Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat hier al een hoop topics over te vinden zijn, en dat ik waarschijnlijk niet goed genoeg heb rondgezocht. Maar het probleem is, is dat alle andere topics al uit 2004 zijn, en dus voor dit moment totaal geen goede visie meer geven over een goede MP3-speler binnen de prijsklasse waar ik ergens in wil gaan zitten. ( We hebben het hier over een prijsklasse van ongeveer 100 euro voor de MP3-speler. Het liefste niet er teveel bovenuit, maar als het echt een aanrader is kan ik kijken of ik het doe of niet )

Het probleem is namelijk dat ik een MP3-speler wil kopen waarvan het geluid toch goed is, maar ook weer niet te duur is. Ik wil namelijk niet dat ik nou een MP3-speler koop en dat er "blikkig" geluid uitkomt ofzo. Ik heb het liefste wel goed en zuiver geluid, aangezien ik hem van plan ben best vaak te gebruiken.

Ik had zelf al iets gevonden ( dit was ook in een topic uit 2004 ofzo, dus of hij nog goed is weet ik niet )

Iriver 790 met 256 MB --- Iriver 890 256 MB
Deze blijken bijna hetzelfde te zijn op't ontwerp na, dus daarom neem ik deze effe samen. Van wat ik aan reviews had gelezen e.d. kwam deze best goed uit de bus. Nou was ik benieuwd ofdat deze MP3 speler zijn geld nog waard was? ( 130€ hier op de pricewatch ).

Aangezien de keuze ontzettend groot is, weet ik totaal niet waar ik op moet letten als het om geluidskwaliteit van een MP3 speler gaat. Ik was wel van plan er dopjes bij te kopen die "gedeeltelijk" in het oor gaan ( zo'n idee. Niet deze dopjes, maar iets wat hierop lijkt ). Mijn broer heeft dit namelijk ook en zo heb je een veel beter behoud van de bass, wat ik toch best belangrijk vind bij het luisteren van muziek.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het uitkiezen of tips geven voor het uitkiezen van een goede MP3 speler, aangezien ik liever niet een miskoop bega. Ik ben zelf al druk op zoek naar goeie oordopjes voor een mooie prijs, maar bij het zoeken naar een MP3 speler heb ik het grootste probleem... Daar had ik dus ook graag jullie hulp bij, aangezien ik niet alle reviews van cnet en dergelijken geloof, en de topics hier allemaal uit 2004 komen.

Alvast bedankt voor de "moeite" :P

[EDIT]

Ik zie nou trouwens ook dingen over MP3 spelers met uitbreidbaar/verwisselbaar geheugen. Voor mij is dit niet nodig, en 256 of 512 MB is voor mij meer dan zat. Maakt het hopelijk een beetje makkelijker om mij te helpen :PP

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 00:18 ]

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Dit is het beste dat je voor rond de €100,- kan krijgen: http://www.mp3spelers.nl/index/product?id=211
23mW per kanaal, Cowon geluid (top dus) inclusief stopcontactlader en het ding ziet er nog gaaf uit ook, wat wil je nog meer?
Het is dan wel een 1GB mp3 speler, maarja, je kan niet alles hebben ;)

Eventueel nog een creative EP630 hoofdtelefoon erbij (€29,- bij mp3man.nl)

Die irivers kan je laten zitten, die dingen zijn goed maar onderhand al vrij oud, en belachelijk aan de prijs als ze echt 130 euro kosten.

@RoD: Zie die irivers nog maar eens te krijgen, die zijn onderhand al vervangen door andere modellen, en daarbij is de nederlandse importeur recent nog failliet gegaan. Daarbij zou ik persoonlijk eerder voor Cowon gaan.

[ Voor 42% gewijzigd door Worldwide op 09-12-2006 00:31 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarom die oude irivers? iriver heeft een nieuwe serie flash spelers, namelijk de de Tx0 serie. Kijk daar eens naar. Érg goede spelers.

Verwijderd

Topicstarter
Echt stom dat ik die mp3spelers.nl niet ben tegengekomen. Staat bijna alle top-spelers van't moment wel op als ik het zo zie. Deze zag ik er ook staan. Deze kost dan wel wat meer ( 140€ ), maar volgens mij heb ik dan ook echt een héle goede te pakken ( die ook nog eens foto's en video's ondersteunt, dus dat is ook altijd handig ).

Over deze gaat het dan

Is deze MP3 speler de 140 euro waard?? Ik weet namelijk niet precies ofdat ik het voor die foto's en video's en die 60mW uitput moet doen. Wat wel handig is is dat er een ontzettend uitgebreide equalizer op zit voor wat ik heb gelezen. Zou deze de 40 euro extra waard zijn??

