Wat is wijsheid? FX-57 of X2 4800+

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:55
Beste mensen,

Ik zit met een kwestie. Ik heb echt al half google en heel tweakers afgezocht naar een oplossing.
Ik heb allerlei verschillende benchmarks doorgenomen maar kan nog steeds geen keuze maken.
Wat doe ik op de PC?
Voornamelijk Winrar, newsleecher, FTD, quickpar, af en toe een spelletje en browsen of fora.
Wat is de slimste keus? Ik hoop niet dat hij gesloten wordt want ik weet het gewoon echt niet meer.
Ik heb echt een hoop gezocht, maar die benchmarks geven een vrij onduidelijk beeld vind ik. Wat hun benchmarken met een CPU doe ik toch niet. En een X2 is leuk maar is het zoveel voordeel, ook in mijn situatie?

Hartelijk dank voor de moeite, ik hoop dat jullie kunnen helpen :)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Ik zou zeggen: altijd een dualcore, tenzij je persé de snelste performance in games wilt hebben. Dit (en veel meer argumenten voor of tegen) is overigens in genoeg topics te vinden...

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Teune
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-12-2025

Teune

oeoeoeoe

Ik zou voor de dual core gaan en waarom een 4800, je kunt ook een goedkopere nemen. Omdat je al aan geeft dat je eigenlijk niets zwaar doet met de pc en daar is zo FX wel voor gemaakt en die is veel te duur en bijna niet te krijgen. Pak gewoon een X2 4200 of zo je kunt die altijd nog makkelijk overklokken indien nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door Teune op 06-12-2006 18:35 ]

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-05 13:57
En waarom alleen AMD en geen Core2 (intel)? Die presteren naar mijn weten beter.

Better, Best, Bendtner

• ID-College
Nja ik heb een S939 DFI bord dus een X2 wordt wat moeilijk te krijgen. Maar overklokken kan de FX ook als de beste, en is het dan nog steeds slim om voor een X2 te gaan?
Ook in mijn situatie? Een X2 is voornamelijk voor multitasking, maar ik multitask toch niet echt zoals een X2 dat interperteerd. Ik doe office, internet en downloaden. Dan kon mijn oude 3200+ ook wel.
Ik wil gewoon een snelle goede CPU. Dat het kost geld maakt niet uit. Het gaat mij voornamelijk om de performance vandaar dat ik deze 2 vergelijk. Een 4200+ is leuk maar niet goed genoeg vind ik :)

[ Voor 6% gewijzigd door ID-College op 06-12-2006 20:02 ]

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-05 07:38
Het lijkt er op dat je de cpu voor de "pimp-factor" wilt kopen. Anders kun je voor de dingen die jij doet net zo goed een X2 3800 of X2 4200 kopen... Tevens zijn die FX-57 en X2 4800 erg moeilijk te verkrijgen (en als ze er zijn, zijn ze veel te duur..)

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 09:34

Iavak

no savegame

Hoezo upgraden je hebt toch al een:

AMD athlon 128bit 7600+ (Quadcore), OCZ 4096MB PC7800, ASUS S128VB PREMIUM(8x S-ATAII) OCZ 1050 Watt, SONY Triple Layer brander 52x, 2x ATI X2800XT PE 1024 MB PCI-E (CrossFire), 6x Maxtor 1 TB S-ATAII

Zonder dollen, voor ''winrar, newsleecher, FTD, quickpar, af en toe een spelletje en browsen of fora'' Voldoet een Sempron ook al.

Verwijderd

Ik heb nog een AMD FX-57 processor te koop i.v.m. de aanschaf van een nieuw systeem.
Werkend te zien! Als je geïnteresseerd bent, bel mij dan op 06-18782604
Groet, Michel

• ID-College
@beukem, een FX-57 heb ik wss al gevonden, maar zal het in me 8erhoofd houden.
@de rest, dat weet ik, een AMD 64 3200+ voldeed ook al, maar ik wil gewoon wat nieuws. En ja dat het wat kost wat maakt dat uit?
Van een e36 naar een e60 gaan (BMW) doe je ook omdat je het wilt. Ik wil gewoon 1 van deze 2 CPU's.
Dus graag ook nuttige informatie waar ik wat aan heb en geen "patser" of "een sempron voldoet al" :)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik zou een dualcore kopen en die gewoon flink OC'en.

