Toon posts:

is dit geheugen goed genoeg?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil binnenkort een pc aanschaffen en ben al vrij zeker van mijn samenstelling namelijk,

- Intel Core 2 Duo (Allendale), E6400, Socket 775, Boxed € 217,41
- Cooler Master Centurion 5, Zwart € 54,07
- TwinMos Memory Kit, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 98,89
- Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 € € 76,42
- ECS P965T-A (V1.0), Retail € 90,23
- Samsung SH-D162C, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 17,30
- Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie € 35,00
- Sapphire Radeon X1950 Pro, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 184,85
- Microsoft Windows XP Home Edition + Vista Coupon, NL, OEM € 81,11
- Antec Basiq, 500 Watt, Retail € 55,53

Totaal: € 910,81

Maar mijn vraag is: is TwinMos Memory Kit, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz een geschikt geheugen of zijn er betere alternatieven voor ongeveer dezelfde prijs?

Alvast bedankt

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je gechecked of het compatible is met je moederbord? Ga je overklokken? Zo niet dan is je keus niet slecht want het is een nette prijs.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Lijkt me goed :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga niet overklokken, en als het goed is past het gewoon bij mijn moederbord.
Bedankt voor de snelle reactie

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 05:29
Dat geheugen is goed. Als je nog geheugen van pc4200 kan vinden is dat ook genoeg, maar misschien nog iets goedkoper.

Verwijderd

PC4200 is precies genoeg voor een E6600. Dus PC5300 is zeker genoeg voor een E6400.

(er van uitgaand dat je niet wilt overclocken)

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:59
Geen 2GB? :+ Ik bedoel, misschien kan het toch nog goed uitkomen met games/andere applicaties.

En waarom dat moederbord? Uit een review blijkt het wel een aardig bord te zijn, maar persoonlijk zou ik gaan voor MSI.

En die voeding, heb je daar wel eens een review van gelezen?
RoD schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 17:43:
[...]

TwinMos Memory Kit, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x

Wel dus.
Die 2 x staat voor 2 geheugenmodules. Zoals al eerder vermeld :+ .

[ Voor 124% gewijzigd door hello_moto op 08-12-2006 17:49 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

TwinMos Memory Kit, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x

Wel dus.

Verwijderd

Topicstarter
nee het is 1gig, ik ben misschien van plan later er 2gig van te maken maar dan moet ik eerst nog wat sparen.
En merk ik verschil als ik pc 4200 neem?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 17:45:
En merk ik verschil als ik pc 4200 neem?
Ja, waarschijnlijk op je bankrekening. Niet kwa prestaties.

Verwijderd

Topicstarter
Pc 5300 is toch sneller? maar ik zat te kijken op azerty en ik zag dit:

12729 TwinMos Memory Kit 2048 MB DDR2, PC4200 4 non-ECC 2 x € 207,56
12731 TwinMos Memory Kit 2048 MB DDR2, PC5300 5 non-ECC 2 x € 190,85

12728 TwinMos Memory Kit 1024 MB DDR2, PC4200 4 non-ECC 2 x € 97,38
12730 TwinMos Memory Kit 1024 MB DDR2, PC5300 5 non-ECC 2 x € 96,63

Ik zie geen goedkopere prijzen bij de pc4200 terwijl deze toch minder snel is.
Dus lijkt het mij slimmer om pc5300 te nemen als het toch even duur is bij 1 gig.

Verwijderd

Stomme sneltoetsen, weg topic, al de zoveelste keer :(

Dan maar in notepad:

Ik zou zeer zeker gaan voor 2 gig intern omdat huidige games nu steeds meer gaan vragen. Jij koopt denk ik niet voor niets zo'n dure videokaart en zo'n stevige processor (niet om een briefje te tikken of om wat flash animaties te bekijken).

Ik roep het al zo vaak en nog steeds wordt er in mijn ogen teveel bezuinigd op geheugen. Ik heb al 2x onenigheid met mijn baas gehad over een server en niet over de server zelf, maar over het feit dat het arme apparaat te weinig geheugen kreeg. 2x heb ik het ook uiteindelijk gewonnen.
Heel simpel:
1.Bespaar nu op het geheugen en bespaar ook op prestaties
2.Investeer nu en investeer in de toekomst

De tijd dat een game zoals UT2004 heel goed toe kon met 1024 MB is voorbij. Nieuwe games lusten alleen al 1024 MB voor zichzelf en Windows met cache moet maar zien waar ie blijft dus dat wordt swappen als een bezetene.

Ik had zelf 2048 maar sinds er een module kapot is gegaan zit ik nu op 1536 MB. Ik wacht even de geheugenprijzen af, maar het verschil tussen dual channel en single channel merk ik écht niet in prestaties. Allemaal marketing.
Ik heb liever 1536 MB op 64-bit dan 1024 MB op 128-bit en dat meen ik serieus.

Ik hoop je van goed advies te hebben voorzien. Ik zou het zo jammer vinden als je veel geld pompt in het systeem en het systeem je niet bevalt omdat je zoveel framedrops hebt en zulke lange laadtijden.

