Systeem gaat niet meer aan.

Pagina: 1
Acties:

• spy 1
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-04-2023
Hallo ik heb een probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mijn pc start niet meer op ik was aan het surfen op internet en opeens zie ik een zwart scherm en het zegt analoog of digital en voor de rest niks. Het beeldscherm is een tft. Na een aantal seconden gaat het scherm op standby. Ik heb andere hd, geheugen, videokaart en moederbord vervangen maar nog steeds hetzlefde. Het rare is dat als het systeem start met beide moederborden dat ze niet piepen. Als ik het systeem aanzet gaan alle fans draaien maar voor de rest gebeurd er niks.

Het systeem heeft de volgende specs:

AMD athlon XP 2000+
2x 512 DDR 400
Asus A7N8X - X en Asrock K7S41GX allebij getest en ze doen het niet terwijl de Asrock nieuw is.
Nvidia GF4 MX440SE 64MB DDR TV-out
Voeding: Q-tec 450 W

Verwijderd

Probeer eens een andere voeding.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Neem om te beginnen eens een kijkje in PMG FAQ » Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

Waarschijnlijk ligt het inderdaad aan de voeding. Q-Tec staat nu eenmaal niet bekend om zijn bijster goede voedingen. Test het systeem zoals gezegd met een ander exemplaar of koppel desnoods wat onnodige hardware los om de voeding te ontlasten en probeer het opnieuw.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• spy 1
Zal ik wel morgen doen en dan zal ik het laten weten. En thnx voor de link.

• GunGrave
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 14:52
Ben zeer bekend met S-A

3 opties:

1 mobo bios corrupt = jouw situatie
2 processor kapot (klein hoekje eraf bij S-A = dode core)
3 idd een voedingsprobleem

lijkt me sterk dat het aan het geheugen ligt wat dan zou de pc op zijn minst moeten piepen ect
dwz mobo + proc heel en dat doet hij niet dus eerder een mobo / proc / voeding probleem ;o

ik zet me geld in op de processor die kapot is !

Alienware R11 i9-10900kf - 32GB - 3060 12GB - watercooling by Alienware

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 18:43

Vuurvoske

Nunquam cede!

ik denk ook probleem met de processor.

Beroeps brabander

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 09:45
Het is in ieder geval niet je geheugen. De Asus A7N8X geeft wel beeld wanneer er geen of defect geheugen inzit (en ja, ik heb er zelf ook een, dus heb ervaring). Videokaart eruit/naar de klote is ziekelijk hoge en harde piep, met de processor eruit gebeurt er voor zover ik weet helemaal niks, dit kan dus jouw probleem zijn. Of inderdaad de Q-Tec voeding, het merk zegt immers al genoeg.

[ Voor 10% gewijzigd door doltishDuke op 08-12-2006 20:35 ]

• spy 1
Thnx mannen het was de proc hoe weet ik niet maar ik heb een andere erin gedaan en hij doet het weer. Maar nu doet mijn onboard sound het niet meer ik heb alle sound drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar niks. Ik zal wel blijven proberen maar hij doet het in ieder geval weer.
Thanks

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Post voor je geluidskaart maar even een nieuw topicje ;) wij helpen u graag verder!

~ Mijn prog blog!

• spy 1
haha ok
Pagina: 1