• NNF
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

ID-College schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:53:
@de rest, dat weet ik, een AMD 64 3200+ voldeed ook al, maar ik wil gewoon wat nieuws. En ja dat het wat kost wat maakt dat uit?
Als je die logica volgt kun je net zo goed een Core 2 Duo kopen, veel meer prestaties voor je geld.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ga gewoon voor een Opteron 170 ofzo.. :9

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Je draait aardig wat apps, waarschijnlijk ook wel eens meerdere tegelijk. Je speelt (zoals ik het lees) 'af-en-toe' en spelletje... Dan kan ik niks anders zeggen dan dualcore... Heb je meer aan met je apps en in Windows en voor dat spelletje af en toe, naja, dat trekt die ook wel... ;)

Ici kann uw Werbung staan

• ID-College
NNF schreef op woensdag 06 december 2006 @ 19:06:
[...]

Als je die logica volgt kun je net zo goed een Core 2 Duo kopen, veel meer prestaties voor je geld.
Maar die logica volg ik niet. En als jij die logica had gebruikt die jij nu gebruikt had je kunnen lezen dat ik een AMD fanboy ben en Intel niet in huis komt. Zo denk ik er over en zo blijf ik erover denken. Dat zal niemand mij om kunnen praten :)

@ DaViDoViTsCh: Dank je, daar heb ik wat aan. Als de rest ook even zo kan reageren heeft het topic voor mij ook nut. Ik post niet om te patsen, ik vraag of iemand mij kan helpen met deze keuze :)

[ Voor 17% gewijzigd door ID-College op 06-12-2006 19:11 ]

• FiXeR.nl
  • Niet online
Mag ik zo vriendelijk vragen waarom je geen Intel wil? Slechte ervaringen, of wat? Heb je zo'n C2D al wel eens geprobeert?

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Wat zijn de ideëen voor de rest van de specs? Neem je nog wat dingen mee uit je vorige PC?

[ Voor 10% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 06-12-2006 19:20 ]

• ID-College
FiXeR.nl schreef op woensdag 06 december 2006 @ 19:18:
Mag ik zo vriendelijk vragen waarom je geen Intel wil? Slechte ervaringen, of wat? Heb je zo'n C2D al wel eens geprobeert?
Ja met de P4 heb ik idd slechte ervaringen gehad toen ik in de computerwinkel stond. De C2D is idd een fijn processortje, maar dat doet mij niet nadenken om op Intel over te stappen. Wellicht dat het er ooit nog van komt maar momenteel nog niet :)

En Davidovisch: Rest is 7800GTX, 1GB en een SATA RAID configuratie. Ik speel af en toe een spelletje en wil dat dan ook doen zoals het hoort te zijn :)

[ Voor 13% gewijzigd door ID-College op 06-12-2006 19:23 ]

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op woensdag 06 december 2006 @ 19:18:
dude hij zegt toch al dat ie een amd mamaplank heeft......

• FiXeR.nl
  • Niet online
ID-College schreef op woensdag 06 december 2006 @ 19:21:
[...]

Ja met de P4 heb ik idd slechte ervaringen gehad toen ik in de computerwinkel stond. De C2D is idd een fijn processortje, maar dat doet mij niet nadenken om op Intel over te stappen. Wellicht dat het er ooit nog van komt maar momenteel nog niet :)
;) Misschien een tip: Probeer het eens uit bij een kennis die een C2D heeft, en dan verglijk je het met een andere kennis die een AMD X2 bv heeft. :*)

Tenminste, zoals ik weet gaan toch de meeste mensen voor bang 4 buck. En dat is op dit moment de C2D :)
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 19:21:
[...]

dude hij zegt toch al dat ie een amd mamaplank heeft......
Oeps :D !

[ Voor 13% gewijzigd door FiXeR.nl op 06-12-2006 19:24 ]

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 16:07

l3p

www.^.nl

Ik wilde dus 2 jaar geleden ook een patser, ik kon toen kiezen uit een 4800+ of een FX-57 (toen het snelste) . Heb toen voor de FX-57 gekozen.....Eigenlijk met spijt ...

