Toon posts:

Pc sluit af bij converteren avi

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een ipod-video gekocht en wil daar graag films opzetten
Ik gebruik WinAvi om bij de film de ondertitel in te branden en vervolgens een ander programma(Jodix Free iPod Video Converter) om de avi om te zetten naar MP4.

Wanneer ik nu WinAvi aan het werk zet dan sluit na elkele minuten converteren de computer in een keer af, alsof de stroom eraf wordt gehaald. Het is sinds kort. Vroeger nooit last van gehad. Ik heb geen rare dingen erop gezet laatst.

Ik heb hitman pro erop losgelaten maar hij doet het nogsteeds.
OS - WinXP PRO
1024 Intern
Athlon 64 3200+ Processor

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

Groetjes, Jeroen

Verwijderd

Controleer eens de temperatuur en voeding (bv met speedfan) onder het converteren.

En eventuele foutmeldingen in eventvwr.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 16:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
En eventuele foutmeldingen in eventvwr.
Eventvwr? Wat is dat>?

Verwijderd

Topicstarter
Mm, mn core is in niet actieve staat 49 graden en soms piekt hij naar 55. Is wat warm of niet? Kan dat door dat cool en quit komen van AMD>?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als die afslaat met een soort "klik/tak" denk ik aan de voeding

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Winavi nu even aangezet (en ook weer uit voor mn pc er weer uitlag) maar de core die ging in temperatuur heel snel omhoog naar boven de 90 graden. Is dat te warm? Wat doe ik hieraan?

• Viper®
  • Niet online
boven de 90 graden :X

ik zou je kast een openmaken en kijken of je koeler nog goed draait en alles nog op z'n plek zit

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-05 08:15
90 graden is zonder meer te warm ja. Check je fans, en probeer te achteralen of de uitlezing wel klopt, wordt het koelblok van de cpu ook echt warm?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

nou bij mijn moeder doet haar pc pcies hetzelfde hoor en daar zijn de temps normaal 35c ongeveer.
zelfs een MP4 afspelen wilt niet zelfs dan slaat ie uit

echter een normale avi en normale andere film bestanden speelt ie zonder problemen af, net zoals mp3tjes enzo

nooit achter kunnen komen hoe het kwam, en me moeder maar het advies gegeven geen mp4 meer af proberen te spelen(totdat ik haar een nieuwe pc heb gebouwd)

[ Voor 5% gewijzigd door CrankyGamerOG op 12-12-2006 16:26 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet echt aan het koelblok voelen er zit een zalman cooler op(zo heet dat toch) en die spint goed hor, blaast als een malle.
De CPU gaat trouwens niet omhoog maar de Core, wat dat moge zijn

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 16:29 ]

• Jesse
  • Laatst online: 25-05 21:04
Zie PMG FAQ#temperatuur voor wat tips over je proc en temps daarvan.

En een uit Hangen en Opstartproblemen troubleshooter:
Temperatuur?
  • Check de PMG FAQ: Hoe warm mag m'n CPU worden?
  • Let ook op dat de koeler zeker weten goed is gemonteerd! Dus niet scheef, losjes, verkeerdom, etc. Anders slaat de PC compleet vast.
  • Neem anders betere koeler/koelpasta/airflow.
  • Soms kun je in de BIOS instellen dat de computer zichzelf uit moet schakelen, nadat de processor een bepaalde temperatuurgrens heeft overschreden. Check deze ook eens. Ook bestaat er een vergelijkbare instelling voor het toerental van de CPU koeler.

[ Voor 120% gewijzigd door Jesse op 12-12-2006 16:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al vele films omgezet en nooit problemen gehad. Verder niets hardware-matig veranderd en nu ineens dit probleem

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die 90 graden is vrijwel zeker je probleem. Een CPU hoort niet heter te worden dan 70 graden. Dat je PC bij 90 graden uit gaat is omdat anders je CPU kapot gaat.

Ik denk dat je koeler niet goed contact maakt met de CPU.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 12-12-2006 16:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus niet de CPU die te heet wordt, maar de Core, CPU komt niet boven de 45 graden

• Jesse
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:39:
Het is dus niet de CPU die te heet wordt, maar de Core, CPU komt niet boven de 45 graden
Check dan de installingen van dat programma. Misschien heeft ie wel een functie om als ie klaar is de pc af te sluiten. 8)7

De core is de kern van je cpu. :o

Verwijderd

Topicstarter
Dat programma heeft die functie wel, maar die staat niet aan.
Speedfan geeft 2 verschillende waarden voor de temperatuur van CPU en Core. Alleen de core wordt dus zo heet

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
..Dan denk ik toch dat je IHS niet goed vast zit.

Verwijderd

winavi.. laat me niet lachen..

ga's transcoden met VLC, google 'vlc ipod transcode' NA DAT je hware probleem is opgelost

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 16:57 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Of het nou je CPU of videokaart of chipset is, 90 graden is veel te veel.

Aangezien encoden van AVI bestanden door je CPU gedaan wordt ga ik er vanuit dat het je CPU is die te heet is. Ik zou eens kijken naar de koeler van de CPU, er zit zeker iets niet goed daar.

