 cpu family is gewoon minder krachtig als de AMD64 familiie. En de turion is zeker ook nog energie zuinig!

There is no place like ::1

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zonder naar de specs van die laptop te kijken: hij is goed genoeg. Office, foto's bekijken, internet en mail kan op elke laptop.
En "ik kom er niet uit" is wel een beetje algemeen, waar kom je niet uit?

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:34

PoweRoy

funky!

kwaliteit PB laptops, denk ik. Als je gaat vergelijkende specs zit je al bij een laptop die 100-200 euro duurder is.

2e posts boven me:
Bij dixons denk ik niet dat je zomaar extra geheugen er bij kan zetten>?

[This space is for rent]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

eensch met RoD!

Elke laptop zal voldoen voor deze eisen!
Dan moet je kijken naar de grootte en dergelijke!
Wil je vader 'n kleine notebook of juist een 17 incher..?
Waar gaat die 'm gebruiken? Op de bank of op z'n werk?
Heeft de laptop 'n goede accu nodig of hangt die altijd aan netstroom...

Stel jezelf eens wat meer vragen (en ons trouwens ook..)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:29
CLB schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:34:
eensch met RoD!

Elke laptop zal voldoen voor deze eisen!
Dan moet je kijken naar de grootte en dergelijke!
Wil je vader 'n kleine notebook of juist een 17 incher..?
Waar gaat die 'm gebruiken? Op de bank of op z'n werk?
Heeft de laptop 'n goede accu nodig of hangt die altijd aan netstroom...

Stel jezelf eens wat meer vragen (en ons trouwens ook..)
Een kleine laptop is het handigste. Hij is gewoon voor thuis op de bank.
Waarschijnlijk zal ie veel op de accu moeten omdat er toch wel draadloos internet op komt.

@ RoD: Ik kom er idd niet uit, ik kom dus niet uit welke processor(celeron, centrino, AMD, core duo), hoeveelheid ram (is 512 MB genoeg voor windows etc?).

Ik zoek dus eigenlijk een laptop met goede prijs-kwaliteit verhouding.

Ik weet dat deze applicaties op de slechtste laptop ook draaien maar deze laptop moet toch 3/4 jaar minimaal meegaan.

• RoD
  • Niet online

RoD

Als de laptop 3/4 jaar mee moet gaan moet je er wel bij vermelden wat je verwacht dat je in de toekomst gaat doen. De systeemeisen voor internet, foto's bekijken en office zullen niet ineens hoger worden ofzo.
Qua processor doe je er verstandig aan eens wat benchmarks op te zoeken. 512MB geheugen is opzich genoeg voor de eisen die jij stelt aan de laptop.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Als de laptop 3/4 jaar mee wil blijven doen en je vader stapt over naar Vista heb je wel 'n probleem met je 512MB heh! Zelf draaide ik nog 'n jaar op Windows 98 voordat ik aan XP begon (terwijl 't dus allang uit was) maar houd hier ook rekening mee!

Ga nu voor 512MB werkgeheugen van 1 module zodat je er 512MB bij kan prikken!
En als je 'n laptop vind met 1024MB werkgeheugen, kijk dan even of 't 2 x 512MB is --> dual channel.

Ja vader zal toch nooit 2 x 1024MB nodig hebben met zijn eisen dus :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 13 december 2006 @ 00:00:
Als de laptop 3/4 jaar mee wil blijven doen en je vader stapt over naar Vista heb je wel 'n probleem met je 512MB heh!
En ook die 1024 MB heeft die niet nodig, en nee ook niet voor Vista Ultimate (zonder Aero). Op het moment draai ik op Laptop en Desktop uitstekend met op beide slechts 512MB. Dat het met 1024MB een stuk sneller gaat is natuurlijk wel zo. Voor een nieuw systeem zal ik het dan ook absoluut aanraden maar dat Vista niet op 512MB zou werken (of extreem traag) is veel verkondigde onzin.

@TS: Als je draadloos internet gebruikt zegt niet dat je hem direct ook op de accu zal gebruiken. Draadloos internet neem je omdat je niet overal zomaar een Ethernet-poort hebt zitten, stopcontacten zijn er doorgaans genoeg in huis.

Sowieso zou ik niet voor een Celeron M gaan. Ik heb er zelf ook één opzich doet die het wel redelijk maar toch had ik er meer van verwacht. Accuduur is tevens ook vrij laag (geen speedstep), ik zit zo rond een uur. Momenteel heb je al redelijk vlotte en zuinige processoren voor weinig geld in laptops.

Kijk bijvoorbeeld gewoon eens rond aan de 'onderkant' van de pricewatch. Ik kom dan bijvoorbeeld deze (€ 567), deze (€ 669) of deze (€ 706) tegen.

[ Voor 29% gewijzigd door Dick op 13-12-2006 01:08 ]

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:14

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Yo bro.
Een kleine laptop is het handigste. Hij is gewoon voor thuis op de bank.
Waarschijnlijk zal ie veel op de accu moeten omdat er toch wel draadloos internet op komt.

