Toon posts:

HDD?

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een DualCore 3GHZ processor + 1 GB geheugen.

Ik denk dat mijn huidige computer véél sneller kan. Ik heb namelijk naar mijn idee nog al een verouderde hardeschijf: WD800BB ( 80GB, 7200rpm,100mb/s, 2mb )

Als ik nu bijvoorbeeld de WD2500KS ( 250GB,7200rpm,SataII, 16mb ) neem. Haal ik hier dan veel extra snelheid mee?

MvG Nick

• Siebolt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-02 12:01
Dan is hij iets sneller ja. Je zult het een beetje merken met laden van spelletjes enzo. Maar hij wordt niet opeens twee keer zo snel opeens. Wat ook scheelt is dat je je windows waarschijnlijk opnieuw instaleerd en hij daarom een stuk sneller aan zal voelen aan het begin.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat is er precies te traag? Wat zijn je volledige specs?

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Doe anders ook is wat benchmarks om te kijken wat nou het langzaamst is.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sja, de snelheid van HD's ga je meer merken met een RAID opstelling, of met raptors (retesnelle schijven), of (als het even kan) een RAID opstelling met raptors.

Bij die 250Gb schijf zal je wel íets aan snelheid merken, maar echt minimaal (<5% ofzo).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08-2025
Ik kan absoluut de raptor serie van WD aanraden.
Heb zelf sinds kort de 74GB hij maakt wel wat herrie ( irritante ratel) en ga daarom de kast even isoleren maar hij is wel snel met laden van programma's en opstarten van windows.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De HDD's zijn de grootste bottlenecks van de tegenwoordige PC. Alle beetjes zijn altijd mooi meegenomen, het is aan jou om de kosten daartegen te afwegen. Met minimaal 2 Raptors van de huidige generatie in RAID0 zit je voorlopig wel gebakken. Mocht je geld teveel hebben, dan is meer altijd goed.

Zie de OM FAQ / Beleid » Welke moet ik nemen? voor een uitleg hoe je een HDD kunt uitzoeken aan de hand van de specs, benchmarks, prijzen, etc. Dit topic gaat in ieder geval dicht wegens gebrek aan aantoonbare inzet en research en de vindbaarheid in de FAQ.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.