Het is maar een advies.

PS: Geheugen synchrron aan de FSB is het beste. Ga liever voor lage latencies dan voor rauwe speed.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 18:22 ]

Verwijderd

Inderdaad, om de een of andere reden is sneller geheugen nu goedkoper, dus kun je dat beter nemen.
Het kan wel eventueel zo zijn dat het geheugen beter loopt op PC4200 als je je PC niet overklokt (dan loopt het geheugen synchroon met de FSB).
Dat kun je in je BIOS instellen. Moet je maar eens benchmarken en kijken wat voor jou het beste uitkomt. Geheugen langzamer laten lopen kan altijd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:21:
Inderdaad, om de een of andere reden is sneller geheugen nu goedkoper, dus kun je dat beter nemen.
Het kan wel eventueel zo zijn dat het geheugen beter loopt op PC4200 als je je PC niet overklokt (dan loopt het geheugen synchroon met de FSB).
Dat kun je in je BIOS instellen. Moet je maar eens benchmarken en kijken wat voor jou het beste uitkomt. Geheugen langzamer laten lopen kan altijd.
Ik ben nooit zo'n fan geweest van overklokken. Alhoewel mijn geheugen uitermate strak staat afgesteld ;)

Videokaarten en CPU's laat ik met rust. Ik heb een keer in mijn leven een videokaart opgeblazen (een FX5200 die maar tot 122% wou) :')

Geheugen beschadigd niet snel, maar doe het stapje voor stapje. Zo ben ik erachter gekomen dat het 1T commando niet zo lekker werkt op mijn systeem en blauw is niet mijn lievelingskleur (8>

Die ene module is kapot gegaan op het moment dat mijn systeem zo hard crashde in het verleden, maar dat probleem is opgelost.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het laat bij 1gig en als ik genoeg geld heb en me pc te traag is door die 1gig dan doe ik er nog een gig bij.
Bedankt voor de reactie

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:25:
Ik denk dat ik het laat bij 1gig en als ik genoeg geld heb en me pc te traag is door die 1gig dan doe ik er nog een gig bij.
Bedankt voor de reactie
:N

Maar goed, ik moet ieders keus respecteren, even goede vrienden ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 18:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat zo even te kijken naar mijn samenstelling en ik zag dat er bij mijn moederbord stond retail en bij mijn dvd speler en windows OEM ik weet niet of dit uitmaakt maar ik vroeg me af of dit problemen zou kunnen geven. Het zal wel een domme vraag zijn maar ik weet niet wat OEM en retail zijn.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:28:
Ik zat zo even te kijken naar mijn samenstelling en ik zag dat er bij mijn moederbord stond retail en bij mijn dvd speler en windows OEM ik weet niet of dit uitmaakt maar ik vroeg me af of dit problemen zou kunnen geven. Het zal wel een domme vraag zijn maar ik weet niet wat OEM en retail zijn.
Domme vragen bestaan niet, zoekvragen echter wel ;)
Zoek eens met Google, dan vind je onder andere dit

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 20:16

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:28:
Kun je gewoon door elkaar gebruiken.
Het komt er op neer dat retail uitgebreid in een doos met eventuele kabeltjes geleverd wordt.
En OEM gewoon kaal in een zakje/ simpel doosje.

Edit: + wat RoD zegt

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt!

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-05 07:30

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Intel Core 2 Duo (Allendale), E6400, Socket 775, Boxed € 217,41

Ik zou me eerst toch maar eens heel goed bedenken of je echt zeker weet dat je niet gaat overclocken. Amd heeft veel aan lage latancies, maar bij intel is dat nagenoeg niet van toepassing.
Zie voor meer info over timings ed bij de C2D

http://www.behardware.com...ntel-core-2-duo-test.html

De core 2 duo heeft heel veel headroom en overclocken gaat echt heel simpel. Je kan zoveel meer uit je systeem halen door het een beetje te overclocken zonder veel risico te lopen. 3 GHz graaien is natuurlijk een tikkeltje overdreven als je niet echt voor het overclocken wilt gaan, maar 2,4 dus E6600 speeds (je mist enkel de 4MB L2 cache) zijn zeker heel goed haalbaar zonder drastische maatregelen te nemen. PC5300 kan dan gewoon 1:1 blijven draaien, dus je hoeft enkel je temp van je cpu in de gaten te houden als je je fsb omhoog te gooien. Bij pc4200 komen daar al dividers bij kijken wat het allemaal weer wat gecompliceerder maakt en dus minder toegankelijk.
Suc6 met het maken van de juiste keuze!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de FAQ van dit subforum staat uitgelegd hoe je geheugen kunt uitzoeken: PMG FAQ » Welke moet ik nemen? Verder mag dit gedeelte ook van nut zijn: PMG FAQ - Geheugen :) Je hebt in ieder geval wel ruimschoots voldoende informatie gekregen om zelf verder te gaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.