Ik wil een processor overzetten naar een ander MOBO (Intel Processor). Hoe kan ik dit het beste doen? Ik neem aan dat ik de pasta van de standaard koeler zal moeten verwijderen en nieuwe koelpasta zal moeten gebruiken. Welk type koelpasta zou ik het best kunnen gebruiken (Intel CeleronD processor).
Verwijderd
met terpentine en doekje de oude pasta verwijderen en een druppel nieuwe erop en uitspreiden zodat je er net wel doorheen kan kijken.
Oude CPU schoonmaken (makkelijkst als hij nog in het mobo zit). Daarna de CPU in je nieuwe mobo en een DUN laagje koelpasta er op, uitsmeren en dan de koeler erop.
Arctic silver 5 is een goede koelpasta.
edit: to slow
Arctic silver 5 is een goede koelpasta.
edit: to slow
[ Voor 3% gewijzigd door bassie op 10-12-2006 22:37 ]
Ach, als die koelpasta nog enigszins vloeibaar is (dus niet keihard) dan kun je ook gewoon die prut laten zitten.
Dat is wat ik ook altijd doe bij bakken die niet belachelijk warm worden en het gaat nooit fout
Dat is wat ik ook altijd doe bij bakken die niet belachelijk warm worden en het gaat nooit fout
De processor is enkel geplaatst en nu het MOBO niet wil opkomen (CPU/MOBO combinatie ongelukkig ga ik 'm overzetten. Volgens mij is CPU amper boven de 40 graden geweest.
Heb er alleen geen ervaring mee...
Heb er alleen geen ervaring mee...
Allereerst: PMG FAQ - Hoe installeer ik een CPU en heatsink? (filmpjes!).
Daar kun je haarfijn zien hoe het moet. Verder zijn er ongetwijfeld afbeeldingen te vinden op het Internet omtrent sockets en processoren waar je met een gezond verstand al ongv. kunt bepalen hoe het zal werken. Ook zijn er ongetwijfeld andere guides / howto's te vinden over het installeren van een processor. Vaak staat dit in het boekje van het moederbord of in het boekje welke bij de processor zat.
Ten tweede: Controleer of de processor ondersteunt wordt door het andere moederbord. De Intel Celeron D zal een 'Prescott' of 'Cedar Mill' core hebben. Zodra het andere bord deze niet ondersteunt (en bv. enkel de 'Northwood' ondersteunt) dan zal het niet werken.
Mocht je de processor eenmaal overgezet hebben en het werkt niet valideer dan of je de processor wel juist geinstalleerd hebt en of de koeler juist geïnstalleerd is. Vergeet daarbij niet de voedingsstekker van de ventilator te checken. Mochten dergelijke zaken in orde zijn pak dan de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er eens bij of gebruik de GoT Search om te zoeken naar topics waarin hetzelfde probleem naar voren kwam.
Daar kun je haarfijn zien hoe het moet. Verder zijn er ongetwijfeld afbeeldingen te vinden op het Internet omtrent sockets en processoren waar je met een gezond verstand al ongv. kunt bepalen hoe het zal werken. Ook zijn er ongetwijfeld andere guides / howto's te vinden over het installeren van een processor. Vaak staat dit in het boekje van het moederbord of in het boekje welke bij de processor zat.
Ten tweede: Controleer of de processor ondersteunt wordt door het andere moederbord. De Intel Celeron D zal een 'Prescott' of 'Cedar Mill' core hebben. Zodra het andere bord deze niet ondersteunt (en bv. enkel de 'Northwood' ondersteunt) dan zal het niet werken.
Mocht je de processor eenmaal overgezet hebben en het werkt niet valideer dan of je de processor wel juist geinstalleerd hebt en of de koeler juist geïnstalleerd is. Vergeet daarbij niet de voedingsstekker van de ventilator te checken. Mochten dergelijke zaken in orde zijn pak dan de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er eens bij of gebruik de GoT Search om te zoeken naar topics waarin hetzelfde probleem naar voren kwam.
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
misschien even het merk + type aanduiding van de twee moederborden vermelden. Misschien is het niet eens mogelijk in verband met verschillende sockets.
Beroeps brabander
Op de website van de fabrikant kun je normaliter ook handleidingen bekijken/downloaden of zelfs filmpjes, zoals ook in de FAQ van dit subforum staat gelinkt
Basic stuff / FAQ-gevalletje, topic dicht dus. Hier op GoT wordt wel wat meer inzet en research van jouw kant verwacht dan wat je tot nu toe hebt aangetoond, zie ook de [faq]Registratievoorwaarden[/]
Basic stuff / FAQ-gevalletje, topic dicht dus. Hier op GoT wordt wel wat meer inzet en research van jouw kant verwacht dan wat je tot nu toe hebt aangetoond, zie ook de [faq]Registratievoorwaarden[/]
[ Voor 27% gewijzigd door BalusC op 11-12-2006 06:25 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()