Maxtor HD werkt niet op ICH8R wel op Jmicron(Asus P5B Delux)

Pagina: 1
Acties:

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02 23:37
Beste Tweakers,

Ik weet niet of ik dit in het juiste forum post? Misschien moet dit in PMG?

Mijn Maxtor DiamondMax Plus10 (6B250S0' 250GB Hard Drive (Serial ATA-150, 7200 RPM, 16MB)
werkt niet samen met de ICH8R van mijn Asus P5B Deluxe mobo. Althans niet meer, welke andere sata poort ik ook gebruik; eerst werkte hij wel met problemen soms wel soms niet op sata poort 3.

Deze HD heeft altijd prima gewerkt op een Asus P5GDC1 Pro (ICH6)

Het ´grappige´ is nu dat hij wel werkt op mijn Jmicron controller ook aanboord van dit mobo.
(Ik weet niet in hoeverre hij op de Jmicron wel stabiel werkt, ik ben nu de data aan het kopieren naar m'n andere HD).

Ik heb al andere voedingskabeltjes en andere s-ata kabeltjes geprobeerd.... Iemand een idee?

/edit1:
Andere specs van het systeem, voor de volledigheid:
E6600, 2 GB OCZ PC6400 DDR2, 2x Seagate S-ata II 320GB, Asus 7600 GT, Antec Neo HE 500

/edit2:
Bios van Asus P5B Deluxe = 0804 (laatste versie)

[ Voor 28% gewijzigd door WTM op 06-12-2006 09:15 ]

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
compatibiliteit? biosflash? maxtor/asus website gelezen?

Noem even wat steekwoorden, denk dat je hiermee een eind kunt komen

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• WTM
Bedankt voor je reply en tips! Ik heb Google + Maxtor + Asus sites + forum bekeken, maar kon niets vinden. Nog andere ideeën?

• WTM
Kick: iemand nog een idee? (het werkt allemaal nogsteeds prima..) vraag me alleen af waarom het niet op de ICH8R kan?!...

Verwijderd

Hoi, Ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem: P5B deluxe mb en Maxtor HD. Ik heb 2 Maxtor Sata2 320gb HD op Raid 1 staan en nu ziet hij 1 hd niet meer. Kabels verwisseld en drivers geupdate, geen verschil. Volgens de leverancier kan er een compatibilitietsprobleem zijn tussen MB en DH, maar waarom heeft hij dan tot nu toe wel gewerkt(4 maanden)?? en doet de andere hd, het nog steeds : zelfde beide hd, dezelfde firmware.
Ook geeft de Maxtor site aan dat er conflicten kunnen zijn met Nvidia graphics driver, ook van deze heb ik laatste. Ik ga de hd ook eens op de Micron controller aansluiten (maar voor Raid moet je dan weer bij dti MB voor de 2de sata aansluiting buitenom...
Roger

• WTM
ja vreemd he, waarom werk het eerst wel en daarna niet meer. Maar wanneer aangesloten op de ICH8R, dan wordt de Maxtor niet eens gevonden in de bios (dus geen nividia driver issue lijkt me?).

Wordt je hd wel in de intel storage matrix gevonden bij het booten?

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:52
Ik heb wel 2x Maxtor Maxline III series op de ICH8R van mijn P5B Deluxe hangen en het draait prima. Ik zou het zo niet weten, heb je ze allemaal wel op master jumper hangen en op de primary master van de Intel controller?

Zo heb ik het namelijk staan.

• WTM
er zitten helemaal geen jumpers op die Maxtor HD (tenminste wel een plek voor een jumper, zal eens zoeken of ik nog zo'n ding hier heb liggen ....) zou het uitmaken voor performance? (Via de Jmicron ipv ICH8R)
Pagina: 1