Toon posts:

Arita DVD's slechte kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.399 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb bij opus via een aanbieding 100 Arita DVD-R 16x's gekocht, dit omdat ik de vorige keer Arita DVD-R 8x DVD's gekocht had, deze bevielen mij erg goed en ze werkten erg goed in mijn xbox.

Omdat ik ook DVD+R xbox backups wilde spelen heb ik een exterene ATA DVD speler aan mijn xbox aangesloten, deze leest alle DVD's behalve deze Arita DVD's. Ik heb de orginele xbox DVD-rom weer aangesloten en die pakte de DVD's soms wel soms niet.

Ik heb met nero de oude en de nieuwe en oude Arita DVD's getest, wie kan mij vertellen wat deze resulataten betekenen:

De nieuwe Arita's:
http://img220.imageshack.us/img220/7420/disctestih0.jpg

De oude Arita's:
http://img220.imageshack.us/img220/9085/disctest2xy5.jpg

Geld terug krijgen van opus zal er wel niet inzitten denk ik.

Verwijderd

Die Aritas hebben een andere media code/ andere fabriek, dit kan als het goed is ook zelf op hun site zien. Volgende keer zou ik dus maar weer met dezelfde media code bestellen. En geld terug krijgen lukt niet denk ik.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 14:28 ]

Verwijderd

de eerste ziet er redelijk goed uit, PI Failures van maximum 3 vallen nog héél goed mee. Die tweede is inderdaad behoorlijk slecht door die ene uitschieter, maar voor de rest valt het wel mee.

Probeer die discs es te branden op 12x of 8x, misschien dat je dan betere resultaten krijgt. En ja, Arita is een goedkoop B-merk, dus je kan niet verwachten dat die schijfjes goed zijn. Zelfs wat webshops als A merken verkopen is soms geen A-klassering waard, dus B merken is gewoon een gok.

Normaal krijg je voor alle nog niet geopende spindles je geld weer (verminderd met verzendkosten), maar als het maar 1 pakje is maakt dat niet zo vet uit, het kost amper en het is de gok waard geweest...

edit; koop in het vervolg gewoon emtec 4x's ofzo, ik heb daar nu een hoopje van staan die ook niets gekost hebben (20€ voor 100 dvd's), en die wel allemaal goed schrijven en zelfs aan meer dan 25mb/s of bijna 20x in te lezen zijn (leve de Sonybranders waar je zelf firmware's van kan aanpassen, kan je gewoon de leessnelheid van je branders op 24x zetten ipv 16x). Die extra snelheid loop ik dan weer in door gewoon 2 of 3 dvd'tjes tezelfdertijd te branden.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 14:38 ]

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:42

DizzyWeb

Ondertiteld

Als ik die grafiekjes goed bekijk, zijn die oude schijfjes van een veel hogere kwaliteit als de nieuwe. Wat jij zegt wordt inderdaad bevwestigd door die grafiekjes.

Maar geld terug? Vergeet het maar.
Arita staat ook niet echt bekend om hoge kwaliteit he...

Verwijderd

Topicstarter
Voor mij stond ie wel bekend als goede kwaliteit maar nu dus niet meer helaas.
Ik brand ze altijd zo langzaam mogelijk (6x)

heb er honder gekocht (omdat ik arita wel goed merk vond), heb al 2 pakjes van 25 opengemaakt.
De DVD's heb ik al een paar weken, weet niet of ze dan nog terug te sturen zijn?

Verwijderd

ik dacht niet dat ze daar een probleem van maakten, langs de andere kant, opsturen zal jou wss rond de 5€ kosten, en zo'n pakje is maar iets van een 20€ waard waarschijnlijk. Voor die 15€ nog de moeite doen?
Verder komt er ook nog bij dat het er uit een promo-aanbieding zijn, dus weet ik niet of ze die gaan willen terugnemen.

(een aanrader; benQ schijven. Ik heb er zelf zo'n 4a500 van gebrand, en geen problemen mee gehad. De kwaliteitsscans achteraf geven zelfs nog betere resultaten weer dan op mijn verbatim's nu. Verder zijn die schijfjes ook totaal niet duur en je kreeg er 1 dvdrw per spindle van 25 bij. Sta hier nu met een spindle dvd'rws...)

edit; binnen 7 dagen dus maar. http://www.opus.nl/klante...e_faq.asp?l=ned&faqid=141

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 14:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, 7 dagen maar. Ik heb opus in ieder geval een mailtje gestuurd met dezelfde screenshots als die ik hier heb gepost.

De fabrikant van arita is trouwens dacht ik ritek.

Welke DVD-R's die momenteel in de aanbieding zijn bij opus/cdr-winkel zijn van goede kwaliteit?
Heb gezocht op GoT, en in de FAQ maar daar wordt alleen over CD-R's gesprokens.

