Klippy schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:28:
Misschien wel interessant, heb net in
[Headset] Ervaringen met 5.1 headsets een paar linkjes gezet die hier over gaan.
Over hoe mensen geluid opvangen enzo.
Je doet inderdaad een effect toepassen, maar ik ben van geneigd te geloven dat een heel goed uitgevoerd effect niet te onderscheiden is van 5.1. Althans dat denk ik, want ik heb geen ervaring met deze sets. Als het nu nog niet goed werkt ligt dat aan achterstand in de techniek

Heel goed stereo geluid, dat goed gepositioneerd is (bijvoorbeeld met headphones op je hoofd makkelijk te doen) kan al heel erg surround klinken... ik had ooit erges op GoT een topic erover gelezen.. en als je je ogen dicht deed, koptelefoon op je hoofd, en dat bestandje ging draaien leek het echt alsof iemand voor je gezicht langs liep.. terwijl het dus gewoon 2 kanaals geluid is... Zonder speciale effecten.. gewoon goed gemastered

...
Maar die BOSE systemen zijn niet al te veel soeps hoor... ze klinken wel aardig (voor die prijs kan je wel veel beters vinden) er worden heel veel tonen dik geboost, waardoor je denk dat het veel beter klinkt... standaard staan die settings op zo'n demo boot met alles op +14 ofzo... en dat is echt een dikke boost.. als je zonder die boost luisterd denk je van... is er wel een subwoofer

... en ze kunnen overigens wel hard.. maar als je boven de 65 van 100 kwa volume gaat, wordt de bass dik terug gebracht.. waardoor je alleen maar keiharde schelle tonen overhoud...
Als je een goed 3 speaker achtig systeem voor 'surround' geluid wilt, kijk dan even naar de echte merken: KEF, DENON, Yamaha etc.
Die van Sony en JVC met vergelijkbaar systeem zijn helemaal een aanfluiting... das pas troep... kan je beter een gewone home cinema van die merken kopen, zijn stuk voordeliger en geven veel beter geluid...
offtopic:
Ik heb deze systemen ook verkocht... dus weet waar ik over heb

, heb zelf met die leuke settings zitten spelen... mn collega's waren ervan overtuigd dat BOSE topkwaliteit was... dan hebben ze dus nog nooit KEF/Yamaha en alle andere HiFi merken gehoord

[
Voor 6% gewijzigd door
BiG-GuY op 06-12-2006 22:06
]