Toon posts:

Streaming video op website

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag over het streamen van een video file op mijn site...

Ik wil dit doen met behulp van media player in mijn website met een .wmv bestand...

Ik maak dan een .wvx filetje aan waarin de gegevens naar het filmpje staan.....tot zover werkt alles prima....als ik dubbelklik op het .wvx filetje start automatisch het juiste filmpje.... (alleen dan in media player op de computer en niet op de website natuurlijk)

Nu gebruik ik op mijn site de volgende code om hem dan automatisch te laten starten als je op mijn site komt:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<OBJECT ID="MediaPlayer" WIDTH=320 HEIGHT=240 
CLASSID="CLSID:22D6f312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" 
STANDBY="Loading Windows Media Player components..." 
TYPE="application/x-oleobject"> 
CODEBASE="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/ 
nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112" 
<PARAM name="AutoStart" value="True"> 
<PARAM name="bestandsnaam" value="c:\inetpub\wwwroot\bestandsnaam.wvx"> 
<EMBED TYPE="application/x-mplayer2" 
NAME="MediaPlayer" 
WIDTH=320 
HEIGHT=240> 
</EMBED> 
</OBJECT>

dit staat in mijn wvx file:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
{\rtf1\ansi\ansicpg1252\deff0\deflang1043{\fonttbl{\f0\froman\fcharset0 Times New Roman;}{\f1\fswiss\fcharset0 Arial;}}
{\*\generator Msftedit 5.41.15.1507;}\viewkind4\uc1\pard\f0\fs24 <ASX version = "3.0">\par
<Entry>\par
<ref HREF="c:\inetpub\wwwroot\T64X2_animation.wmv">\par
</Entry>\par
</ASX>\par
\f1\fs20\par
}

Ik zie nu wel de mediaplayer op mijn site met de juiste afmetingen alleen er start helemaal niks....

Ik heb gewoon media player 9

en het is gewoon een lokale webserver (vandaar de verwijzingen naar de c schijf)
Iemand enig idee hoe dit kan...???

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je verwijzing is niet goed :) Waarom plaats je (voor de test) je wvx file niet naar webserver en verwijs je relatief naar je bestanden?

Overigens kan je code beter tussen [code=html][/] zetten, aangezien dat wat leesbaarder wordt :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:37:
Je verwijzing is niet goed :) Waarom plaats je (voor de test) je wvx file niet naar webserver en verwijs je relatief naar je bestanden?

Overigens kan je code beter tussen [code=html][/] zetten, aangezien dat wat leesbaarder wordt :)
snap hem nog niet helemaal....je hebt het over de wvx file plaatsen op de webserver....? die staat al in de web directory zeg maar...of bedoel je een verwijzing als http:\\webservernaam\naam.wvx ??

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nee, ik heb het over relatieve padverwijzing (mooi Google woord ;)), als je htm(l), wmv en wvx in één directory staan, dan hoef je helemaal geen absolute paden (los van het feit dat je verwijzing naar je C schijf verkeerd is) te gebruiken. Dan verwijs je direct naar het bestand, aangezien ze allemaal in dezelfde directory verkeren :)

Duidelijker zo?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:25:
Nee, ik heb het over relatieve padverwijzing (mooi Google woord ;)), als je htm(l), wmv en wvx in één directory staan, dan hoef je helemaal geen absolute paden (los van het feit dat je verwijzing naar je C schijf verkeerd is) te gebruiken. Dan verwijs je direct naar het bestand, aangezien ze allemaal in dezelfde directory verkeren :)

Duidelijker zo?
ah ok...op die manier....maar dan toch ook geen verwijzing naar de c schijf maar gewoon http://127.0.0.1/file.wvx...?