Wederom alvast bedankt

• RoD
  • Niet online

RoD

Films en foto's op zo'n klein schermpje? Nee, lijkt mij niet erg tof.
Wel is iAudio één van de topmerken op gebied van audiokwaliteit met inderdaad een zeer uitgebreide eq. Sowieso een prima keus als je het geld er voor over hebt.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-11 22:46
zie http://www.advancedmp3players.co.uk/.
Daar kan je de iAudio F1, zo'n beetje beste flashplayer.. bestellen voor 98 euro (1GB versie).
In Nederland isie niet meer te koop omdat iAudio de F2 heeft uitgebracht.
iAudio is zo'n beetje het topmodel, niet alleen qua features, ook (geluids)kwaliteit...
niet te vergelijken met een ipod ofzoiets.
iRiver en iAudio waren vergelijkbaar maar iRiver richt zich vooral op Wibro apparaten (Wibro is vooral erg populair in Zuidkorea, tis een Wimax variant, netwerk waarmee mensen gamen/muziek bestellen/internetten en tv kijken). Enige mp3speler serie waar iRiver nog iets mee doet is de U10/Clix en de N serie.

EDIT: een manier om geluidskwaliteit van players te onderscheiden: Signal to Noise ratio (S/N ratio of signaal- ruisverhouding in het Nederlands). Bij iAudio en iRiver apparaten is dit meestal zeer hoog, 95 dB. Hoe hoger des te beter. Dit zegt dus al een hoop over geluidskwaliteit maar zeker niet alles.
Bovendien kan je geluidskwaliteit niet met mp3tjes testen... deze players kunnen veel betere kwaliteit afspelen dan een mp3bestand kan bevatten. Gelukkig speelt de F1 ook Ogg Vorbis en FLAC (lossless, itt tot lossyformaten mp3/ogg/aac) en WAV af.

over garantie: je hebt gewoon 1 jaar garantie. Mijn ervaring met deze winkel is goed, heb ooit 1 ding moeten opsturen. En verder koop ik dit soort spullen meestal via internet uit buitenland omdat het gewoon (veel) goedkoper is. Heb tot nu toe dus op 1 apparaatje na nooit gedoe gehad. En toen ik die ene terugstuurde kreeg ik vrij snel een nieuwe.
Keb ook bij een NL bedrijf meegemaakt, de mp3speler van mn vriendin ging na 3 weken niet meer aan (de 1e versie van de Cube). Teruggestuurd... heel heibel gehad want na 2 maanden had ze nog niks terug en ze belden/mailden niet... al beloofden ze dat steeds als wij belden.. na 3 maanden geld onmiddelijk teruggeeist. Dat kregen we toen. Vervolgens bestelde ik via een Taiwanese Ebayshop via een Taiwanees aardig meisje de iRiver N11. Ze mailde bijna dagelijks om te vragen of alles met betaling enzo duidelijk was en toen we het pakketje ontvingen had ze zelfs een klein cadeautje erbij gedaan. Plus natuurlijk 1 jaar garantie. Omgekeerd (slechte ervaring met NL mp3zaak en goede met buitenlandse) kan dus ook :)

Sowieso is advanced mp3 players een grote bekende zaak.. niet zomaar 1 of ander Engelse mp3shop. Maar het ligt natuurlijk aan jezelf of je het fijn vind om via hun te bestellen :)

[ Voor 61% gewijzigd door Jazco2nd op 09-12-2006 01:04 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Tx0 serie is ook nog steeds te koop hoor. Maar inderdaad, iriver is zich een beetje aan het terugtrekken op de (Europese) DAP-markt.
Overigens is de site die je noemt een Engelse, en dat kan wat minder handig zijn ivm garantie.

• Worldwide
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Wat heeft de F1 als meerwaarde t.o.v. de F2/T2 of U3?
F2 en T2 zijn gelijk, de U3 heeft meer vermogen, maar dat heb je alleen nodig als je doof wil worden, of altijd met een grote full-size rond loopt.

• RoD
  • Niet online

RoD

Of als je de speler op je speakers wilt aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet van plan om van die joekels van oorwarmers te gaan dragen, dus dan heb ik inderdaad die 60 mW niet nodig ;). In dat geval moet ik dus rond gaan kijken in de buurt van de T2 / F2 series ?? Ik wil namelijk nog wel gewoon die uitgebreide equalizer houden die ook bij die U3 van 60mW zat ( zit volgens mij ook bij die F1, maar als die moeilijk aan te komen is, dan weet ik niet of dat wel een verstandige keuze is ). Ik ben alleen eigenlijk niet zo'n fan van dat online bestellen. Ik weet niet of MP3spelers.nl te vertrouwen is met het leveren van zo'n duur apparaatje :9

en trouwens, als ik muziek van een set wil luisteren kan ik achter mijn PC gaan zitten, dus da's niet nodig :PP

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 01:06 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Kijk dan even in de Shopsurvey, er zijn vast ervaringen te vinden met die shop :) Online bestellen is helemaal niets mis mee hoor, zoek een goede shop uit en je zou geen problemen moeten ondervinden. Bovendien is het een stuk goedkoper dan in een tastbare winkel.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik lees "MP3 speler" en denk direct aan "iPod". Waarom heb je dat nog niet overwogen? Daar zul je heus geen miskoop mee doen, lijkt mij maar zo :P

