Probleem I-net bellen met Speedtouch 780 (Het Net van KPN)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:55
Ik heb bij vrienden problemen met het internet bellen van het Net met de speedtouch 780.

Na aansluiten volgens het boekje en de installatie cd doorlopen liep internet als een zonnetje echter het bellen over internet geeft problemen.

- Er is een kiestoon aanwezig wat goed is maar na het gewenste nummer te bellen (mobiel/ vast/ info diensten kpn) valt de lijn dood.

- Je hoort na de kiestoon de kiesaktie maar na de 10 nummers niets meer alleen een beetje ruis waardoor ik niet mijn gewenste boodschap kan overbrengen.

- Wat wel lukt is om via de speedtouch webbased het laatste gedraaide nummers aan te klicken waarna de aangesloten vaste telefoon wel overgaat maar na opnamen weer dood valt.

- Ik kan wel naar het vaste toestel bellen en spreken wat inhoud dat de lijn goed zou moeten zijn.

- Heb al 4 telefoons geprobeerd en 2 splitters dus dat kan het niet zijn.

- met het rechtstreeks aansluiten van de telefoon op de splitter werkt het bellen naar.

- Resseten/ aan en uit schakelen diverse malen geprobeerd.

Heeft iemand suggesties of ideeen of zelf ook ervaringen?

Bedankt alvast voor jullie antwoorden...

Groeten,

Tom van den Driessche

• Fridge-RaideR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

Er is ook een internetplusbellen topic, post het daar even. :) wat bij jou waarschijnlijk het probleem is dat de analoge lijn het doet (bellen op splitter werkt.. en gebelt worden terwijl telefoon op tel1 zit), maar digitaal werkt niet. Helpdesk opbellen dus en vragen hoe het komt dat je geen digitaal signaal krijgt..

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:22
Als dit internet plus bellen is gaat het niet werken met een 780 want je hebt waarschijnlijk de username en password niet.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:01

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

pacificocean schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:31:
Als dit internet plus bellen is gaat het niet werken met een 780 want je hebt waarschijnlijk de username en password niet.
de 780 is het nieuwe IPB modem, dus dat moet vlekkeloos werken :P

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:22
_Mystikal_ schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:19:
[...]

de 780 is het nieuwe IPB modem, dus dat moet vlekkeloos werken :P
Dan ben ik heel benieuwd naar de voip instellingen.

• tim86
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 10:10

tim86

Windows user detected

Waarschijnlijk heb je geen TSM account, heb bij mijn buurman exact hetzelfde probleem. Eventjes helpdesk bellen, ticket aan laten maken richting 2e lijn. Die zetten het door naar 3e lijn en uiteindelijk gaat het alng duren voordat het probleem is opgelost.

You can't trust freedom when it's not in your hands.

• d-vine
ik ga in iedergeval vanavond weer die kant op om ze te helpen dan bel ik gelijk ff de helpdesk, gisteren lukte dat niet meer omdat het al 22:00 was geweest. Vroeg me alleen af wat een TSM account is waarschijnlijk i-net en bellen account?
kon weinig instellen in dat "nieuwe" modem was meer plug en pray, met VOIP kon ik alleen zien welke nummers ik gedraaid had meer niet dus ik ben niet zo weg van dat ding.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:01

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

pacificocean schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:24:
[...]

Dan ben ik heel benieuwd naar de voip instellingen.
dat zijn meer mensen. Zolang je echter niet bij KPN werkt bij de afdeling die dat regelt, krijg je ze echter niet :P

de 780 wordt net als de oude siemens EB via een TSM-server aangestuurd, en remote onderhouden door KPN. op de webinterface kun je ook bijna niets.

• d-vine
heb gisteravond 20 min. aan de tel. gezeten voordat ik eindelijk iemand van KPN aan de lijn kreeg, die mij ging uitleggen hoe ik de router aan moest sluiten snel afgekapt daarna zou ik doorgezet worden naar een meer technisch onderlegd persoon maar jawel lang wachten niet meer aanwezig. Zou deze dag terug gebeld worden en zit al uur(en) te wachten op het telefoontje.

• d-vine
weer gisteravond bezig geweest met KPN 3 kwartier aan de telefoon gezeten voordat ik geholpen werd (toen was het al 9.50) de beste man duidenlijk gemaakt dat ik zou worden terug gebeld (wat mij was toegezegd maar nooit gebeurd dus) en nu heel snel de juiste persoon aan de lijn wou om het probleem te verhelpen. Weer doorverbonden (ja duurt minuutje of 3) weer wachten ... is het 22:00 geweest verbreken ze zo de verbinding!!!!!! te asso voor worden en gewoon een schoften actie niet normaal......
Vroeg me af of er meer mesnen waren ie dit asso gedrag zijn tegen gekomen van de KPN... dit slaat echt alles....

Een woord KUT KPN!!!!!!

Verwijderd

d-vine:

Heb exact hetzelfde probleem! Ben je al iets opgeschoten? Ik kan voorlopig nog niet bellen met KPN omdat er eerst nog een logistiek probleem moet worden opgelost: ik zit al vanaf 23-11 op een installatiebrief te wachten!!! Zolang die call niet is afgesloten, kan er GEEN technische call aangemaakt worden. Lekker systeem daar bij KPN :(
Pagina: 1