Ik ga het eens proberen....
:)

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:24

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Gewoon alleen naar file.wvx verwijzen zou al voldoende moeten zijn als het in dezelfde map staat.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat werkt inderdaad...alleen nu start hij windows media player op vanaf de schijf...

kan het ook dat het wordt weergegeven in de media player in de browser..??
8)7

Verwijderd

[spuit 11 modus] nope ook niet, want dat is namelijk je interne ip. Je moet het externe ip van je server weten (http://www.whatismyip.com/). [/spuit 11 modus]

Bouncing_tom denkt dat het een beetje spannend is dat je video wil gaan streamen op een site maar eigenlijk blijkbaar de basis van HTML en sites bouwen niet kent?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 20:43:
[spuit 11 modus] nope ook niet, want dat is namelijk je interne ip. Je moet het externe ip van je server weten (http://www.whatismyip.com/). [/spuit 11 modus]

Bouncing_tom denkt dat het een beetje spannend is dat je video wil gaan streamen op een site maar eigenlijk blijkbaar de basis van HTML en sites bouwen niet kent?
Klopt...ik houd me niet zo bezig met het bouwen van sites....maar daarom mag ik deze vraag toch wel stellen......

en als je je eraan ergert...reageer dan niet!!!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ehm iedereen begint ergens... Wij verwachten op GoT wel een bepaald niveau, maar probeer je even aan te passen aan het topic of reageer niet ;)

Ok dat werkt inderdaad...alleen nu start hij windows media player op vanaf de schijf...

kan het ook dat het wordt weergegeven in de media player in de browser..??
8)7
Ehm, wat voor code gebruik je nu dan? Wij kunnen niet gaan gissen wat je precies gebruikt en hoe, dus een online testcase OF een stuk code :)

[ Voor 33% gewijzigd door BtM909 op 05-12-2006 21:09 ]

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
On a sidenote: heb je ook eens andere players overwogen? Hoewel veel OSS-projecten tegenwoordig ook native WMV is support ervoor geen zekerheid.

Zelf heb ik op de site van mn pa met MediaFrame de streaming media verzorgd. Het is... buggy.. hoewel de nieuwere builds wellicht wat minder kritisch zijn. Alternatief, wellicht beter: Cortado, waarmee je een volledig OSS-oplossing kunt maken m.b.v.Vorbis/Theora.

Beide zijn Java-applets. De enige dependancy daarmee is dat de gebruikers dus een JavaVM hebben geinstalleerd. Ik heb daar geen cijfers over, maar het zou mij niet verbazen als dat hoger ligt dan bijv. Flash 8+.

Het grote voordeel van Java t.o.v. Windows Media is dat je geen eisen hoeft te stellen aan de codecs die men geinstalleerd heeft, of dat je de lat laag moet leggen (WMV7/Flash7) om maar zoveel mogelijk mensen te bereiken.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:13
Fuzzillogic schreef op woensdag 06 december 2006 @ 00:38:
Beide zijn Java-applets. De enige dependancy daarmee is dat de gebruikers dus een JavaVM hebben geinstalleerd. Ik heb daar geen cijfers over, maar het zou mij niet verbazen als dat hoger ligt dan bijv. Flash 8+.

Het grote voordeel van Java t.o.v. Windows Media is dat je geen eisen hoeft te stellen aan de codecs die men geinstalleerd heeft, of dat je de lat laag moet leggen (WMV7/Flash7) om maar zoveel mogelijk mensen te bereiken.
Het is maar wat je de lat laag leggen noemt, of weinig mensen bereiken..
Als ik jou moet geloven is het succes van youtube en googlevideo totaal niet te verklaren..die hadden beter windows media of java kunnen gebruiken.

Enig idee hoe makkelijk je een video in flash op je site neerzet?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Fuzzillogic
Youtube, Google en heel veel andere van die Flash players beperken zich tot Flash 7. Nou, frankly, de videokwaliteit is altijd belabberd, vergeleken met zo ongeveer elke andere client. Flash 8 is aanzienlijk beter, maar gezien de relatief lage penetratie daarvan wordt het niet gebruikt.

