Toon posts:

Zelfgemaakte wmv speelt niet af indien embedded*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een embedded mediaplayer gemaakt. Getest met een paar filmpjes van verschillende grote kwa bestand. Maar als ik een filmpje pak die ik zelf gemaakt heb, dan werkt het niet. De pauze knop blijft dan ingedrukt. Er gebeurt wel wat maar afspelen wilt ie niet.

Moet ik nog ergens op letten als ik een filmpje maak? Als ik ze los afspeel werken ze natuurlijk wel. Alleen in dat embedded window niet.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
waar is ie in embedded ?

in html, flash, ...
mss ook wa voorbeeld code (hoe je hem gebruikt)
en wat heb je zelf al gezocht ?

werkt je zelf opgenomen wmv wel in een gewone mediaplayer ? ja dus... overlezen
enkel op jouw pc of ook reproduceerbaar op andere pc's/met andere browsers ?
gebruik je een media-streamer enzo ja welke ?

hoe groot is dat bestand en met wat lijkt ie bezig te zijn ?
(mss is ie gewoon aan't bufferen en duurt het daardoor zo lang - hij buffert afh. van de donwloadsnelhied en instellingen en x-tal procent van 't bestand)

maw: meer info aub :)
(maar enkele vragen die ik zo kan bedenken voordat ik nog maar aan een oplossing kan beginnen ...

[ Voor 45% gewijzigd door soulrider op 06-12-2006 22:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan de bestandsgrootte want de niet eigen filmpjes zijn kleiner dan geteste exemplaren.
Ik bekijk ze in Firefox maar in IE heb ik hetzelfde.
Nog niet op een andere pc geprobeert. Zal ik morgen op mijn werk doen.
Hier de code:

<embed src="<? echo $video ?>" width="480" height="360" autostart="true"
controls="console" loop="1"></embed>

Heel eenvoudig maar ik heb ook andere geprobeert en daarbij hetzelfde resultaat.

Ik denk ook dat het aan mijn filmpjes ligt....

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is het probleem niet dat een bestand afspelen dat je op je eigen computer staat niet werkt, en een bestand dat op internet staat wel werkt? Probeer het bestand eens online te zetten ergens en dan te embedden.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het staat 100% zeker geweten op de juiste plek. Het gaat via dezelfde manier (php script) als de "normale" filmpjes..

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Luister even naar wijze woorden van soulrider en geef eens relevante code.. PHP code hebben we ook niks aan, aangezien dat niet door de browser wordt uitgevoerd.

Geef eens code en nog beter (aangezien het blijkbaar niet werkt) een linkje naar een online voorbeeld wat wel en niet werkt!

Wat gebeurt er trouwens als je de properties van het filmpje opvraagt en het pad kopieert en direct in je browser te plakken?

[ Voor 18% gewijzigd door BtM909 op 07-12-2006 11:01 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
BtM909 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 11:00:
Wat gebeurt er trouwens als je de properties van het filmpje opvraagt en het pad kopieert en direct in je browser te plakken?
Dat was ook m'n eerste idee. Wellicht is het filmpje corrupt.
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:07:
Ik heb dus een embedded mediaplayer gemaakt.
De code die je opgegeven hebt, is enkel een embed-tag. Als er niets fout zit met je filmpje, dan is wellicht de $video geen werkend pad. Bij de laatste IE moet er voor lokale bestanden file://volledig/met/pad gebruikt worden zover ik me herinner.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nieuwe bevindingen....
Als ik de url direct in adresbalk plak doet ie het.
Op mijn werk doet ie het wel met IE en Firefox. (WM 9)
Hier thuis met IE en Firefox niet. (WM 8)

Nog effe over dat embedded stukje code. Het is heel kort en ik ben ook andere, uitgebreidere embedded WM code tegengekomen, maar dit werkt hetzelfde (even slecht zeg maar). Wat is het voordeel als ik die uitgebreidere code pak?

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11 12:27
Ik weet ook niet wat meer uitgebreidde code uitmaakt maar ik weet dat het wel beter werkt. Kijk maar is bij dit topic:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1181520

Bij de topicstarter werkte het ook niet maar nadat hij de code die ik daar heb gepost gebruikte wel.
Kopiëer dus maar ff en probeer maar uit :)
Pagina: 1