Qua oordopjes. Weet dat hoe dichter het geluid bij je oor komt, hoe schadelijker het geluid voor je oren zal zijn (in verhouding). Houdt daar rekening mee bij de mogelijke keuze van "interne" oordopjes.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
HIER zie ik de iAudio F2 liggen voor 136 euro inclusief verzendkosten. iComputers staat best goed aangeschreven in de shop-survey, dus dat zou eventueel de keuze kunnen zijn. Ik kijk nou alleen nog effe verder ;), maar die houd ik in m'n achterhoofd.

IRT de post hierboven

Mijn broer heeft van die dopjes die intern zijn, maar met een open air system. Het nadeel is dat iedereen om je heen hoort wat je draait, maar da's niet zo'n probleem. Een open-air systeem geeft volgens m'n pa voldoende garantie dat er niet teveel druk wordt opgebouwd ( m'n pa is slechthorend, dus die weet daar volgens mij wel genoeg vanaf :P ). Ik denk dat zo'n intern setje met open-air system geen probleem kan zijn. De bass klonk met open-air nog steeds goed, dusja...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 01:13 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Datafeest schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 01:10:
Ik lees "MP3 speler" en denk direct aan "iPod". Waarom heb je dat nog niet overwogen? Daar zul je heus geen miskoop mee doen, lijkt mij maar zo :P
Een iPod kan toch echt niet tippen aan een iAudio. :) De iPod heeft niet eens een custom eq, en de TS lijkt me een redelijk uitgebreide eq te willen.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-11 22:46
De F1 tov de T2 (die kende ik nieteens, goed dat ze die wel hier verkopen!) de F1 gaat 22 uur mee op batterij en de T2 (die zal wel stuk kleiner zijn) 12 uur. Verder ondersteund de T2 als lossless formaat wm10, en F1 Flac.
Gekgenoeg zie ik nu nergens bij de specs van de F1 Flac staan terwijl ik zeker weet dat die dat wel kan afspelen. De F1 heeft een heel leuke fijne navigatieknop.. die heeft de T2 niet (zou ook niet bij passen). Maar die heeft wel weer kleuren OLED, de T1 heeft 2kleuren OLED, de toerentellers op de F1 zijn ook wel cool maar ik neem aan dat de T2 ook wel iets cools zal hebben met zn verschillende kleurtjes.

De opvolger van F1, F2 is duurder.. ander ontwerp.. verdere verschillen weet ik niet.

Ik noemde de F1 omdat ik dacht dat het de goedkoopste iAudio van 1GB was, maar blijkbaar is de T2 dat dus!

[ Voor 43% gewijzigd door Jazco2nd op 09-12-2006 01:16 ]

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-11 15:59

Huig

Merino Fanatic

Zoals hierboven mij al gezegd is:
- iRiver Tx0 Serie (Prima geluid en kwaliteit)
- Cowon Iaudio (Nét iets beter geluid en kwaliteit imo)
- Creative spelers, met een gunstigere prijs, waar je ook zeker geen miskoop mee doet.

Je moet zelf gewoon kijken welk model je mooi vind, en kijken of je deze ergens in de buurt kan beluisteren (media markt ofzo). (Of het aan ons vragen, maar geluid is subjectief)

En als je "hip" wil zijn, neem een ipod, maar luister voor de gein dan ook even naar de Iaudio's.
Dan pas merk je wat het verschil is tussen een "hippe" mp3 speler, en een goede mp3 speler ;)

Als webshop wil ik graag mp3man.nl tippen _/-\o_

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idee dat voor mijn wensen ( goed geluid, uitgebreide equalizer, geheugen enz. ) de iAudio F2 toch een héél goede keuze is als ik jullie zo hoor. Ik hoef er niet persé filmpjes op te kijken enzo, maar bij de F2 kan het ook, maar da's niet zo erg als het er toch op zit :P. Als iemand nog een tip heeft over een speler die bijna hetzelfde is als de iAudio F2, alleen dan zonder overbodige opties ( filmpjes zijn in mijn ogen niet nodig. Foto's mogen, maar ook niet persé ), dan zou ik het graag horen, aangezien ik dan een beetje naar de prijs kan kijken.

[EDIT]

Nou zat ik net op de site van Cowon zelf te kijken, en daar staat dat de F2 ook 60 mW aan vermogen heeft.Ook op mp3spelers.nl staat dat hij 60 mW aan vermogen heeft. Klopt dit nou of niet, want ik dacht dat alleen de U3 dit had...
linkje

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 01:30 ]

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:36
Datafeest schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 01:10:

Qua oordopjes. Weet dat hoe dichter het geluid bij je oor komt, hoe schadelijker het geluid voor je oren zal zijn (in verhouding). Houdt daar rekening mee bij de mogelijke keuze van "interne" oordopjes.
Wat je zegt over die oordopjes is niet waar. Met van die in-ear dopjes wordt het geluid van buiten gedempt en wordt het geluid veel beter naar je oor overgebracht. Dit zorgt ervoor dat je t volume een stukje naar beneden kan draaien. Oordopjes zijn bij verstandig gebruik niet schadelijk voor je oren, en die in-ear oordopjes ook niet.