Ik vind het reteirritant dat ik nu Windows Media, Quicktime, Flash, RealMedia moet installeren om maar een beetje alle codecs af te dekken. En nu denken bedrijven als DivX dat mensen met groot plezier ook nog hun eigen codec gaan installeren voor hun "high-quality YouTube-killer". Haha. Yeah right.
Java heeft als voordeel dat je die codecs ter plekke gewoon transparant download. Altijd up-to-date dus. Bekomend voordeel: platformonafhankelijk en betere integratie en controle vanuit de browsers met LiveConnect.

Ja, ik weet hoe makkelijk je een Flash video op een site neerzet. Dat hebben we voor een klant gerealiseerd. Maar het is net zo makkelijk om het in Java te doen. Applet neerknallen, vertellen waar de video staat, en gaan met die banaan. De kwaliteit is beter dan Flash 7, met gelijke bitrate.

Natuurlijk is Flash veel makkelijker zelf op te leuken met toeters en bellen. Als je de $699 over hebt voor Flash Professional.

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11 12:27
Dit heb ik als de volledigste code gevonden. Werkt het zo nog niet?

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<OBJECT id='mediaPlayer' width="320" height="285"
classid='CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95' codebase='http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=5,1,52,701'
type='application/x-oleobject'>
<param name='fileName' value="bestandsnaam.wmv">
<param name='animationatStart' value='true'>
<param name='transparentatStart' value='true'>
<param name='autoStart' value="true">
<param name='showControls' value="true">
<param name='loop' value="true">
<EMBED type='application/x-mplayer2'
pluginspage='http://microsoft.com/windows/mediaplayer/en/download/'
id='mediaPlayer' name='mediaPlayer' displaysize='4' autosize='-1'
bgcolor='darkblue' showcontrols="true" showtracker='-1'
showdisplay='0' showstatusbar='-1' videoborder3d='-1' width="320" height="285"
src="bestandsnaam.wmv" autostart="true" loop="true">
</EMBED>
</OBJECT>

[ Voor 3% gewijzigd door Gersomvg op 06-12-2006 09:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 21:08:
[...]

Ehm iedereen begint ergens... Wij verwachten op GoT wel een bepaald niveau, maar probeer je even aan te passen aan het topic of reageer niet ;)

[...]

Ehm, wat voor code gebruik je nu dan? Wij kunnen niet gaan gissen wat je precies gebruikt en hoe, dus een online testcase OF een stuk code :)
Eh de code had ik toch al bij de eerste post neergezet.... :*)

Verwijderd

Topicstarter
gersompie schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:04:
Dit heb ik als de volledigste code gevonden. Werkt het zo nog niet?

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<OBJECT id='mediaPlayer' width="320" height="285"
classid='CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95' codebase='http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=5,1,52,701'
type='application/x-oleobject'>
<param name='fileName' value="bestandsnaam.wmv">
<param name='animationatStart' value='true'>
<param name='transparentatStart' value='true'>
<param name='autoStart' value="true">
<param name='showControls' value="true">
<param name='loop' value="true">
<EMBED type='application/x-mplayer2'
pluginspage='http://microsoft.com/windows/mediaplayer/en/download/'
id='mediaPlayer' name='mediaPlayer' displaysize='4' autosize='-1'
bgcolor='darkblue' showcontrols="true" showtracker='-1'
showdisplay='0' showstatusbar='-1' videoborder3d='-1' width="320" height="285"
src="bestandsnaam.wmv" autostart="true" loop="true">
</EMBED>
</OBJECT>
ik zal deze eens proberen....let you know... :*)

Verwijderd

Topicstarter
Hee helemaal top...zo werkt hij precies zoals ik het graag wilde...

Wat betreft de andere mogelijkheden om bv met flash of java aan de gang te gaan.....lijkt me zekeer de moeite waard om te testen na het lezen van jullie verhalen....voorlopig ben ik met deze videotjes ook teverden(kwaliteit is al niet hoog) maar ga me zeker verdiepen in flash en of java....

