Johny_B schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:43:
Het komt geregeld voor dat de overstap van
XS4ALL naar
XS4ALL-O
nly fout gaat. Dit komt vaak voor bij klanten die hun ADSL+telefonie opzeggen ipv laten migreren. In de systemen van KPN wordtwordt dan een sloop van de hele lijn ingepland en niet een telco-migratie. De sloop wordt geannuleerd en zover kpn medewerkers kunnen zien heeft de klant gewoon
XS4ALL met telefonie en niet
XS4ALL O
nly. Waarschij
nlijk gaat
XS4ALL dan ADSL-O
nly leveren over het 2e aderpaar. Gevolg is dat je dubbele kosten krijgt en dat zowel
XS4ALL en KPN 'denken' dat alles goed is verlopen. Je moet hiervoor
XS4ALL op de hoogte stellen, dan moet je vragen of ze de lijn wel over hebben genomen of over een ander aderpaar zijn gaan leveren. Ben wel benieuwd naar hoe je
XS4ALL-O
nly hebt aangevraagd, want dit gaat wel eens fout maar bij een relatief klein percentage.
Om hier nog even op terug te komen.
Inmiddels bij KPN klachtenprocedure doorlopen, mocht ik fijn zelf over terugbellen nadat er na 2 maanden iemand van incasso belde met de vraag waarom ik niet betaalde... Want de klacht was opgelost, yeah right. Er stond namelijk bij dat ik het hele bedrag moest betalen, verder stond erbij dat er gecrediteerd zou worden, alleen stond er niet bij
wat, dus daar kon die gast niets mee.
De KPN klantenservice heeft trouwens ook een nummer om direct bij klachtafhandeling te komen, dis is 0800-0234970
(gebruik het zolang het werkt
).
Dus natuurlijk heb ik de telefoon opgepakt, eerste keer werd ik na een gesprek van een minuut in de wacht gezet, en na 6 minuten werd de verbinding verbroken.
Tweede keer kreeg ik iemand aan de lijn die mij kon vertellen dat ADSL O
nly betekend dat je een vast bedrag per maand aan KPN betaald

. En, ik heb het haar laten vragen aan collega's, die het met haar eens waren.
Vervolgens kreeg ik het verzoek te betalen, natuurlijk geweigerd, want het probleem is niet opgelost voordat iemand zegt dat KPN het foutief gemigreerd / gefactureerd heeft, en dit werd weer een verwijzing naar
XS4ALL. (al tig keer gebeld natuurlijk, die verwijzen weer terug naar KPN

).
Dus ik heb inmiddels het adres voor klachten over de klachtenafhandeling, waar ik een brief naar mag sturen.
Grappig dat ze daar serieus een afdeling voor hebben trouwens
Wat mij betreft zou ik er op dit moment steeds minder problemen mee hebben als er een aanslag op het KPN hoofdkantoor gepleegd zou worden...
Om terug te komen op je vraag, ik heb ADSL O
nly via de
XS4ALL website met de normale procedure aangevraagd. Verder heb ik KPN NIET opgezegd, omdat ik eige
nlijk mijn belbasis wel omzetten naar belbudget (niet alles over voip). Maar ik ben bang dat als ik dit als aanvraag nu indien, het probleem enkel maar groter zal worden.
Dus ja, KPN en
XS4ALL is wat mij betreft een RAMP. Misschien is het een idee om de tijd die ik er tot nu toe in heb mogen steken om het recht te trekken te factureren aan KPN...