Ik zou niet voor een iPod gaan. Je betaalt te veel voor wat je krijgt. Je kunt dan inderdaad veel beter voor zo'n iAudio gaan met goede kwaliteit oordopjes zoals deze. Dit zijn technisch gezien identiek gezien gelijk aan de Sharp MD-33 oordopjes (welke overal ontzettend goed als mid-end oordopjes uit de reviews kwamen) maar dan met de standaard gebruikte 3-polige plug ipv Sharp's 4-polige plug.
Je kunt ze in deze winkels krijgen

Veel succes nog met de zoektocht ;)

EDIT: Typo

Verwijderd

Goed topic! Het is i.d.d. erg moeilijk om out of the blue even een speler + oordopjes te kopen, je wilt immers wel kwaliteit.

Is die Cowon iAudio U2 een goede keuze? iComputers heeft hem i.i.g. op voorraad:

http://www.icomputers.nl/articledetail.aspx?A_ID=7382

En wat zijn de beste oordopjes om hierbij te nemen?

Alvast bedankt.

Edit: heb even wat gelezen en volgens mij is de U3 toch een stuk beter dan de U2. Verschil in prijs is maar een paar tientjes.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 02:03 ]

• Worldwide
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Je kan beter een T2/F2/U3 nemen. Nieuwere spelertjes met nog beter geluid. F2 doet het ook nog eens goed qua accu.

Verwijderd

Worldwide schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 02:50:
Je kan beter een T2/F2/U3 nemen. Nieuwere spelertjes met nog beter geluid. F2 doet het ook nog eens goed qua accu.
Die T2 is nu in de aanbieding voor 98 euro zag ik (zelfs incl. reis-opladers).

Ik vraag me wel af of de geluidskwaliteit even goed is. Video heb ik niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad. Bij mij is het ook zo dat ik een MP3 speler koop omdat er muziek uit moet komen. Als er video/foto op zit, is dat mooi meegenomen, maar dat hoeft niet persé ;).

Maar het F2 model is volgens mij een van de nieuwere modellen van Cowon of niet? Volgens mij komt deze F2 namelijk NA die U3, en is die U3 alleen nog maar te krijgen in de 2 GB versie, waardoor deze ook gelijk 200€ kost. Aangezien ik meer dan genoeg heb aan 1 GB ( vind ik zelfs al veel, maar omdat deze speler ook als een USB-stick te gebruiken valt, is het toch handig dat deze zo groot is ), lijkt het mij dat ik aan de F2 ook meer dan voldoende heb qua functies en geluidskwaliteit.

Verwijderd

U3 is nog maar een jaar oud, en je kan hem overal in 1/2/4/ Gb krijgen. Prijzen zijn +/- 140/160/200 (as we speak). F2 is volgens mij vrijwel exact hetzelfde als U3, alleen ander design.

Edit: net de T2 besteld.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 12:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 11:10:
Inderdaad. Bij mij is het ook zo dat ik een MP3 speler koop omdat er muziek uit moet komen. Als er video/foto op zit, is dat mooi meegenomen, maar dat hoeft niet persé ;).

Maar het F2 model is volgens mij een van de nieuwere modellen van Cowon of niet? Volgens mij komt deze F2 namelijk NA die U3, en is die U3 alleen nog maar te krijgen in de 2 GB versie, waardoor deze ook gelijk 200€ kost. Aangezien ik meer dan genoeg heb aan 1 GB ( vind ik zelfs al veel, maar omdat deze speler ook als een USB-stick te gebruiken valt, is het toch handig dat deze zo groot is ), lijkt het mij dat ik aan de F2 ook meer dan voldoende heb qua functies en geluidskwaliteit.
De F2 kan ik hartelijk aanbevelen. Ik heb hem zelf reeds twee maanden en ik ben er heel content van. De geluidskwaliteit is voortreffelijk en de batterij-autonomie bedraagt effectief zo'n 20h. Van die 60 mW output moet je echt geen schrik hebben, hoor. Het is mede door deze krachtige interne versterker dat de F2 zo'n mooi geluid weet te produceren.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

1 tip voor de TS! Kijk eens op www.mp3shop.nl

Aardig veel merken, aardig veel prijsklasses, aardig veel keuze en aardig veel gebruikersreviews!
Succes met je keuze! Persoonlijk lijkt deze me wel leuk.

