Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Javascript boek

Pagina: 1
Acties:
  • 562 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb een aantal jaren geleden een beetje baggere JS geleerd. Ik wil er nu weer mee beginnen, maar wel gelijk op een goede manier, dus zonder 10 jaar oude tutorials. Aangezien ik een boek bij dit soort dingen wel lekker vind, ben ik op zoek naar eentje over JS, ik vraag me alleen af welke ik moet kopen. De lokale boekhandel heeft niets liggen, dus daar kijken werkt niet. Ik wilde graag van jullie horen of er goede of minder goede ervaringen met bepaalde boeken zijn.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Wil je Java of JavaScript leren ? Is namelijk nogal een verschil :)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-11 23:52
hij zegt toch javascript?

Misschien vind je hier wel iets
[Alg] Centraal boekentopic - part II

hallo

• Mei
Herby schreef op zondag 10 december 2006 @ 00:51:
Wil je Java of JavaScript leren ? Is namelijk nogal een verschil :)
Javascript dear, just like I said ;)

@truegrit: dank voor de link, zal daar eens naar gaan kijken :)

• Herby

Herby

Stalknecht

Haha , gewoon voor de zekerheid veel mensen halen het door elkaar of kennen het vershil niet. Kijk eens hier ; http://www.w3schools.com/js/default.asp

• Mei
Had ik van gehoord. Aan de auteur te zien lijkt het me wel een goed boek, maarja, zelfs de grootste heilige kan een boek verkloten, toch? Vandaar dat ik toch even op zoek ben naar reviews enz.

@Herby: Pffff. Kom op, je kan de echte professionals toch wel onderscheiden van de rest? :P

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
w3schools is mijns inziens een voorbeeld van een baggere manier. Het leert je wel de techniek, maar zegt niets over toegankelijkheid, cross-browser, scheiding content-structure-behavior of best practises, etc.
maarja, zelfs de grootste heilige kan een boek verkloten, toch? Vandaar dat ik toch even op zoek ben naar reviews enz.
De recensies zijn heel positief, heb ook al even rond geneusd. Op Peter-Pauls website staan links naar recensies (maar misschien heeft hij stiekem alleen naar positieve reviews gelinkt :))

[ Voor 48% gewijzigd door Blaise op 10-12-2006 01:16 ]

• Mei
Oja, het hoeft echt geen beginnersboek te zijn. Ik ken de basis enigszins en ben zelf ervaren met HTML en CSS, dus dingen als scheiding van functies enz. ken ik allemaal wel. Het gaat mij er gewoon om dat ik leer effectief te scripten. Browser incompatibilities kan wel, maar voornamelijk efficiëntie enz. AJAX boeit ook niet, dat stelt helemaal niets voor (De techniek zelf, dingen verzinnen om AJAX bij te gebruiken wil ik zelf doen, is leuker dan ideeën uit een boekie halen).

• Herby

Herby

Stalknecht

Blaise schreef op zondag 10 december 2006 @ 01:08:
w3schools is mijns inziens een voorbeeld van een baggere manier. Het leert je wel de techniek, maar zegt niets over toegankelijkheid, cross-browser, scheiding content-structure-behavior of best practises, etc.
Normaliter eens ,maar over JS hebben ze echt een hoop! Het is gratis dus als je het liever in boekvorm hebt kun je het ook printen natuurlijk :P

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Op W3schools hebben ze het in het begin van het tutorial reeds over javascript in de body zetten en met document.write. Nou weet ik (nog) weinig over javascript, maar als ik het boek DOM scripting van Jeremy Keith goed begrijp, behoren zulke zaken eerder tot de bad practices.

Er staan wat reviews van nieuwerwetse javascriptboeken op 456 Berea Street en bij Dustin Diaz. Heb mijn opvolger voor DOM scripting iig al in bezit, Beginning javascript with DOM scripting and Ajax, van Christian Heilmann. Gevonden m.b.v. eerder genoemde sites en vergelijken van reviews op Amazon.com.

Cogito ergo dubito

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Van wat ik heb gezien aan samplecode en stukken content vind ik het een redelijk boek maar vallen er voldoende kanttekeningen bij te plaatsen. PPK weet wel veel maar is toch niet echt een top-programmeur...

w3schools is minder dan middelmatig, aardig voor de basis maar meer ook niet plus inderdaad het feit dat veel voorbeelden gewoonweg bad practices aanleren.

Jeremy Keith heb ik meer vertrouwen in hoewel ik verder niet bekend ben met de inhoud van zijn boek.

Ik hou het zelf op de definitive guide van David Flanagan wat eigenlijk meer een reference is...

Intentionally left blank

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-11 19:33
Ik kan je zelf Professional JavaScript for Web Developers wel aanraden. Voor een absolute beginner misschien wat hoog gegrepen, maar ik zou na een goede introductie toch wel snel aan dit boek gaan denken. Bepaalde belangrijke concepten worden hier goed in uitgelegd. Verder is het een heel compleet boek over javascript.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Heey, die heb ik ook gelezen volgens mij :) Is echt een aanrader, gaat ook goed in op dingen als prototyping, afwijkende implementaties, e.d....

• Mei
Heb gisterenmiddag Professional Javascript for Web Developer besteld. De prijs viel me trouwens best mee. Wordt ongeveer 40 Euro voor 600 pagina's en aan de inhoudsopgave te zien staat er best veel informatie in het boek :D

//edit na een half jaar: Was trouwens 34 euro nogwat. Die boekhandel bij ons is een topzaak, dus met plezier dat ervoor neergelegd, terwijl via inet dik goedkoper is.

[ Voor 27% gewijzigd door Mei op 28-05-2007 14:28 ]

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 14:20
Ik recycle dit topic maar...

Weet iemand anno 2015 een goed up-to-date boek over JS?
Ik heb geen ervaring met JS maar heb wel programmeerervaring ~15 jaar w.o. OO, HTML etc.
Ik hecht waarde aan een goede basis en een juiste uitleg van de structuur / design principles.

Dank.

👉🏻 Blog 👈🏻

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Eloquent JavaScript is een goed en modern boek, en gratis online te lezen :)

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
NNF schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 13:28:
Eloquent JavaScript is een goed en modern boek, en gratis online te lezen :)
Seconded.

Is inderdaad netjes en ook actueel. Dat laatste is nogal belangrijk gezien het JS landschap het afgelopen jaar of twee vrij dramatisch verschoven is.

• technorabilia
Ga ik proberen! Bedankt voor de tip.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-11 19:33
Effective JavaScript is een aanrader, een must read durf ik het wel te noemen. Veel feitjes die ik nog nergens anders gelezen heb.

Effective JavaScript: 68 Specific Ways to Harness the Power of JavaScript

Dit is ook wel een aardige (door John Resig):

Secrets of the JavaScript Ninja

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• technorabilia
Bedankt.

V.w.b. Effective JavaScript online is het handig dat je de JS voorbeelden inline zelf kunt uitvoeren/aanpassen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1