Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

usb/firewire/lan signaal "aftappen"

Pagina: 1
Acties:
  • 563 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:49
weet iemand hoe je het activity signaal uit lan, usb en firewirekabels kan halen om hier bv. een LEDje of VUmeter op aan te sluiten? Het is op mijn Mobo niet mogelijk het LAN LEDje door te verbinden.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Check even http://pinouts.ru/ zou ik zeggen. Daar staan alle pinouts van LAN, USB en Firewire, en nog veel meer. Needless to say: als er niet een standaard voor is, zul je zelf met electronica of software aan de slag moeten gaan om je doel te bereiken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 17:01
Volgens mij is USB nog wel te doen. Regel een USB-Hub chipje zoiets, en maak een 1 poorts hub. Vaak hebben deze chips een uitgang voor een LED.

Nu ik eraan zit te denken, zou het ook wel moeten kunnne voor LAN, maar dat gaat enorm lastig worden.

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 13:01
Lan kan ook nog wel, als je het activity ledje aansluit op de ingang van een LM3914, met behulp van een optocoupler en een paar pots + elco's. Kijk maar is naar de HDD vu meter en dan op de opto gewoon het lan activity ledje aansluiten ipv de hdd led.

Edit: Maar op de netwerk kaart zit toch ook een led, je hebt wel gelijk wat je zegt dat op de kabel geen activity signaal zit. Maar ik bedoelde eigenlijk dat je dan ipv het ledje een vumeter eraanhangt.

[ Voor 29% gewijzigd door peeter123 op 13-12-2006 07:24 ]

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Er zit geen "activity signaal" op de interfaces die je noemt. Het is wel mogelijk om op de datasignalen zelf af te takken, en er zo pseudo-activity signalen te maken. Het probleem is dat je met transmissielijnen zit, die enigszins kritisch zijn naar zaken als impedantie en storing toe, als je er zelf wat "pruts" op gaat aansluiten ga je al snel met miserie zitten (tragere of helemaal geen dataoverdracht, en in uitzonderlijke gevallen kan je iets kapot helpen).

Het handigste lijkt me om met software de activiteit te meten, en deze dan te visualiseren met ledjes die je aan de parallele/seriële poort (of wat je maar aan kan sturen met software) hangt. Programma's als smartie en dergerlijke zijn in staat om allerhande zaken weer te geven op een LCDscherpje, dat voldoet misschien aan je wensen?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Tha Ra
naftebakje schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:52:
Er zit geen "activity signaal" op de interfaces die je noemt. Het is wel mogelijk om op de datasignalen zelf af te takken, en er zo pseudo-activity signalen te maken. Het probleem is dat je met transmissielijnen zit, die enigszins kritisch zijn naar zaken als impedantie en storing toe, als je er zelf wat "pruts" op gaat aansluiten ga je al snel met miserie zitten (tragere of helemaal geen dataoverdracht, en in uitzonderlijke gevallen kan je iets kapot helpen).

Het handigste lijkt me om met software de activiteit te meten, en deze dan te visualiseren met ledjes die je aan de parallele/seriële poort (of wat je maar aan kan sturen met software) hangt. Programma's als smartie en dergerlijke zijn in staat om allerhande zaken weer te geven op een LCDscherpje, dat voldoet misschien aan je wensen?
coolermaster had een tijdje geleden nog adaptertjes voor firewire met ledjes erin.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:30 ]

• Tha Ra
laat die Lan en die VU-meters maar zitten. alleen een LEDje voor USB en een LEDje voor Firewire is genoeg.

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03

Casemod: Cubeleon

• Llouizzz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:19
in Elektuur hadden ze zo'n project voor USB met een VU meter (USB data-meter) , misschien kan je dat singaal van die vu meter aftappen naar een led ofzo

[ Voor 31% gewijzigd door Llouizzz op 18-12-2006 13:00 ]

• Bastiaan V
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Bastiaan V

Tux's lil' helper

ook bij een usb verbinding kan je een optocoupler tussen je signaal lijnen zetten en hier of een vu-meter (simplel audio vu-metertje) of een led er achter hangen...

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:49
edit:

Niet goed gelezen

[ Voor 95% gewijzigd door Jimster op 18-12-2006 13:22 ]

Pagina: 1