2 GB kost 109,- / 1 GB kost 79,-

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3shop.nl/images/product/image.php?id=40285&dimensionid=a:2:%7Bi:0;i:250;i:1;i:195;%7D&shopid=1

Compact en Superlicht
Sandisk maakt uw muziekervaring betaalbaar, maar wel rijker. De Sansa c250 is een superlichte minispeler met meer dan genoeg ruimte voor uw favoriete muziek. De speler is verkrijgbaar met 1 GB of 2 GB opslagruimte voor bestanden in MP3, WMA, WAV en het beveiligde WMA DRM bestandsformaat. De speler is zeer makkelijk in gebruik en gaat alle moeilijkheden uit de weg. Sluit uw speler plug & play aan op uw computer en zet uw bestanden makkelijk over via de snelle USB 2.0 verbinding.

MP3 & Radio
De c250 is uitgerust met een handige en heldere display met maar liefst 65.000 kleuren. De menu's worden hierdoor duidelijk weergegeven om het u zo makkelijk mogelijk te maken. Afbeeldingen van muziekalbums worden eveneens haarscherp weergegeven. Mocht u niet genoeg hebben aan uw eigen muziek, kunt u altijd overschakelen op de radio functie. U heeft de mogelijkheid om 20 voorkeuzestations in te stellen.

microSD & Voice Recorder
De Sansa c250 heeft voldoende geheugen, maar is zelfs nog uitbreidbaar middels het microSD slot. Deze los verkrijgbare kaart kunt zodoende naar wens vullen om nog meer plezier van uw speler te hebben. De Voice Recorder maakt het geheel tot slot compleet en biedt u de mogelijkheid om spraak op te nemen zo lang uw geheugen dat toelaat.

[ Voor 99% gewijzigd door CLB op 09-12-2006 12:42 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Worldwide
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Sandisk :X
Imho is sandisk rommel. Het is nog geen packard bell of andere chinese troep, maar het komt er in de buurt.

• RoD
  • Niet online

RoD

Sandisk is niet slecht. Het is een leuk prijs/kwaliteit merk. Ik denk echter dat dit spelertje niet bij de TS past. De spelers van Cowon hebben echt wel even wat meer kwaliteit.

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078219

thuisbasis van Iaudio op dit forum. Staan misschien nog wel wat handige dingen om te weten in.

Verwijderd

http://www.cowonamerica.com/

Deze site kan je het beste gebruiken voor Cowon, veel pics, specs an appz...

Verwijderd

Topicstarter
Ik las net dat de U3 en de F2 voor 99% aan elkaar gelijk zijn, behalve het uiterlijk. De U3 valt dus al zowieso af, omdat ik de F2 er mooier uit vind zien... Heb nog steeds het idee dat de F2 wel het beste bij mijn wensen past, tenzij er nog iemand een goede tip heeft bestel ik em binnenkort misschien zelfs :)

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:47
Meizu Mini Player?

Prachtig ding, goede controls, groot scherm, en niet te duur.

Bijvoorbeeld: http://www.mp3shop.nl/pro...iniplayer-1-gb-black.html

Dat ding is ook nog eens qua bestandsformaten op het niveau van Cowon, als ik het goed heb.

En een aflevering van een anime-serie kijken kan je ook doen ;)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:07

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Trouwes... de 2x30mw bij de U3 vertaald zich niet persé in harder geluid, maar een veel sterkere equaliser: alsin hele diepe bassen zonder kraken op normaal-hoog volume :P...

Dat heb ik gelezen in de topics over iAudio spelers...

Heb zelf sinds kort de iAudio X5L (30GB) en die is echt subliem qua geluid, maar dat is niet wat je zoekt, want deze is groter en met HD...

Hiervoor heb ik altijd een iRiver iFP-795 gehad, ook erg krachtig geluid en sterke equalisers :P

Gallery V&A

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
U3 hier, bevalt erg goed. Geluid is goed, werkt zonder software, en ik schrok in het begin van de bassen :P Die heb ik nu zo goed als uitgezet.

Casemod: Cubeleon

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Is de Creative Zen V Plus niet wat voor jou? Ik heb deze ook een paar weken geleden aangeschaft (€106 @ 4Launch) en hij bevalt me tot nu toe prima. Het schermpje is erg helder en het geluid erg goed (schijnt vergelijkbaar te zijn met dat van een Ipod). Wel zitten de oordopjes niet heel erg lekker (ze vallen soms uit m'n oren), maar deze kun je natuurlijk altijd vervangen als ze je niet bevallen.

+ 1 GB flashgeheugen
+ Li-ion accu
+ FM radio
+ Kleurenscherm (OLED)
+ Foto- en videoweergave (grappige extra - afleveringetje Southpark kijken wil best goed :P).