Ik doe dus precies dezelfde dingen als jou, mischien iets meer gamen.
Toch heb ik gezien dat de 4800+ toch veel sneller is in gamen/multitasken, en dat terwijl die fx me toen 1050 kostte en de 4800+ 650 euro was.

btw ik heb nu sinds 2 weken een intel core2duo e6600

die is dus gewoon 2x zo snel voor mijn gevoel als mijn FX-57, daar komt nog bij dat die fx veel stroom verbruikt en erg warm wordt, en mijn intel 2.4 Ghz 30graden nu op 3.0 Ghz 31graden draait.

Als ik jou was zou ik toch maar ff doorsparen en dan dat moederbord ook vervangen en voor intel gaan

L3p - MK - PV - WP

Verwijderd

gooi er dan 1 gig ram meer en een hele sloot HD's als het om het pimpen gaat...

Ik heb zelf héél vroeg een 4400x2 gekocht (en daar dus ook te veel voor betaald), en niemand vond dat vreemd om te horen. Als ik nu tegen iemand zegt dat er 1.5 terra onder ligt wordt dat direct onthaald met " :| ", terwijl ik voor die HD's minder betaald heb dan die cpu. Verder komt daar nog eens bij dat je met HD's veel langer iets nuttigs kan doen (hoe meer schijfruimte hoe meer data zeg maar), terwijl dat een supersnelle cpu niet de moeite van een investering is. Een 6300 steekt mijn cpu'tje nu al voorbij, terwijl ik er een goed jaar geleden wel meer dan 3 keer zoveel voor betaald heb.

edit; oh het is "maar" een fx57, dan zeker de 4800 nemen. Ik dacht dat je het op een dualcore FX had (weet zelfs niet zeker of die op s939 uitgekomen zijn)...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 19:30 ]

• NNF
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

ID-College schreef op woensdag 06 december 2006 @ 19:10:
[...]

Maar die logica volg ik niet. En als jij die logica had gebruikt die jij nu gebruikt had je kunnen lezen dat ik een AMD fanboy ben en Intel niet in huis komt. Zo denk ik er over en zo blijf ik erover denken. Dat zal niemand mij om kunnen praten :)
Da's behoorlijk eigenwijs en irrationeel, maar goed, dat moet je uiteraard helemaal zelf weten ;) Laat ik dan ook eens pogen wat serieus advies te geven.

Heb je hier al eens gekeken? Misschien staan daar programma's bij die je vaak draait, zo kun je een beetje zien wat nou concreet het verschil is tussen die twee processoren. Of eigenlijk, dat kan ik je zo ook wel vertellen: de FX-57 draait op 2.8GHz en de 4800+ op 2.4GHz. Bij CPU-intensieve zaken zal de FX dus sneller zijn, maar als je meerdere dingen tegelijk doet (bijvoorbeeld: je encodeert MP3'tjes en wil tegelijkertijd iets anders CPU intensiefs doen), dan komt een dual core van pas.

Ik ben zelf een tijdje terug van een P4 2.4GHz naar een X2 3800+ gegaan en ik kan niet zeggen dat ik heel veel verschil merk. Aan de andere kant worden wel steeds meer dingen multithreaded dus voor de toekomst is een dual core misschien wel een betere investering.

• ID-College
Ok ik heb het C2D gebeuren eens nagekeken. Maar er is idd een flink verschil ja.
Hij draait een FX62 zo goed als weg. Ik zal het eens in overweging nemen. Ik verdiep me totaal niet in intel. Ik heb al een mobo maar daar weet ik wellicht iemand voor.
Hartelijk dank, ik weet tot zover genoeg. Een intel is ijzersterk maar AMD doet het ook niet verkeerd. Ik laat mijn gedachten erover gaan. Dank jullie wel voor de opdracht. Ik ga eerst een heel goed internet doorspitten om zo tot een conclusie te komen. :)

Verwijderd

die specs...

Maar dat terzijde.... voor de prijs van een X2 4800 of, vooral de, FX-57 kun je al een C2D e6400 met mobo kopen die je vervolgens zwaar kan OC'en. Mijn C2D loopt nu al 2 maanden stabiel op 3166mhz en is sneller dan de fx-62 of C2D e6800... het potentieel is gewoon groter dan met de huidige amd's plus dat je Computer iets langer mee kan...

