Quest for the right mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Armando15
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-03-2025
ik ben al een tijdje bezig met een config voor een redelijke pc, en heb gebaseerd op de best buy guide de keuze gemaakt voor een msi k9n neo-f.

nu komt het 1e probleem: volgens de site van msi werkt het mobo alleen met 533, 667 en 800 mhz geheugen, en ik wou er 2x512 mb pc5400 van kingston in proppen..
dit komt dus uit op 675(?) mhz, wordt het geheugen dan automatisch teruggeklokt?
op de site van msi is dit niet echt duidelijk en kan niet echt iets erover vinden..

en nog een vraagje, is er toevallig iemand die weet of je met dit mobo kan overklokken? (Socket AM2) ben namelijk van plan een x2 3800+ erop te prikken en m een beetje te kietelen :9~
kunnen jullie me ook eventueel een ander mobo met lichte overklokbaarheid aanraden van ongeveer dezelfde prijsklasse? in ieder geval alvast bedankt voor jullie behulpzaamheid _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Armando15 op 11-12-2006 20:06 ]

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
volgens mij wordt er nogal eens een loopje genomen met de PCxxxx rating, PC5400 (/5300) komt iig overeen met 667Mhz geheugen.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Gebruik alsjeblieft wat enters en alinea's in je post want dit is echt totaal niet prettig om te lezen.

Overclocken kun je verder met ieder moederbord eigenlijk wel, maar ik heb persoonlijk met MSI kwa levensduur een wat slechtere ervaring dan met merken als ASUS en DFI.

En ik weet niet wat je bedoelt met PC5400 geheugen op 675 want 667 is gewoon een vast standaard.
Nou weet ik natuurlijk niet wat AMD met dat geheugen doet want ik ben zelf niet zo'n fan van AMD.
Maar AMD heeft wel een hoop multiplier opties, dus lijkt me dat je daar wel een degelijk kloppende snelheid mee kan bereiken. (20-30 MHz speling naar boven heb je toch altijd wel op je geheugen).

--

Verder weet ik niet of je persé AMD wil, maar als je kijkt naar de nieuwe intel processoren die een stuk sneller zijn vraag ik me af of een E6300 / E6400 wellicht niet een betere 'best-buy' is. :)
Deze kun je namelijk enorm goed overclocken en met de nieuwe architectuur zijn ze een stuk sneller dan de AMD Athlon X2's.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Armando15
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-03-2025
sorry :| edit wel fftjes wat :)
maargoed, ik zit namelijk gebonden aan een strak budget dat ik midden januari rond heb, zon max 550 euro en wat ik nu heb komt op 510 uit, zal wel even kijken wat een C2D systeem me gaat koste :)
in ieder geval thanx voor reply's

--

[edit] C2D systeem kost mij teveel, valt dus echt definitief af :P

[ Voor 12% gewijzigd door Armando15 op 11-12-2006 20:19 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Armando15 schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:05:
nu komt het 1e probleem: volgens de site van msi werkt het mobo alleen met 533, 667 en 800 mhz geheugen, en ik wou er 2x512 mb pc5400 van kingston in proppen..
dit komt dus uit op 675(?) mhz, wordt het geheugen dan automatisch teruggeklokt?
op de site van msi is dit niet echt duidelijk en kan niet echt iets erover vinden..
Het is handig om jezelf in de basiskennis te verdiepen wat betreft de materie. De PMG FAQ is een goed startpunt :)
en nog een vraagje, is er toevallig iemand die weet of je met dit mobo kan overklokken? (Socket AM2) ben namelijk van plan een x2 3800+ erop te prikken en m een beetje te kietelen :9~
kunnen jullie me ook eventueel een ander mobo met lichte overklokbaarheid aanraden van ongeveer dezelfde prijsklasse? in ieder geval alvast bedankt voor jullie behulpzaamheid _/-\o_
Kijk eens rond in Tweaking & Cooling Algemeen voor overklok en tweak ervaringen :) Zie verder ook PMG FAQ » Welke moet ik nemen? voor een uitleg hoe je een moederbord moet uitzoeken.

Basic/FAQ-gevalletje, topic dicht dus.

Dit topic is gesloten.