Afbeeldingslocatie: http://gizmologia.com/wp-content/uploads/2006/06/creative-zen-v.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door AntonH op 09-12-2006 22:02 ]

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
anton121 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 21:58:
Is de Creative Zen V Plus niet wat voor jou? Ik heb deze ook een paar weken geleden aangeschaft (€106 @ 4Launch) en hij bevalt me tot nu toe prima. Het schermpje is erg helder en het geluid erg goed (schijnt vergelijkbaar te zijn met dat van een Ipod). Wel zitten de oordopjes niet heel erg lekker (ze vallen soms uit m'n oren), maar deze kun je natuurlijk altijd vervangen als ze je niet bevallen.

+ 1 GB flashgeheugen
+ Li-ion accu
+ FM radio
+ Kleurenscherm (OLED)
+ Foto- en videoweergave (grappige extra - afleveringetje Southpark kijken wil best goed :P).

[afbeelding]
Die heb ik zelf ook nog overwogen, maar die is voor mij afgevallen omdat je software nodig had om er mp3's op te zetten. Niet om er andere bestanden op te zetten trouwens.

Casemod: Cubeleon

• RoD
  • Niet online

RoD

Een speler met UMS is inderdaad handiger, een Cowon dus. Bovendien is imo foto's en video's bekijken op zo'n miezerig schermpje helemaal niks waard. Ik heb de Creative Zen V Plus gezien, en ik vond het echt veel te klein. Volgens mij was het nog te klein geweest als de speler volledig uit schermoppervlak bestond, het is echt een klein dingetje :P

Aangezien de TS primair voor audio gaat lijken me de iAudio's de betere keus.

@TS: Hier is nog een uitgebreide review van de F2 :)

[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 09-12-2006 23:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor die ene site van iAudiophile RoD, ik zag hier namelijk wat dingen staan die ik nogal "jammer" vond.

"The F2 uses a 9 button keypad as its control system. Cowon dubbed this “Dynamic Matrix”, but the term doesn’t really do much for me. In theory the control system is pretty good, but it is admittedly missing dedicated volume controls. In practice they keys are often too small to press, especially if you happen to have big hands.

In fact this is probably the biggest shortcoming of the iAudio F2 – the keys are just too small. Cowon really needs to remember, that there are a lot of people out there with big hands."

Zoals je hier kan lezen, baal ik er een beetje van dat deze speler geen "echte" volume + en - knoppen heeft. Ik heb dit het liefste toch wel makkelijk bij de hand, aangezien ik de speler dan gewoon muziek kan laten draaien, en als ik hem zachter wil zetten, niet de hele speler uit mijn broek/jas hoef te halen.

Ook dat de knoppen best klein zijn vind ik wel minder, aangezien ik nou eenmaal best grote vingers heb, en dit dus wel lastig is met zulke kleine toetsen.

Voor de rest heb ik nog niet echt iets kunnen ontdekken wat ik jammer vind, maar ik heb hem ook nog niet helemaal gelezen. Ik vroeg me alleen wel af of dit ook zo is bij de U3, aangezien die vrijwel gelijk is. De prijs staat hier nu effe buiten sprake. Ik heb nu alleen geen tijd om dat uit te zoeken, maar ik zou het fijn vinden als iemand die de F2 zelf echt heeft probeert contact met mij op te nemen, want ik heb nog wat vragen over deze speler :P

• RoD
  • Niet online

RoD

Als je nog specifieke vraagjes hebt zou je ook die eens in het Cowon iAudio topic kunnen posten, daar zitten de mensen met ervaring. Overigens heb ik de speler ook bij de Mediamarkt zien liggen, dus je zou er even mee kunnen spelen om te kijken of ie wat voor je is.

Verwijderd

Topicstarter
Ow, dat is inderdaad wel fijn om te weten. Ik zal binnenkort eens langs een mediamarkt op rijden. Even de eerste indruk krijgen van de speler zelf. Maar zover ik weet zijn die volumeknoppen en die misschien íets te kleine knoppen ook het enige probleem t.o.v. de vele goede voordelen die de speler voor mij meebrengt ( uitgebreide EQ, goede kwaliteit, enz. ). Maar ik zal inderdaad daar op het forum nog eens rondkijken. Natuurlijk is het ook mooi als mensen hier misschien nog tips voor mij hebben en wat leuke eigenschappen over de speler voor willen leggen, want ik wil van zoveel mogelijk kanten geïnformeerd zijn voordat ik hem koop :). Iedereen alvast bedankt voor de moeite :9

• RoD
  • Niet online

RoD

Het kan op papier een nadeel zijn, maar wellicht valt het in de praktijk mee. Zelf je ervaring opdoen met de speler lijkt me een vereiste om te kunnen bepalen of het wat voor je is. En anders zou je nog naar ervaringen mbt de knoppen kunnen vragen in het iAudiotopic :)

* RoD gaat dit spelertje binnenkort ook eens uitgebreid testen bij een kennis :)

[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 11-12-2006 17:48 ]

• PieperM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 11:18
Ik heb onlangs bij Mediamarkt Ede de SonyNW-A1000 gekocht voor slechts €100.
Nu is dat belachelijk goedkoop maar voor 140 euro moet je bij een webshop toch wel de erg trotse bezitter zijn van dit pracht stukje techniek.