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:02:
die specs...

Maar dat terzijde.... voor de prijs van een X2 4800 of, vooral de, FX-57 kun je al een C2D e6400 met mobo kopen die je vervolgens zwaar kan OC'en. Mijn C2D loopt nu al 2 maanden stabiel op 3166mhz en is sneller dan de fx-62 of C2D e6800... het potentieel is gewoon groter dan met de huidige amd's plus dat je Computer iets langer mee kan...
@ TS:
Ik ben ook een AMD fanboy, duidelijk! Zelf ben ik ook weer aant kijken voor een nieuw systeem en ik aas een beetje rond naar een dualcore opteron, maar sinds de komst can C2Duo ben ik me er meer in gaan verdiepen en vind dat wel héél interessant...
Als je (zoals alainG zegt) voor dezelfde prijs van een enkele AMD CPU een C2Duo+mobo kan kopen, zou ik het doen. Zit meer toekomst in en bijna gegarandeerd dat deze de rest van AMD eruit blaast wat betreft performance...
Zoals ik eerder zei: duidelijk dualcore wat je 'moet' nemen, maar misschien is de overstap naar Intel niet zo heel slecht... Pas je de hardware er goed op aan, moet dat geen probleem vormen.

(Klein voorbeeldje: ik had een P3 systeem (1GHz, 1GB-PC133, video+geluids+netwerkkaart) in elkaar geflanst toen ik zelf ook een beetje krap bij kas zat en een nieuwe PC nodig had (AthlonXP2500+@3500+ kaduuk) en was een beetje sceptisch over Intel (ook vanwege slechte verhalen, etc) maar uiteindelijk liep deze in Windows soms nog sneller dan menig P4 en was ik meer dan tevreden... Heeft er niet veel mee te maken, maar meer om je een idee te geven dat de overstap van AMD naar Intel (of andersom natuurlijk) altijd wel goed kán zijn, misschien in dit geval ook.)

• ID-College
Ja ik heb het e.e.a. gezien en ik verdiep me totaal niet in C2D. Ik zie dat het toch en ijzersterke CPU is dus ga er serieus eens over nadenken. Ik handel een beetje in CPU's, mobo's e.d. en heb eigenlijk altijd AMD in mijn hand vandaar. Maar ik zag dat de C2D een FX-62 vrij makkelijk bijhield. Dat zegt wel wat over de performance. Om nog maar te zwijgen over de FX-57 is dit geval. Ik denk dat ik een vrij helder beeld heb gekregen. Ik ga nu goed naar intel kijken wat de bedoeling is. Het zou dan zoiezo een Conroe worden. Hartelijk bedankt allemaal. Jullie hebben me weer goed aan het denken gezet. Dat is mooi want daarvoor opende ik dit topic :)

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
ID-College schreef op woensdag 06 december 2006 @ 23:18:
"Maar ik zag dat de C2D een FX-62 vrij makkelijk bijhield."
Makkelijk bijhield? Een C2D rent rondjes rond een FX62 in de meeste benchmarks!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ:
Kansloze topics: alle topics in de trant van de volgende voorbeelden gaan in veel gevallen ook zonder omwegen op slot. Soms worden zulke topics (met name de "Welke moet ik nemen?" topics) ook voorzien van erg veel uiteenlopende reacties dat je door de bomen de bos niet meer ziet. Daarnaast zijn deze vragen ook simpel te beantwoorden met behulp van gezond verstand en research. In plaats van $apparaat kun je processor, moederbord en geheugen lezen:

Welke $apparaat moet ik kopen? (een echte Tweaker kan wel kiezen)
Wanneer komt $apparaat op de markt? (gewoon geduld hebben)
Waar kan ik $apparaat kopen? (zie prijslijsten of bel/mail leveranciers)
Hoe lang duurt de RMA van $apparaat? (vraag het de fabrikant/leverancier)
Wie heeft ervaringen met $apparaat? (GoT is een en al ervaringen)
Doe gewoon niet zo lui, verdiep je zelf in de materie - beide CPUs en vrijwel al je toepassingen staan gewoon in de THG CPU charts. Leg resultaten daar naast pricewatch. Dat is echt minimale moeite en die verwachten we toch echt van je :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.