SPAM dmv afbeelding, hoe te stoppen

Pagina: 1
Acties:

• bierdop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-07 16:01
Spam komt steeds vaker in de vorm van afbeeldingen. Wellicht dat je onderstaande boodschap ook weleens in je mailbox hebt mogen ontvangen :( .

Afbeeldingslocatie: http://www.ernestenmartine.nl/images/spam.jpg

Heeft er iemand een idee hoe dit te stoppen valt? Het blokken van alle afbeeldingen in mails is niet echt een optie aangezien ik vaak ook werkgerelateerde documenten / afbeeldingen verstuurd worden. Iemand een idee? :?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Same here... 1 voordeel: onze Exchange-server zet dan automatisch [SPAM] in het topic. Daarna even een rule aanmaken dat alles wordt geforward naar onze spam-folder en klaar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 16:20

MrDry

Desperados!

Zoek eens op spam - gif. Zijn echt al een hoop topics over.

Quod licet lovi, non licet bovi

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:41

André

Analytics dude

Tja, ik zou toch maar afbeeldingen gaan blokkeren, als je dat niet doet kan de spammer bijhouden dat jij de mail geopend hebt en dus een actief email adres hebt. Ik blokkeer standaard alle images en heb een white-list voor mails die ze wel mogen laten zien.

Verder is dit meer iets voor Client Software Algemeen

Verwijderd

ironport

dure (voor kleine gebruikers) maar zeer effectief.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:35

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Neem spam met boodschap verpakt in GIF eens door. Daar staan een aantal bevindingen ;)

Wauw, een sig!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
André schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:24:
Tja, ik zou toch maar afbeeldingen gaan blokkeren, als je dat niet doet kan de spammer bijhouden dat jij de mail geopend hebt en dus een actief email adres hebt.
En krijg je nu geen spam meer dan omdat ze niet weten dat je actief bent? ;)

Ik heb persoonlijk de voorkeur voor een goed spamfilter (Thunderbird doet aardig zijn werk, zeker in combinatie met een serverside-filter), welke de mail niet opent en direct naar een mapje Ongewenst verplaatst.

Dat scheelt bovendien een keer extra klikken om de afbeeldingen te tonen van wél-legitieme mails..
Pagina: 1