De xbox is nogal kieskeurig met DVD's vanwege de barslechte DVD speler die in sommige xboxen zit.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Wat is de mediacode, want met de Ritek F1 heb ik in zowel mijn laptop (Toshiba) als mijn vriendin d'r pc (Ben-q) dvd fikker geen problemen.
Maar zoals altijd, kwaliteit heeft zijn prijs, er is een reden dan TY schijfjes 2 keer zo duur zijn.

Bij Opus zijn het waarschijnlijk Ritek F1, misschien een firmware upgrade voor je fikker nodig? Als je een andere bron hebt, er schijnt ook een heleboel neppers op de markt te zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door MeNTaL_TO op 09-12-2006 18:38 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 18:37:
Wat is de mediacode, want met de Ritek F1 heb ik in zowel mijn laptop (Toshiba) als mijn vriendin d'r pc (Ben-q) dvd fikker geen problemen.
Maar zoals altijd, kwaliteit heeft zijn prijs, er is een reden dan TY schijfjes 2 keer zo duur zijn.

Bij Opus zijn het waarschijnlijk Ritek F1, misschien een firmware upgrade voor je fikker nodig? Als je een andere bron hebt, er schijnt ook een heleboel neppers op de markt te zijn.
De mediacode kan ik niet meer vinden, hij stond hier, alleen hij is niet meer leverbaar en ze hebben de mediacode weg gehaald.

Ik heb een LITE-ON DVDRW SHW-16H5S Lightscribe, zal morgen even op zoek gaan naar een firmwate update.
Opus weet toch wel of die van een nepper inkoopt of van ritek?

Verwijderd

op hun aanbiedingen zou ik kiezen voor een van de volgende 3 (puur op wat ik al gehoord heb, kijk dus nog ff verder);

Fuji printable 24€/100
Samsung Pleomax 25€/100
Imation 32€/100

sowieso géén philips/platinum, philipsen heb ik al een stapel gehad waar ik niet echt tevreden over was, platinum wisselt héél hard af. Sommige spindle's branden perfect op al je branders, andere willen maar met 1 toestel werken... ze wisselen in mijn ogen te vaak af van mediacode om nog te kopen.

(waarom koop je trouwens niet op cdrwinkel.com? daar kan je die BenQ's vinden voor rond de 30€/100, en dat zijn echt schitterende schijfjes...)

edit, anders kan je eens op pmteurope.com kijken en die mens een mailtje sturen ofzo, toen wij er geweest zijn was hij zelf bezig met stapels dvd's branden op verschillende branders om te zien welke goed bij elkaar pasten. Misschien dat hij je bepaalde schijven kan aanraden in combinatie met jouw brander...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 19:20 ]

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08-2025
ik heb veel plezier van mijn Philips DVD's
Zowel DVD RW's en normale DVD's doen het erg goed.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Indien veel wilt lezen en leren over kwaliteit van dvd's ga naar www.cdfreaks.com.
Daar vind je je brander, voorbeelden met je brander, welke dvd's goed zijn, hoe je je dvd's kunt testen,
etc.

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op zondag 10 december 2006 @ 10:45:
Indien veel wilt lezen en leren over kwaliteit van dvd's ga naar www.cdfreaks.com.
Daar vind je je brander, voorbeelden met je brander, welke dvd's goed zijn, hoe je je dvd's kunt testen,
etc.
Op die site kwam ik dit tegen:
http://www.cdfreaks.com/r...-16H5S-DVD-Burner-Review/
The main negative points: There are not many negative things to say about the Lite-On SHW 16H5S. DVD-R write quality needs some improvement; many of our tested DVD-R media had high error levels near the end of the disc.
het eerste wat ik nu ga proberen is bij iemand anders een Arita DVD'tje branden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 17:04 ]

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03-2025
persoonlijk heb ik al jaren gezeur met arita en komt bij mij er ook al jaren niet meer in:
wel sonys en philipsen an ty-ens enzo

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-02 16:07

Dentheman

Zie signature

probeer anders je brander eens te flashen?
Dat scheelde bij ook een hoop gedoe.
Ben nml. van Platinum 8x naar 16x overgestapt maar mooi dat 'ie 'm niet pakte.
Misschien als je je dvd-brander/speler flasht dat 'ie ze wel pakt.

Zie ondertitel

Verwijderd

Topicstarter
Dentheman schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:20:
probeer anders je brander eens te flashen?
Dat scheelde bij ook een hoop gedoe.
Ben nml. van Platinum 8x naar 16x overgestapt maar mooi dat 'ie 'm niet pakte.
Misschien als je je dvd-brander/speler flasht dat 'ie ze wel pakt.
Hem de brander geflasht, nieuwe DVD gebrand en nog steeds dezelfde resultaten helaas.
Pagina: 1