welke fabrikant?

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• Armando15
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-03-2025
hallo, ik ben al een tijdje bezig met een systeem samenstellen, maar ik kom ergens maar niet uit.
de keuze is al zeker: een Ati x1950 pro, maar:

van welke fabrikant in godsnaam?

ik zie dat de Sapphire de goedkoopste is (€ 172), maar welke is nou eigenlijk de beste? de prijsverschillen onderling rotten namelijk niet zo veel, en heb ook iets over koelertjes die wel of geen lawaai maken gelezen..

Alvast bedankt _/-\o_

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:26

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Maakt tegenwoordig geen donder meer uit. De 1 gooit een wat andere koeling erop, de ander oc'ed de kaart standaard. Maakt niet veel verschil dus meer ;)

Kijk naar wat je krijgt met een bundel, of naar de pirjs, net wat je wilt

Xbox Live ID:Notna8310

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-07 22:28

DataGhost

iPL dev

http://www23.tomshardware.com/graphics.html
Zelf even wat voorwerk doen is wel de bedoeling hier :) Wij kunnen niet voor jou afwegen wat je wel en niet belangrijk vindt, en hoeveel extra geld je uit wenst te geven voor hoeveel extra prestaties.

Edit: puh, dacht dat er ook verschillende merken kaarten getest werden... mja. Het feit dat ze dat niet doen geeft waarschijnlijk wel e.e.a. aan.

[ Voor 23% gewijzigd door DataGhost op 11-12-2006 21:01 ]

• Armando15
huh? ik bedoel niet verschillende videokaarten, maar gewoon verschillende fabrikanten van de ati x1950 pro..
dus bvb Sapphire, Asus, Club3d enz.
verschillende fabrikanten van de x1950 pro zijn niet te vinden op tomshardware.com, ik heb wel degelijk onderzoek gedaan :)
vroeg me gewoon af of jullie t toevallig wisten, thats all.

zo niet, ga ik lekker voor sapphire, heb ze vaker gezien in topics met systemen enzo, en hij is me ook al aangeraden, dus dat zit vast wel goed.

@dataghost: true, heb je ook gelijk in :) mja had wat dinge geleze over fans en clockspeeds die veranderd werde enz. wat terw_dan net ook al zei :) thnx everyone :>

[ Voor 14% gewijzigd door Armando15 op 11-12-2006 21:11 ]

Verwijderd

Maar even wat voor je opgezocht:
http://www.ocforums.com/s...359&highlight=which+brand
Hoop dat het helpt ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vrijwel alle kaartjes zijn afgeleid van het reference design van ATI. Het verschil zit hem hooguit in het geheugen en de snelheden waar het op draait. Maar de verschillen zijn niet zo extreem groot onderling.

• Armando15
danku danku jullie zijn geweldig _/-\o_

@wplas86: precies wat ik nodig had! sapphire wordt het dus :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Vetgelijk de bijgeleverde extra's en software (als je dat interessant vindt). Qua prestaties ontlopen ze elkaar nauwelijks :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.