[taal] Advies gevraagd m.b.t. development

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:36

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Vooraf:
Dit topic mag naar gelieven worden verplaatst. Ik heb toegang tot alles behalve A61 :)

Situatie:
Om kort te gaan. Ik heb eigen webspace tot mijn beschikking, en daarbij ook wat bandbreedte. Met 10 gig/maand aan band en 500 MB opslagruimte kun je best wat doen. Momenteel draai ik voor z'n 30 actieve, en 37 niet-actieve gebruikers een forumpje. Dit vreet amper bandbreedtje zoals je misschien wel kunt bedenken. Vaak haal ik de 400 MB / maand niet. Op het forum is toen het idee geopperd om naast een klein web-based spelletje ook een CMS te bouwen. Ik vond dit een goed plan.

Dilemma:
Waar bouw je vandaag de dag het best een CMS in? In principe moet ik alles "nog leren". Voor mijn werk doe ik heeeel summier wat met PHP, dus qua syntax heeft dat een lichte voorsprong. Echter wil ik er rustig de tijd voor nemen, en dus ook een taal leren op die manier. ASP.NET heeft ook mijn aandacht getrokken, omdat het gebruikt wordt in de site van het bedrijf waar ik werk.

Wat kan ik dus het beste kiezen als taal? Ik wil graag goed beginnen, en niet halverwege moeten switchen. Zelf dacht ik aan een PHP/mySQL combo, omdat mijn hostingprovider dat ook ondersteunt. Zou ik hiermee goed zitten?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 19:28
Het maakt helemaal niet uit welke taal je kiest. "moeten" switchen bestaat niet, je kunt een CMS in alle talen schrijven die je kunt verzinnen (nouja, zo ongeveer dan).

Als je hoster PHP/MySQL ondersteunt is dat een prima startpunt. Misschien is het nog wel slimmer om een bestaand CMS aan te passen aan je eigen wensen; dit scheelt veel tijd en je krijgt waarschijnlijk een beter product.

Verbouwing

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Heb je wel content om te managen dan? Ik bedoel, een CMS ga je niet maken om bandbreedte te verstoken, hetgeen ik opmaak uit je redenatie...

Als ik zelf tijd over had om leuke dingen met een server te gaan doen zou een CMS maken het laatste zijn waarvoor ik koos...

Verwijderd

Java natuurlijk :P

Maar zoals je zelf al aangeeft; je hebt al enige ervaring in PHP en je host ondersteunt zowel MySQL als PHP. De keuze lijkt me snel gemaakt!

Op het internet zijn er ontelbaar veel websites met tutorials over PHP en MySQL van for-loops tot complete CMSs.
http://www.phpfreakz.nl biedt al ontzettend veel tutorials over zowel MySQL en PHP dus dat lijkt me een goed uitgangspunt.

Succes :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Met wat je wil zit je prima. Maar elke willekeurige andere taal zou ook prima kunnen zolang je het ergens gehost krijgt of zelf op een server kan installeren.

In het verleden zijn er wel meer topics voorbij gekomen over welke taal het beste gebruikt kan worden. Zie hier. Een beste taal bestaat niet. Wat het beste is voor jou ligt aan jou kennis en de mogelijkheden die je tot je beschikking hebt. Daar kunnen wij je echt nauwelijks mee helpen. Dat is dan ook de reden waarom ik je topic sluit.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.