@ RoD: Ik kom er idd niet uit, ik kom dus niet uit welke processor(celeron, centrino, AMD, core duo), hoeveelheid ram (is 512 MB genoeg voor windows etc?).

Ik zoek dus eigenlijk een laptop met goede prijs-kwaliteit verhouding.

Ik weet dat deze applicaties op de slechtste laptop ook draaien maar deze laptop moet toch 3/4 jaar minimaal meegaan.
Laten we eisen gaan maken:Klein: een 15 Laptop is lelijk, een 17 beeldscherm is te groot. Een 15.4 breedbeeldscherm is dus het beste qua Stroomverspilling en grootte. Ook vooral bij word, waarom?; je kan dan bijvorbeeld 2 vagina's naast elkaar zetten, dan is het mooi overzichtelijk.

Veel op de accu:

Een van de volgende proccessoren: Intel Centrino, AMD Turion, of Core 2 Duo.Ram: 512 MB is meer dan genoeg, maar je vind het denk ik gewoon fijner als je 1GB hebt. Maar 512 is dus genoeg voor Flight simulator X, Limewire EN Office die open staan. ;) Goede prijs / kwaliteit?

Packard Hell staat niet zo goed bekend als een betrouwbaar merk, Acer etc stopt ook maar van alles in zn PC's.

Een goed merk, heel goed zelfs lijkt me Toshiba: Mooi, goed en stevig.
Een laptop die 3/4 , 9 maanden dus of 3 of 4 jaar meegaat?!?

Reken er maar voor niks op, dat de techniek over 4 jaar nog hetzelfde is, homie.

Met andere woorden: Een laptop is een laptop, die gaan max 1 jaar mee, als je een goede hebt, en als je bij de tijd wilt blijven. Wil je dat een electronisch apparaat lang meegaat, zoals een Laptop. Koop dan een pc, want die kun je tenminste openschroeven. 8)

En als je je pc snel vind gaan als je hem koopt, zal ie over 4 jaar nog steeds dezelfde snelheid hebben, hoor. Het ligt eraan hoeveel verstand je van PC's hebt, dus installeer geen onnodige programma's, wees slim en laat een virusscanner geen 50% van je processor afpakken etc.

Je kan altijd, als je winodws XP sloom vind terug gaan naar Windows 98.

Aan dit alles, jouw eisen dus vind ik 700 een beetje te weinig. Maak er 800 Euro's van, dan maak je meer kans.

Voor 800 euros heb je een goede Toshiba.

DAG!

Gulfstream G650

• RoD
  • Niet online

RoD

Vista draait zelfs op 256MB geheugen :P link
Maargoed, mocht Vista een eis zijn/worden dan is een sneller systeem aan te raden. Maargoed, dit blijft speculeren aangezien de TS niet duidelijk aangeeft wat nou precies 3/4 jaar meegaan is.

Verder @ ^^: Dat een laptop maar een jaar meegaat ben ik niet met je eens. Voor office, foto's, internet en mail kun je met een laptop bij wijze van spreken wel 15 jaar doen.

[ Voor 22% gewijzigd door RoD op 13-12-2006 00:14 ]

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Goedkoopste Dell is eigenlijk ook nooit een miskoop!

Verwijderd

http://paradigit.nl/configurator.php?system=1946

deze lijkt me perfect! 14,1 inch zodat hij niet te groot is

amd turion mk36 lekker snel en zuinig
512mb kun je upgraden naar 1024 kan paradigit er zo bij zetten
60gb moet genoeg zijn

• Dick
  • Niet online
salimrmaf schreef op woensdag 13 december 2006 @ 00:11:

Klein: een 15 Laptop is lelijk, een 17 beeldscherm is te groot. Een 15.4 breedbeeldscherm is dus het beste qua Stroomverspilling en grootte. Ook vooral bij word, waarom?; je kan dan bijvorbeeld 2 pagina's naast elkaar zetten, dan is het mooi overzichtelijk.
Wie zegt dat 15 inch lelijk is? Als jij dat vindt dan is dat maar direct een feit? Een 15.4 inch scherm is nauwelijks groter, het is alleen breedbeeld wat de een heerlijk vind en de ander een gruwelijke hekel aanheeft. Zelf heb ik echter ook een 15.4 inch, vind het wel prettig maar weet niet of ik er weer voor zou kiezen, persoonlijke keuze. Twee pagina's in Word naast elkaar op een dergelijk klein scherm vind ik maar niks, maar wederom persoonlijk.
Veel op de accu:

Een van de volgende proccessoren: Intel Centrino, AMD Turion, of Core 2 Duo
Centrino is geen processor, het is een platform. Je bedoelt waarschijnlijk een Pentium M Verder klopt het wel, al zou een Core 2 Solo ook prima zijn.
Packard Hell staat niet zo goed bekend als een betrouwbaar merk, Acer etc stopt ook maar van alles in zn PC's.

