Toon posts:

[HD] Fireball defect nog iets te redden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 23:01 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Test de schijf eens met de tool van Quantum zelf?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 23:01 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hmm, probeer het eerst eens uit ;) Via USB gaat denk ik iets moeilijker, dan wordt het weer via IDE -> USB. Zet hem gewoon in je kast en sluit hem aan.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vries het ding eens in. Wil nog wel eens helpen als het ding niet meer goed op wilt spinnen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 23:33:
[...]

Werkt die ook als de bios hem niet ziet? En kan ik hem dan ook via USB aansluiten?
Nee, dergelijke tootlje werken veeal niet met USB. Dergelijke test tooltjes van fabrikanten zet je op een diskette of CD waar van je kunt booten. Vervolgens werkt het programmaatje onder een soort van DOS omgeving. Lang alleen Externe controllers o.a. extra RAID controllers worden ondersteund laat staan USB. Over het algemeen is het nodig om de schijf gewoon op de controller (poorten) aan te sluiten welke in de chipset van het moederbord is gebakken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 23:01 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Terw_Dan schreef op maandag 11 december 2006 @ 23:39:
Vries het ding eens in. Wil nog wel eens helpen als het ding niet meer goed op wilt spinnen.
Serieus? Op zo iets zou ik nou nooit gekomen zijn. 8)7

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat nochtans in de FAQ van dit subforum beantwoord: OM FAQ / Beleid » Hoe krijg ik verloren gegane data terug? :)

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Vind je het gek we niet serieus meer worden genomen? Straks komt er nog een stel tweakers met phase-change cooling voor hun HD's aanzetten }:O

Verwijderd

m0nkey schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 06:26:
[...]

Vind je het gek we niet serieus meer worden genomen? Straks komt er nog een stel tweakers met phase-change cooling voor hun HD's aanzetten }:O
En jij doelt op :? Zou trouwens geen gek idee zijn Phase-Change op je HDD om zo nog hogere FSB te halen :9

Vriezertechniek is toepasbaar op je schijf, sterker zelf, de schijf is nog in redelijke goede staat, en daarmee bedoel ik om 'm te redden.

Pak 'm luchtdicht in (zak eromheen, dichttapen) en duw 'm de vriezer voor ruim 8 uur in, erna haal je 'm eruit (zorg dat je ondertussen alle apparatuur klaar hebt, want die schijf gaat ontdooien) en wikkel 'm in in een handdoek. Dit moet, omdat er condens op gaat treden op het printplaatje wat dus kortsluiting kan veroorzaken.

Sluit de schijf aan, start de computer, en let even goed op "het gedrag" van de schijf. Soms wil een tikje helpen in dit geval zoals jij (de ts) 'm beschrijft.

Ik heb zelf een handvol schijven op deze manier kunnen herstellen, maar zoals al gezegd was ontdooien ze in minder dan 5 minuten en heb je kans dat het weer fout gaat :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

bassie_ schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 02:38:
[...]

Serieus? Op zo iets zou ik nou nooit gekomen zijn. 8)7
Lees: http://faq.tweakers.net/om/hdd_invriezen/ maar eens door.
Zo heb ik genoeg data terug kunnen krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 23:02 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

m0nkey schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 06:26:
In dit specifieke geval neem ik jou inderdaad niet serieus :)
Pagina: 1