• Jesse
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:54:
Dat programma heeft die functie wel, maar die staat niet aan.
Speedfan geeft 2 verschillende waarden voor de temperatuur van CPU en Core. Alleen de core wordt dus zo heet
Okee, en nou eens in je bios kijken...

En check de temps ook eens met een ander monitorprogrammatje. (Of check op zijn minst of die sensors goed ingesteld staan.)

[ Voor 16% gewijzigd door Jesse op 12-12-2006 17:03 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Core... Is dat niet de northbridge op je moederbord? Daar zit standaard ook een koelblok op (soms zelfs met ventilator!) doet die ventilator (mits hij erop zit) het nog wel?

Verwijderd

Topicstarter
zit geen ventilator op. Dat koelblok is wel warm, maar toch geen 90 graden.

Hoe check ik die sensors? Idee voor een ander programmatje(sorry ik ben hier niet zo in thuis)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 17:12 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
De core is het centrum van je processor. Ga aub geen foute dingen roepen hier :X
PilatuS schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:57:
Of het nou je CPU of videokaart of chipset is, 90 graden is veel te veel.
Fout. Een GPU kan dit nog gemakkelijk hebben. Ik zeg niet dat het ideaal is, maar veel te veel is het ook niet.
Ik denk trouwens nog steeds dat je IHS niet goed vast zit.

• Jesse
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:06:
zit geen ventilator op. Dat koelblok is wel warm, maar toch geen 90 graden.

Hoe check ik die sensors? Idee voor een ander programmatje(sorry ik ben hier niet zo in thuis)
Zie die link naar die faq die ik zonet postte. Daar vind je ook wat meer aanknopingspunten voor het oplossen van je probleem, dus lees dat eens door en probeer met helder nadenken mogelijke oorzaken uit te sluiten, dan zal er tenslotte als het goed is maar een overblijven.

En je bios checken op cpu-overheat-protection instellingen en de temps dus. :X

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels gekeken of de cooler nog goed vast zit (volgens mij wel) en ik heb de fan uitgezogen, zat inderdaad veel stof in. Nu check ik nog een keer de temperatuur wanneer de cpu hard aan het werk is. De temperatuur loopt nu op tot 89 graden.(afgelezen met zowel speedfan als Hardware sensors monitor) Is dit te warm? Ik lees in dat stuk over PMG FAQ dat je moet zorgen dat de uitgelezen temperatuur niet boven de 65 a 70 graden uitkomt. Dan zou dit toch nog te warm zijn.
Zijn er nog andere oplossingen?

Jeroen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 08:20 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
TheZeroorez schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:55:
..Dan denk ik toch dat je IHS niet goed vast zit.
TheZeroorez schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:34:
Ik denk trouwens nog steeds dat je IHS niet goed vast zit.
:?

• Jesse
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet weet wat een IHS is, en dat zoeken op internet me ook niet helpt. 8)7 http://en.wikipedia.org/wiki/IHS

Waarbij ik dan weer benieuwd ben naar de resultaten het checken van de instellingen en temperaturen in de bios. :X

offtopic:
@jeroenmos: Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 10% gewijzigd door Jesse op 14-12-2006 09:56 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Jesse schreef op donderdag 14 december 2006 @ 09:52:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet weet wat een IHS is, en dat zoeken op internet me ook niet helpt. 8)7 http://en.wikipedia.org/wiki/IHS
Mja, als je het over een processor met een te hete core hebt, lijkt Internal Heat Sink mij de enige optie ;)

• Jesse
TheZeroorez schreef op donderdag 14 december 2006 @ 10:25:
[...]

Mja, als je het over een processor met een te hete core hebt, lijkt Internal Heat Sink mij de enige optie ;)
Wat is dat en wat kan je daaraan zien? Of wou je zeggen dat je gewoon het koelblok (van de processorkoeler) bedoelt?

• TheZeroorez
  • Niet online
De IHS is dat kleine aluminium ding dat op je processor zit ja. Als die geen goed contact met de core maakt, of er te veel of weinig koelpasta tussen zit, kan je koeler koelen wat hij wil; de core wordt er niet veel koeler van.

Als dit ding niet goed vast zit, kun je hem er zelf afhalen en er weer op zetten, maar dit raad ik de 'gewone' persoon, zoals de TS, af. Als je zeker weet dat je koeler goed werkt, en echt alleen je core zo heet wordt, zou ik maar terug gaan naar de zaak waar die processor vandaan komt. Er is namelijk een sensor kapot, of je IHS zit niet goed vast, en dan heb je recht op RMA.