Top geluid, 6 gig ruimte, talloze sorteer mogelijkheden en een prachtig design!

Kortom geweldig!! _/-\o_ Afbeeldingslocatie: http://www.mobiles-actus.com/mp3/photos/telephone/205x268/sony-nw-a1000-1.jpg

"Non scholae sed vitae discimus"

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nou op de site rond te kijken op het topic over de F2, maar een hoop mensen zeggen daar toch dat het idee van de joystick toch iets beter is uitgewerkt. Ook blijkt het toestel op sommige punten toch makkelijker in gebruik dan de F2. Het nadeel is alleen dat hier nou niet bepaald een mediamarkt in de buurt is, dus ik niet zo makkelijk effetjes op en neer kan naar de mediamarkt, anders had ik dat zeker eerst even gedaan. Ik zoek zelf nog verder naar meer reviews over de F2 en de U3, maar het nadeel is, is dat ik de U3 niet bij de pricewatch kan vinden voor 1 gb. Ik vind 200€ namelijk te veel voor een 2 GB MP3 speler, en 1 GB vind ik zowieso meer dan genoeg ruimte. Ik moet dus even zoeken naar een online shop die hem heeft liggen met 1 GB, zodat ik weet wat de prijs ongeveer is t.o.v. de F2.

[EDIT]

ook het menu van de U3 is een beetje "saai wit". Weet iemand ofdat dit ondertussen met de nieuwe firmware aan te passen valt ofzo? Want dat is misschien ook wel de reden waarom ik hem niet zou kopen, aangezien de menu's enzo niet zo mooi tonen als bij de F2

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 18:20 ]

Verwijderd

Als je 1 GB genoeg vind, neem dan gewoon de T2 voor 98 euro. Deze is veel mooier, simpeler en heeft ook een beter display.

• RoD
  • Niet online

RoD

PieperM schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:55:
Ik heb onlangs bij Mediamarkt Ede de SonyNW-A1000 gekocht voor slechts €100.
Nu is dat belachelijk goedkoop maar voor 140 euro moet je bij een webshop toch wel de erg trotse bezitter zijn van dit pracht stukje techniek.

Top geluid, 6 gig ruimte, talloze sorteer mogelijkheden en een prachtig design!

Kortom geweldig!! _/-\o_ [afbeelding]
Tsja, zo kan ik mijn Gmini 400 ook wel aan gaan raden. Dit is een totaal verschillende speler. Past totaal niet bij de eisen van de TS.
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:16:
ik zit nou op de site rond te kijken op het topic over de F2, maar een hoop mensen zeggen daar toch dat het idee van de joystick toch iets beter is uitgewerkt. Ook blijkt het toestel op sommige punten toch makkelijker in gebruik dan de F2. Het nadeel is alleen dat hier nou niet bepaald een mediamarkt in de buurt is, dus ik niet zo makkelijk effetjes op en neer kan naar de mediamarkt, anders had ik dat zeker eerst even gedaan. Ik zoek zelf nog verder naar meer reviews over de F2 en de U3, maar het nadeel is, is dat ik de U3 niet bij de pricewatch kan vinden voor 1 gb. Ik vind 200€ namelijk te veel voor een 2 GB MP3 speler, en 1 GB vind ik zowieso meer dan genoeg ruimte. Ik moet dus even zoeken naar een online shop die hem heeft liggen met 1 GB, zodat ik weet wat de prijs ongeveer is t.o.v. de F2.

[EDIT]

ook het menu van de U3 is een beetje "saai wit". Weet iemand ofdat dit ondertussen met de nieuwe firmware aan te passen valt ofzo? Want dat is misschien ook wel de reden waarom ik hem niet zou kopen, aangezien de menu's enzo niet zo mooi tonen als bij de F2
Het is mogelijk om online de F2 te bestellen en binnen 8 dagen weer terug te sturen als ie niet bevalt. De wet van koop op afstand. Daar kun je eventueel ook van gebruik maken mocht je echt geen mogelijkheid hebben om in de buurt het ding eens te testen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet ofdat dat wel zo verstandig is, aangezien ik dan die F2 bestel, en stél dat hij tegenvalt, ik gelijk de U3 bestel. Valt die U3 OOK tegen, dan stuur ik 2 x iets terug en ik weet niet ofdat ik dan nog wel alles zo makkelijk terug kan sturen...

• RoD
  • Niet online

RoD

Bestel je bij een andere shop :P En ze hebben het maar te slikken, het is wettelijk bepaald dat je het binnen 8 dagen terug moet sturen. Maar het zou wel fijn zijn als de shop niet moeilijk deed ja.

