Toon posts:

FSB vraag!?

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een moederbord socket 478 (Gigabyte GA-8SIMLH) met een FSB van 533Mhz

Daar heb ik dus een Intel P4 3,0Ghz opzitten met ook een FSB van 533 werkt perfect maar nou komt me vraag.

Ik heb nog een precies zelfde processor liggen maar dan met 800 FSB kan het dus zijn dat hij het niet doet op dit moederbord???
ben er namelijk ook niet helemaal zeker van dat de processor nog goed is als ik deze proc. op me moederbord doet doet hij helemaal niks

hoop dat jullie me kunnen helpen

groetenn Rowbin

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:32

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Hij hoort het wel te doen, alleen draait-ie dan op 533MHz. Als-ie nix doet is-ie dus kapot!

Rail Away!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 17:13
Als je toevallig het boekje van het "800mhz" bord nog hebt kun je waarschijnlijk zien welke processoren deze ondersteunt.

Als het goed is kun je de FSB gewoon lager zetten en zou deze processor het moeten doen.
Doormiddel van jumpers op het moederbord of instellingen in de bios.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je moederbord alleen processors met een FSB van 533mhz ondersteund is het logisch dat ie het niet doet. Kijk eens naar de specificaties wat er allemaal qua processors ondersteund wordt.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Kan je het niet gewoon even proberen?

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb hem er dus net op gehad en hij deed niks!

maar het moederbord geeft bij kieskeurig aan FSB 400, 533 dus ik neem aan dat hij dus maximaal dan 533mhz aan kan??

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

jah dat wil toch NIKS zeggen dat je mobo 533 aankan

als je proc nou lager aankon dan je mobo, maar dan nog kan je je mobo lager zetten

je proc = 800. mobo = 533

dus je proc gaat op 533 lopen (automatisch of dmv jumpers)

doet ie dan nog niks is ie kapot

;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
dus het enige wat het dan nog kan zijn is dat ik de jumper moet verplaatsen en welke jumper moet dat zijn dan?

en als er geen jumpers zijn of wat dan ook dan is de processor dus gewoon stuk :|
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 19:22:
jah dat wil toch NIKS zeggen dat je mobo 533 aankan

als je proc nou lager aankon dan je mobo, maar dan nog kan je je mobo lager zetten

je proc = 800. mobo = 533

dus je proc gaat op 533 lopen (automatisch of dmv jumpers)

doet ie dan nog niks is ie kapot

;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat gewoon op de website van de moederbordfabrikant beantwoord :) Zie ook de FAQ van dit subforum voor het hoe en wat: PMG FAQ » Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord plaatsen? Voor technische problemen met je PC kun je hier beginnen: PMG Beleid en dan aansluitend Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

Gebrek aan aantoonbare inzet en research, topic dicht dus. Zie ook de [faq]registratievoorwaarden[/] voor een uitleg over de werking van GoT :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.