Toon posts:

P5W DH Deluxe en Seagate Barracuda 7200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een hd van
Seagate Barracuda 7200.10 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 en die wil ik aansluiten op mijn moederbord. Ik heb niet veel verstand van raid en dergelijken.

deze hd is Serial ATA 3Gb/s (300MB/s) en maakt gebruik van een SoftSonic motor. Hoe kan ik hem het beste aansluiten. ik heb geen verstand van raid etc. ik wil enkel dat hij snel is en zo min mogelijk geluid maakt. wou vandaag een silencer halen bij de mycom in Den Haag (centrum). Waarop de medewerker reageerde. Hd Silencer, wat is dat?

http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=8002&ref=2

op dit moment heb ik hem aangesloten op de sata 1. ik moet zeggen dat dat ding bromt als een gek. Ik had al eerder een post gedaan omdat ik echt dacht dat het mijn coolers waren (Zalman) maar heb ze allemaal in stille modus gedonderd met case open. Het geluid schijnt echt van mijn HD te komen.

dit geluid is nog erger dan mijn goede ouwe pentium 3 laptop!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Uniek product van Silentmaxx! Deze Harddisk Silencer/Cooler reduceert het geluid met 95% en de koeling van de harddisk wordt verbeterd voor een langere levensduur.
Nou ja, dat staat is het dus. En anders check je http://www.silentmaxx.com/ even :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

waar je em aansluit maakt niks uit, als je maar niet de jmicron aansluiting gebruikt, deze zit tegen de io shield aan, apart van alle andere sata aansluitingen.

Tegen het brommen zal zo'n harddisk behuizing wel helpen, ophangen in rubber blokken zal ook wel helpen want brom lijkt op resonantie van je kast.

Verwijderd

Topicstarter
Haha, het is niet mijn HD ik heb de front case fan ervanaf gehaal en het probleem was opgelost. maar dat is uiteraar niet de ideale oplossing. Ik had een topic lopen met een ander probleem die uiteindelijk ophetzelfde uitkwam. ik stel voor dat reacties daar naar toe gaan anders staan er twee topics open wat eerst verschillend waren maar uiteindelijk hetzelfde blijken te zijn.

Asus P5W HD Deluxe en Zalman FS-C77 (als een koelkast!)