• Jesse
Je bedoelt dus de heatspreader?

offtopic:
Noem dat dan gewoon zo. :X

[ Voor 45% gewijzigd door Jesse op 14-12-2006 11:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=27117964,noline]

Waarbij ik dan weer benieuwd ben naar de resultaten het checken van de instellingen en temperaturen in de bios. :X
Wanneer ik in de bios kijk is die temperatuur natuurlijk niet zo hoog. De core wordt alleen zo warm wanneer de computer hard aan het werk is (converteren). Wanneer ik in de bios kijk doet dat hele ding dus niets en is de temperatuur ook niet hoog

• Jesse
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:53:
[...]
Wanneer ik in de bios kijk is die temperatuur natuurlijk niet zo hoog. De core wordt alleen zo warm wanneer de computer hard aan het werk is (converteren). Wanneer ik in de bios kijk doet dat hele ding dus niets en is de temperatuur ook niet hoog
8)7 Duh. Doe het eens direkt nadat je systeem reboot door die procbelasting. Zo'n proc kan nooit in vijf seconden van 90 naar 25 graden.
En check nou eens een keer je cpu-overheating-protection settings.

[ Voor 6% gewijzigd door Jesse op 14-12-2006 12:00 ]

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
typ start -> uitvoeren -> "eventvwr" en druk op ok. kijk hier in de logboeken en kijk of je fouten tegen komt (rode rondjes met kruisjes) rond de tijd v/d crash, post die daarna even hier :) (niet alle rode en gele foutjes hoeven trouwens iets ergs te zijn, post ze maar)

~ Mijn prog blog!

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 08:18:
... de cooler nog goed vast zit (volgens mij wel) en ik heb de fan uitgezogen, zat inderdaad veel stof in. Nu check ik nog een keer de temperatuur wanneer de cpu hard aan het werk is. De temperatuur loopt nu op tot 89 graden....
Heb je de cooler ook daadwerkelijk van je processor afgehaald en opnieuw geplaatst? Of heb je teveel of juist geen koelpasta gebruikt? Want volgens mij heb je alleen de stofzuiger langs gehaald en niet de cooler opnieuw geplaatst. Dus doe dat nog even. :)

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Logi schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:13:
[...]

Heb je de cooler ook daadwerkelijk van je processor afgehaald en opnieuw geplaatst? Of heb je teveel of juist geen koelpasta gebruikt? Want volgens mij heb je alleen de stofzuiger langs gehaald en niet de cooler opnieuw geplaatst. Dus doe dat nog even. :)
:) aan de vragen-/antwoorden van de TS, zou hij dat liever even bij iemand anders laten doen, volgens mij is de TS geen diehard overklokerd die elke dag een koelertje vervangt, No offence ofcourse

~ Mijn prog blog!

• TheZeroorez
  • Niet online
Jesse schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:05:
Je bedoelt dus de heatspreader?

offtopic:
Noem dat dan gewoon zo. :X
Dude, als je een Processor een CPU (central processing unit) noemt, is het dan ook fout? En een GPU, klopt zeker ook niet?

Komop zeg, iemand afzeiken omdat 'ie andere woorden/afkortingen gebruikt, en jij ze niet begrijpt.. :X

[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 14-12-2006 12:27 ]

• Jesse
TheZeroorez schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:27:
[...]

Dude, als je een Processor een CPU (central processing unit) noemt, is het dan ook fout? En een GPU, klopt zeker ook niet?

Komop zeg, iemand afzeiken omdat 'ie andere woorden/afkortingen gebruikt, en jij ze niet begrijpt.. :X
CPU en GPU zijn algemeen geaccepteerde afkortingen. IHS had ik nog nooit van gehoord, en een searchje op google, tweakers.net en wikipedia bevestigd mij in het zeer ongebruikelijk zijn van die afkorting.

Ik zie verder niet waar ik jou afzeik, maar mocht je dat zo ervaren dan bijdeze mijn excuses. Ik stelde het zo omdat ik onnodig gebruik van jargon niet zo kan waarderen.

• willyfreak
  • Laatst online: 26-05 12:52
Maak je kast open en laat er een tafelfantilator tegen blazen.

Als het dan allemaal wel goed werkt is het zeker een hitte probleem

• TheZeroorez
  • Niet online
willy, dat is het ook, misschien. Lees anders eerst het topic even door. De koeler draait goed, en de processor heeft een normale temperatuur. Het is dus het metertje in de core, of de manier waarop de internal heatsink vast zit. Ook kan het nog de core zelf zijn.

Verwijderd

ff offtopic, maar hier zijn mensen die er best wel heel erg naast zitten. IHS is Wél een heel bekent woord hoor :D en vooral op tweakers :D dus als je dat niet wist ga ff inleze ofzo :P ;)

• Jesse
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:55:
ff offtopic, maar hier zijn mensen die er best wel heel erg naast zitten. IHS is Wél een heel bekent woord hoor :D en vooral op tweakers :D dus als je dat niet wist ga ff inleze ofzo :P ;)
offtopic:
http://en.wikipedia.org/wiki/IHS Geen heatspreaders
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta= Geen heatspreaders

http://tweakers.net/searc..._catId=&Query=IHS&x=0&y=0
http://tweakers.net/searc...06&Sortering=Tijd&x=0&y=0
4 vs. 53.
http://gathering.tweakers...30&select_forum=#hitstart
Alleen in DOC en TCA. (En weer 113 vs 787 hits.)

Kortom, het is (overklokkers/casemodders) jargon, en er is een ander veel gebruikelijker woord voor.

Maar laten we er maar over ophouden. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Jesse op 14-12-2006 17:03 ]

Pagina: 1