Verwijderd

Topicstarter
Zelf heb ik hem het liefste ook in 1 keer goed, aangezien ik me dan niet ga ergeren aan de tekortkomingen van het ene toestel t.o.v. het andere. Misschien ook wel het verstandigst om dat te doen. Maar ik wacht nog even wat reacties op het iAudiophile forum af, en wie weet kan ik dan wel beslissen of ik de F2 of de U3 neem. Het enige is wel, dat ik de U3 op de pricewatch alleen maar de 2 GB versie zie staan, en ik zo niet op kan zoeken hoe duur hij is bij de mediamarkt ( tenzij ik er vol overheen kijk op de site ).

• RoD
  • Niet online

RoD

De site van de Mediamarkt is ruk. Ik zal eens kijken of ik er zeer binnenkort eens langs kan gaan. Maar verwacht daar geen wonderen qua prijs.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:01
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:25:
Zelf heb ik hem het liefste ook in 1 keer goed, aangezien ik me dan niet ga ergeren aan de tekortkomingen van het ene toestel t.o.v. het andere. Misschien ook wel het verstandigst om dat te doen. Maar ik wacht nog even wat reacties op het iAudiophile forum af, en wie weet kan ik dan wel beslissen of ik de F2 of de U3 neem. Het enige is wel, dat ik de U3 op de pricewatch alleen maar de 2 GB versie zie staan, en ik zo niet op kan zoeken hoe duur hij is bij de mediamarkt ( tenzij ik er vol overheen kijk op de site ).
Ik weet niet wat de U3 bij de MediaMarkt kost maar hij staat voor € 129,95 te koop bij MMport incl. verzendkosten. KLIK
Of voor € 138 bij MP3 spelers incl. verzendkosten + travel charger: KLIK

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er zojuist achter dat ook bij de U3 de achtergrond in te stellen valt in een mooie background, dus waarschijnlijk neem ik de U3 als speler, aangezien deze toch makkelijker schijnt te werken met een joystick. Ook ziet hij er meer als een "oude" speler uit, wat ik wel wat vind hebben, en ook verminderd het de kans op diefstal ;). Nou zag ik hem ook bij bol.com liggen voor ongeveer 140€, alleen lijkt het mij verstandiger om hem gelijk bij mp3spelers.nl te bestellen. Als er hier mensen zijn met ervaring met een bestelling bij mp3spelers.nl, zou ik dat graag nog even weten voordat ik hem daar ga bestellen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Daar is de ShopSurvey op de Frontpage voor :)

Verwijderd

Topicstarter
owja, zie em er nou pas tussen staan... |:(

Zal even wat reviews lezen over de levering e.d. ;).

[EDIT]

er blijken nog wel eens wat problemen voor te komen met versturingen en eventuele probleemverhelpingen ( voor het geval ze plaatsvinden ). Als ik hem dus daar zou bestellen hoop ik dat ik hem gelijk goed binnen krijg zonder problemen, anders kan ik ook nog wel eens problemen gaan krijgen met het oplossen als ik de verhalen zo lees...

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 15:30 ]

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-10 10:27
Sinds kort ben ik nu ook op zoek naar een goede MP3-speler, vooral eentje met radio en een kleurenscherm voor foto's en eventueel video's. Ik heb niet veel ruimte nodig, 1, 2 of 4GB is meer dan genoeg. Nog een eis was dat hij klein is en dat hij draagbaar is. Ik neem hem namelijk vaak mee op de fiets. Of valt dat mee met de Zen Vision M? Dat is namelijk mijn 3e keus, hij is namelijk maar iets duurder dan de Zen V Plus 4GB en de Zen Vision M heeft maar liefst 30GB!

De modellen die ik op het oog had zijn de Creative Zen V Plus en de iAudio Cowon F2. De Zen Vision M is mijn derde en laatste keus.

Maar ik vraag me af of die joystick van de Zen V Plus wel goed werkt (lijkt me onhandig, zo'n klein stickje). De F2 maakt gebruik van knoppen, wat werkt wat beter. Ik vind het wel jammer dat de F2 niet zulke mooie menu's heeft, beetje nep. Die van de Zen V Plus zijn juist supermooi! Zo ook de Vision M natuurlijk...

Wie kan mij helpen om de knoop door te hakken of heeft iemand andere suggesties?

[ Voor 5% gewijzigd door Limit-NL op 18-12-2006 20:30 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Je kiest nu 3 verschillende spelers uit... Die keuze is toch echt persoonlijk. Als je weinig geheugen nodig hebt en portability wilt lijkt me de ZMV een vreemde kandidaat. Of het joystickje goed werkt van de Zen V Plus moet je maar even in het desbetreffende topic vragen, daar zitten de mensen met ervaring.
Video's kijken is echter wel weer geschikter op de ZVM, kan me niet voorstellen dat je dat op zo'n superklein schermpje wil doen van de Zen V Plus.
Al met al kan ik de knoop niet voor jou doorhakken. De spelers zijn gewoon te divers, er is geen speler aan te wijzen van "die moet je nemen". Je moet de keus maken op basis van je eisen.
Pagina: 1