Toon posts:

Asus P5W HD Deluxe en Zalman FS-C77 (als een koelkast!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben tijdje bezig geweest maar heb nu
de p5w aan de praat kregen met een (zo gefaamde) zalman cooler. Ik doe ongetwijfeld iets verkeerd.
de zogenaamde stille cpu cooler maakt een geluid als een koelkast.

Hij draait op volle toeren waar ik denk of dat wel nodig is als ik geen applicaties op games actief heb staan. enig idee?

Verwijderd

Je kunt in het bios waarschijnlijk Q-fan of iets dergelijks aanzetten. Dit zorgt ervoor dat de cooler zijn snelheid aanpast aan de temperatuur. Zolang je dus niets doet zal hij dan stiller moeten draaien.
Even de handleiding van je mobo raadplegen dus.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 17:49

Haan

dotnetter

Ik dacht dat je met koelkast bedoelde dat het lekker koel bleef in je pc :P Meestal wordt een stofzuiger genoemd als een fan veel lawaai maakt ;)

Maar idd wat rim13 zegt, kijk eens in het bios naar instellingen voor de fan snelheden of gebruik anders het programma'tje Speedfan, daarmee kan je het ook regelen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op donderdag 07 december 2006 @ 08:44:
Ik dacht dat je met koelkast bedoelde dat het lekker koel bleef in je pc :P Meestal wordt een stofzuiger genoemd als een fan veel lawaai maakt ;)

Maar idd wat rim13 zegt, kijk eens in het bios naar instellingen voor de fan snelheden of gebruik anders het programma'tje Speedfan, daarmee kan je het ook regelen.
Dan weet je gelijk hoe mij koelkast klink. Ik wou eerst koffie apparaat zeggen :)

Ik zal gelijk checken.

bij voorbaat dank

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 10:14
De FS-C77 is niet een "gefaamde Zalman koeler bekend om zijn stilte." Dit is een Fatal1ty koeler, en Fatal1ty koelers maken herrie omdat ze de nadruk leggen op koeling, niet op stilte. Misschien dat als je hem op 5 volt laat draaien dat ie nog redelijk stil is (laat het ons weten), maar de vergelijking met een koelkast is hier op z'n plaats.

Verwijderd

Topicstarter
nfm schreef op donderdag 07 december 2006 @ 22:26:
De FS-C77 is niet een "gefaamde Zalman koeler bekend om zijn stilte." Dit is een Fatal1ty koeler, en Fatal1ty koelers maken herrie omdat ze de nadruk leggen op koeling, niet op stilte. Misschien dat als je hem op 5 volt laat draaien dat ie nog redelijk stil is (laat het ons weten), maar de vergelijking met een koelkast is hier op z'n plaats.
Hoe laat ik zo een ding op 5 volt draaien? Niet alleen de zalman koeler speelde hierin een rol ik dacht eerst dat het de hd was (zie andere topic van mij). Maar nee, het was een case fan aan de front. het stomme ervan is dat ik niet weet hoe ik die moet instellen.

de achterste case fans zijn 3 pins maar de voorste is net als zo een stroomstekker aanluiting van je voeding. als je die niet aansluit heb je tot bijna geen geluid afgezien van de Zalman. Het geluid gaat met stapjes omlaag. in vergelijking met vanmorgen ben ik behoorlijk ver kunnen komen wat betreft geluid. (werk en school heb ik ff tussendoor gedaan)

Mijn behuizing is een Asus Vento 7700

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 22:47 ]

Verwijderd

Fahiemoto: lees eerst de handleiding van de Zalman koeler. Daar staat hoe je de fanmate moet aansluiten.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Niet perse, bij mijn 9500 kreeg ik ook geen fanmate. (al heb, nouja had ik er wel een)

Je zou er een weerstandje ofzo tussen kunnen zetten, en idd niet alle Zalman fans zijn stil, de Fatal1ty begint ook niet met CNPS, alleen de Zalman fans met CNPS zijn stil, en dat vaak ook nog niet eens eigenlijk.

Best grappig eigenlijk, als ik alleen op m'n A6Ja zit te werken, hoor ik de koelkast alleen :P (A6ja passief gekoelde laptop)

[ Voor 17% gewijzigd door Dutch_Razor op 11-12-2006 14:17 ]

Pagina: 1