Met andere woorden: Een laptop is een laptop, die gaan max 1 jaar mee,
Packard Bell's staan inderdaad niet goed bekend. Acers ook niet. Redelijk Terecht. Zelf heb ik een Acer en de bouwkwaliteit is niet geweldig inderdaad maar als je er een klein beetje voorzichtig mee omgaat zal het echt wel goedkomen, het voelt alleen niet heel erg stevig allemaal (ook niet echt gammel trouwens :+).

Een laptop maar 1 jaar mee gaan? Onzin. Hier staat ook nog een +- 4/5 jaar oude Compaq, P3, draait prima en voor basis spul snel zat.

Verder is het ook onzin dat PB/Acer 'er maar van alles instopt'. Alle laptops bestaan meestal gewoon uit dezelfde componenten van dezelfde merken. Je denkt toch niet dat Acer zelf zn processors of videokaarten maakt? Tuurlijk is er wel verschil, maar dan op gebied van moederbord, bouwkwaliteit en design (van binnen !) ed.
Aan dit alles, jouw eisen dus vind ik 700 een beetje te weinig. Maak er 800 Euro's van, dan maak je meer kans.

Voor 800 euros heb je een goede Toshiba.
Ja Toshiba is een prima merk, er zijn echter nog veel meer die minstens net zo goed of zelfs beter zijn. Voor € 700 moet de TS prima kunnen krijgen wat hij wil. Mijn eigen lappie is bijna een jaar oud en koste destijds ook zo'n € 700, het is allemaal alleen maar goedkoper geworden. Moet je wel gelijk geven dat je met die € 100 extra veel in prestatie omhoog gaat, zelf achteraf spijt van gehad dat ik niet net even iets meer uitgegeven heb, maak er onverwachts toch nog redelijk intensief gebruik van.

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Een celeron M is echt wel goed bruikbaar hoor. Wij hebben er 1tje liggen hierzo, en die gaat (met hoge brightnes) 2+ uur mee. Dat er zuinigere zijn is leuker, maar ook prijziger (kheb zelf Core Duo, 3,5+ op hoge brightness). Als je vader altijd wel een stopcontact in de buurt heb dan maakt het helemaal niks uit. Voor office etc. is een Celeron meer dan goed. (Een PII cpu kan het ook wel aan, dus Celeron M helemal).

512 MB is goed genoeg. Ik draaide ook XP Prof op 320 sd ram. Maar hoe meer-> hoe beter. Het is natuurlijk lekkerder met 1 GB, maar wil je het geld verschil ook betalen?

En een beetje hedendaagse laptop zal zeker (als je een beetje zuinig ben) 4 jaar lang wel volhouden met internet, office etc. (Totdat je laptop uit elkaar valt ;p). Indien je iets zwaarders van plan ben zal ik er meer geld gaan investeren, maar dat lijkt me in jou opzichte geldverspilling.

En heeft je vader echt een laptop nodig? Voor 700 euri kan je ook een goede desktop halen met een mooie scherm erbij. Als je via een webshop koopt, heb je veel meer keus rond die prijs. En voor 799 vind ik dat je laptopje wel stuk beter word dan met 700 euro.

HP laptopje 699 bij Block

Toshiba -> 599 bij mycom

Toshiba -> 699 bij dynabyte

iets boven je budget:

http://mycom.nl/Products/...mp_3400/132345.aspx#Specs

Asus 729

http://mycom.nl/Products/...on_MK36/129744.aspx#Specs

Compaq voor 749

en voor 799 al laptops met dual core:

http://mycom.nl/Products/...A110225_T2050/119669.aspx

http://mycom.nl/Products/...v6132eu__TL50/128848.aspx

en anders ff kijken op 4launch.nl als je ook bij een webshop wil aanschaffen.

[ Voor 38% gewijzigd door BoyzNDaHood op 13-12-2006 01:03 ]

• Dick
  • Niet online
BoyzNDaHood schreef op woensdag 13 december 2006 @ 00:51:
Een celeron M is echt wel goed bruikbaar hoor. Wij hebben er 1tje liggen hierzo, en die gaat (met hoge brightnes) 2+ uur mee. Dat er zuinigere zijn is leuker, maar ook prijziger (kheb zelf Core Duo, 3,5+ op hoge brightness). Als je vader altijd wel een stopcontact in de buurt heb dan maakt het helemaal niks uit. Voor office etc. is een Celeron meer dan goed. (Een PII cpu kan het ook wel aan, dus Celeron M helemal).
Ben het volledig met je eens dat een Celeron voor kantoor werk prima te gebruiken is, ook in Vista presteert die mij prima. Bij mij houdt die het echter maar net wat meer dan 1 uur vol op een acculading, maar dit zal deels natuurlijk ook aan de accu liggen.

Ik zou het echter zonde vinden om nu nog een (toch alweer verouderde) Celeron M te halen terwijl je voor bijna hetzelfde geld een processor kan hebben die een stuk zuiniger/sneller is, als is het misschien (op het moment) overbodig..het verschil is minimaal.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
zie Turkish in "Game pc Budget +/- 1000 euro" ;)

Voor dit topic geldt precies hetzelfde, en daarom gaat je topic wederom dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.