Specs:
- Asus P5B deluxe
- 4x Western Digital Caviar 250GB SATA II, 16MB
-> http://tweakers.net/gallery/83198/sys
Ik zit hier met een raar en irritant probleem:
Ik gebruik deze pc al een maand of 3-4 en nog geen problemen gehad.
Vanmiddag heb ik Windows Vista geïnstalleerd nog zonder enkel probleem (via msdnaa)...
Maar nu wil mijn pc niet meer booten.
Het is blijkbaar één van de 4 hdd's die niet meer mee wil, aangezien het om een RAID0 config gaat, zou ik al mijn data kwijt zijn (maar dat was het risico natuurlijk).
Mijn 4 hdd's hangen allemaal aan het mobo met de intel matrix storage controller. en nu wil hij tijdens de POST ééntje niet meer detecteren. Ik heb al het volgende gedaan:
Andere poort op de matrix controller
Andere voedingsaansluiting
Alleen deze schijf
... Maar niets heeft geholpen, hij geraakt niet voorbij de POST
Ik kan niet in de bios zolang de hdd aan de intel matrix storage controller hangt.
Nu heb ik hem eens aan de andere controller gezet (Jmicron) en daar wordt hij wel perfect herkend. Alleen kan hij niet booten omdat hij slechts 1/4 van de data bevat (logisch)...
De hdd wordt ook niet speciaal warm, en heeft een normaal geluid, hij draait ook zoals gewoonlijk.
Aan wat zou dit liggen, kan ik die hdd via die andere controller in de matrix krijgen, en alsnog mijn data recoveren?
Of is het een verloren zaak?...
Bedankt
Simon
- Asus P5B deluxe
- 4x Western Digital Caviar 250GB SATA II, 16MB
-> http://tweakers.net/gallery/83198/sys
Ik zit hier met een raar en irritant probleem:
Ik gebruik deze pc al een maand of 3-4 en nog geen problemen gehad.
Vanmiddag heb ik Windows Vista geïnstalleerd nog zonder enkel probleem (via msdnaa)...
Maar nu wil mijn pc niet meer booten.
Het is blijkbaar één van de 4 hdd's die niet meer mee wil, aangezien het om een RAID0 config gaat, zou ik al mijn data kwijt zijn (maar dat was het risico natuurlijk).
Mijn 4 hdd's hangen allemaal aan het mobo met de intel matrix storage controller. en nu wil hij tijdens de POST ééntje niet meer detecteren. Ik heb al het volgende gedaan:
Andere poort op de matrix controller
Andere voedingsaansluiting
Alleen deze schijf
... Maar niets heeft geholpen, hij geraakt niet voorbij de POST
Ik kan niet in de bios zolang de hdd aan de intel matrix storage controller hangt.
Nu heb ik hem eens aan de andere controller gezet (Jmicron) en daar wordt hij wel perfect herkend. Alleen kan hij niet booten omdat hij slechts 1/4 van de data bevat (logisch)...
De hdd wordt ook niet speciaal warm, en heeft een normaal geluid, hij draait ook zoals gewoonlijk.
Aan wat zou dit liggen, kan ik die hdd via die andere controller in de matrix krijgen, en alsnog mijn data recoveren?
Of is het een verloren zaak?...
Bedankt
Simon