Thanks allemaal voor de goede support.... :*)

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Flash video lijkt me het beste. Het is niet voor niets dat grote videosites als Youtube, Google Video en MySpace Flash gebruiken voor het tonen van video's. Voor gebruikers is Flash prettig omdat het geen gezeik geeft met codecs of browser- en platformverschillen.

[ Voor 3% gewijzigd door Blaise op 06-12-2006 21:17 ]

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11 12:27
Ik heb er zelf ook wel is naar gezocht maar ff googlen is echt genoeg.

typ in google in: "filmpjes op je website"
Kies dan het 7e resultaat en je hebt het :)

• Fuzzillogic
Blaise schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:16:
Flash video lijkt me het beste. Het is niet voor niets dat grote videosites als Youtube, Google Video en MySpace Flash gebruiken voor het tonen van video's. Voor gebruikers is Flash prettig omdat het geen gezeik geeft met codecs of browser- en platformverschillen.
Om een beetje redelijke kwaliteit te krijgen heb je Flash 8 nodig. En dat heeft lang niet iedereen WindowsXP heeft standaard Flash 7. En die filmpjes van Google Video en YouTube e.v.a. zijn dan ook gemaakt voor Flash 7. Sorry, maar ik vind de kwaliteit/bitrate-verhouding vaak gewoon prut.

Java heeft dezelfde voordelen als die jij hierboven opsomt.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Fuzzillogic schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:43:
[...]

Om een beetje redelijke kwaliteit te krijgen heb je Flash 8 nodig. En dat heeft lang niet iedereen WindowsXP heeft standaard Flash 7. En die filmpjes van Google Video en YouTube e.v.a. zijn dan ook gemaakt voor Flash 7. Sorry, maar ik vind de kwaliteit/bitrate-verhouding vaak gewoon prut.
+/- 90% van de internetters heeft Flashplayer 8 of hoger, sinds enkele maanden is Flash 9 ook beschikbaar voor Linux en OS X (eerder had Linux nog Flash 7). Het aantal mensen welke een dikke error ontvangen met een WMP/Quicktime/RealPlayer filmpje is zeer waarschijnlijk velen malen groter dan het aantal mensen welke Flash =>8 nog niet hebben geinstalleerd. Sowieso is het sneller en makkelijker om Flash te installeren dan een bloated Media Player welke enkel onder 1 platform en onder 1 browser echt goed functioneert.

Bron Flash statestieken: http://www.adobe.com/prod.../version_penetration.html

🌞🍃

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Java heeft dezelfde voordelen als die jij hierboven opsomt.
JAVA heeft een veel lagere browser penetratie van ~ 60%.

• Fuzzillogic
Blaise schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 13:28:
[...]
JAVA heeft een veel lagere browser penetratie van ~ 60%.
Bron? Want ik heb het idee dat het gewoon door elke fabrikant voorgeinstalleerd wordt.

Achja, ik wil niet beweren dat java de beste oplossing is. Zo is de CPU usage op mijn 5 jaar oude bak zijn fors hoger dan met Flash video. Otoh maakt Java weer automagisch gebruik van zaken zoals x64, indien beschikbaar.

Maar om braindead te kiezen voor Flash/WMV/QuickTime/Real? Het heeft ook allemaal zijn voors en tegens. QT en Real hebben standaard ronduit irritante players. Windows Media eigenlijk ook, maar dat zit toch al standaard in Windows. Voordeel van Real en WMV is dat ze gebruikmaken van overlays, waardoor je ze makkelijk full-screen en/of TV kunt weergeven. Het nadeel is dat ze, net als Flash en QT, proprietaire formaten zijn. Het legaal gebruiken van een goede encoder kan dan al een prijzige grap worden.
Pagina: 1