Xs4all voip op Intel Macs

Pagina: 1
Acties:

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sinds een tijdje biedt Xs4all voip aan. Erg leuk en aardig allemaal, maar je hebt er niets aan als je het niet werkt.
Ik wil graag kunnen bellen via mijn Macbook, ik heb hier echter geen werkende tool voor kunnen vinden. XLite crashed op de Intel Mac en andere programma's werken simpelweg niet. Het laatste programma welke ik probeerde is "XMeeting", hiermee kon ik thuis de telefoon over laten gaan, maar vervolgens hoorde ik niets.

Heeft er iemand op een positieve manier ervaring met Xs4all Voip bellen op een Intel Mac, en hoe? De helpdesk ("De beste van Nederland", right) kon me niet helpen.

🌞🍃

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:06

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Maakt het uit als het nou een Mac of een Intel Mac is?

Iig probeer: http://www.gizmoproject.com/ of Skype.
Gevonden iig bij VOIP op de Mac ;)

Edit:

Ik lees ook dit:
InternetPlusBellen werkt volgens macfreak.org goed in combinatie met een Mac. Alleen het bellen via de pc werkt NOG niet in combinatie met een Mac. Ook de USB poort schijnt niet te werken. Klik hier voor een door macmiep gemaakte handleiding. Deze is natuurlijk voor de Mac.

[ Voor 41% gewijzigd door Outerspace op 11-12-2006 15:02 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Datafeest schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:56:
Sinds een tijdje biedt Xs4all voip aan. Erg leuk en aardig allemaal, maar je hebt er niets aan als je het niet werkt.
Ik wil graag kunnen bellen via mijn Macbook, ik heb hier echter geen werkende tool voor kunnen vinden. XLite crashed op de Intel Mac en andere programma's werken simpelweg niet. Het laatste programma welke ik probeerde is "XMeeting", hiermee kon ik thuis de telefoon over laten gaan, maar vervolgens hoorde ik niets.

Heeft er iemand op een positieve manier ervaring met Xs4all Voip bellen op een Intel Mac, en hoe? De helpdesk ("De beste van Nederland", right) kon me niet helpen.
Dat de telefoon overgaat en je hoort voor de rest niets, lijkt op een probleem met NAT/portforwarding. (En dan met name de RTP-poorten). Kun je kijken wat er gebeurt als je de betreffende poorten doorsluist naar je Mac? Als je een Speedtouch 516/546/716, etc hebt, is het ook raadzaam om via de telnet-console volgende te doen:

code:
1
2
3
connection unbind application=SIP port=5060
saveall
system reboot

• kamerplant
  • Niet online
@Outerspace, ik doel op de eigen Voip dienst van Xs4all. Maar misschien is het idd geen slecht idee om gewoon te gaan Skypen ofzo, dat werkt tenminste :o

@GraveR: Ik heb een Speedtouch 716 :). De commandos voerde ik uit, maar heeft geen enkel effect. Oh, met EyeBeam hoor ik wel geluid over de telefoon naar mijn laptop komen, maar andersom niet, terwijl EyeBeam wel geluid detecteert (te zien aan te meter).

🌞🍃

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Datafeest schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:27:
@GraveR: Ik heb een Speedtouch 716 :). De commandos voerde ik uit, maar heeft geen enkel effect. Oh, met EyeBeam hoor ik wel geluid over de telefoon naar mijn laptop komen, maar andersom niet, terwijl EyeBeam wel geluid detecteert (te zien aan te meter).
Hmz. Vreemd. Hoe kwam dit gesprek tot stand? Van vaste lijn naar VoIP, of omgekeerd?

Blijf er op dit moment bij dat het een portforward probleem kan zijn. En anders mogelijk een probleem met de gebruikte codec.

Verwijderd

audio codec probleem:

Controleer even in X-meeting welke audio codecs je geinstalleerd hebt;
"Locations"-->account aanklikken links-->"audio"
Gebruik als voorkeurscodec g711a, en als tweede g729.
Alle overige codecs moeten uitgeschakeld staan.

Waarschijnlijk gaat het hiermee wel lukken...

Gr Eric.

• kamerplant
  • Niet online
Woei, dat werkt :). Is dat nu iets Xs4alls specifiek, of zijn de standaard instellingen van XMeeting kapot? :X

🌞🍃

Verwijderd

Uuhm, ja en meer nee:

Xmeeting kent standaard codec-instellingen, maar xs4all kent die ook.
De een moet in sommige gevallen even afgestemd worden op de ander...
maar dat hangt er van af waar je naartoe belt, en dus vooral, met welke codec de andere zijde overweg kan. In bijna alle gevallen zijn dat deze twee codecs (m.u.v. misschien van wat subtropische VoIP providers...).
Vergelijk het met als jij bijvoorbeeld met een italiaan gaat praten:
Als jij geen italiaans kent, en de italiaan geen nederlands, zul je beiden engels moeten gaan praten om elkaar te begrijpen. (Of één van beide moet een cursus nemen en zich aanpassen :-) ).
Pagina: 1