Toon posts:

Bellen naar 1369 werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 679 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk na ongeveer 2 maanden IPB box ontvangen. Ik kan internetten en telefoongesprekken ontvangen. Maar om mijn ipb abonnement te activeren moet je 1369 bellen. VOIP lampje brandt, ik heb een kiestoon, ik hoor 4 piepjes als ik 1369 draai, hoor een "klik", en vervolgens gebeurt er ... NIETS. Een ruis, "zwart gat", of hoe je het maar wilt noemen. In elk geval krijg ik geen stem te horen. Ook naar willekeurig ander tel.nummer bellen lukt niet, zelfde ruis...
Wie heeft raad? Als ik kpn bel hoor ik alleen maar "zet de Exp. Box uit en probeer het nog eens". Na 5 keer heb ik in deze tip niet veel vertrouwen meer ...

Verwijderd

Probeer het eens met een ander telefoontoestel aangesloten. Het liefst een zo simpel mogelijk toestel (bedraad).

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeerd, met onze oude telefoon, simpeler dan simpel.
Ook op TEL1 aangesloten, zelfde resultaat. Ik heb zelf sterk het idee dat er "iets" bij KPN niet goed staat ingesteld?

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:00
Heb je wel de kabel tussen het telefoon poortje van je splitter en de telefoon in poort van je Experia Box aangesloten?

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:17:
Wie heeft raad? Als ik kpn bel hoor ik alleen maar "zet de Exp. Box uit en probeer het nog eens". Na 5 keer heb ik in deze tip niet veel vertrouwen meer ...
Gewoon nog een keer bellen en aangeven dat deze "tip" echt niet gaat werken.

blub

Verwijderd

Topicstarter
Sikkek:

Er gaat een tel.kabeltje (Rj11) vanuit de splitter (met TEL symbool) naar PSTN in Exp. Box.
Een andere tel. kabel gaat vanuit TEL1 naar de telefoon...

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 22:29

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik zie nergens staan welke provider je hebt voor IPB. Hetnet gebruikt 1368 als activeringsnummer maar KPN en Planet gebruiken 1369 als activeringsnummer.

Verwijderd

Topicstarter
1369 IPB van KPN zelf (NIET hetnet dus of planet), is oke...
Maar zie deze link:
Probleem I-net bellen met Speedtouch 780 (Het Net van KPN)
Ik ben niet de enige met dit probleem!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:12:
1369 IPB van KPN zelf (NIET hetnet dus of planet), is oke...
Maar zie deze link:
Probleem I-net bellen met Speedtouch 780 (Het Net van KPN)
Ik ben niet de enige met dit probleem!
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit oplos? Ben al uren bezig verbinding te krijgen, maar alles al geprobeerd en ik kom niet verder dan een ruis!

Verwijderd

Zeg heb je ook nog zelf telefoonstekkers gemaakt? zo ja let er dan op dat je bijv witoranje en oranje in het midden hebt en steeds de ene links en de andere rechts (altijd zelfde plek)
Anders krijg je ook vage toestanden.
Bijv je kan WEL bellen maar niet gebelt worden als je die 2 omdraaid. (geeft ruis)

Een kabel bestaat uit 2 twisted aderparen van witblauw-blauw en witoranje-oranje.
KIES ALTIJD DE 2 DRADEN DIE OOK TWISTED ZIJN.

Ik merk dat KPN soms ook internetplusbellen paketten stuurt maar vervolgens een kale adsl lijn erop laat staan.
Als dat zo is moet je eens de telefonie weer over de splitter laten lopen, ipv over modem.

ik hoop dat je hier iets aan hebt.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik denk dat hij na een dik jaar het wel opgelost heeft, tenminste dat mag ik hopen.

Dus zo'n oud topic kicken was nou ook weer niet nodig :P

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Pagina: 1