Toon posts:

Vista Fonts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er meer mensen met de probleem dat de fonts in vista niet consistent zijn. Ik heb namelijk font type Tahoma, en cleartype uit. Toch blijven er gedeeltes die met een soort cleartype worden weergegeven zoals in de screenshot (en ook bijvoorbeeld de "Run Box")

Afbeeldingslocatie: http://wjonker.nl/files/vista_fonts.jpg

Verwijderd

Yep, bij mij is dat helaas ook :(, bijvoorbeeld bij de tabs in Firefox.
Zie ook dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1181103

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.samenkopen.net/~trroads/ssaa.gif

Nope, hier werkt het dus gewoon prima.

Ik heb een nVidia videokaart en gebruik daarvoor de ingebakken drivers van Windows zelf (tis een oude Geforce Ti 4250 dus geen Vista drivers voor).

Ik heb user account protection aan staan maar protected desktop bij vragen uit staan.

Verder niets bijzonders wat ermee te maken kan hebben ofzo.

Is het zo bij alle programma's waarvoor je admin rechten nodig hebt? Dan kan het te maken hebben met het doorgeven van profielinstellingen naar het admin account.

Overigens doet ie bij mij op sommige plaatsen nog wel AA, maar daar waar ie het doet vind ik het juist goed dat ie het doet omdat het er anders niet uit zou zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.samenkopen.net/~trroads/ssaa2.png

Je ziet hier duidelijk dat organize en views een AA + schaduw heeft, de favorite links hebben ook aan AA, maar folders dan weer niet.

1 plek waar ie het niet doet maar imho wel zou moeten doen is bij het welkom scherm, de grote letters zien er daar echt niet uit zonder AA. Sowieso mag ie vanaf een bepaalde lettergrootte wel AA toepassen zodat het er allemaal iets fatsoenlijker uit ziet. Maar bij kleine fonts moet het echt gewoon uit staan anders is het onleesbaar.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 17:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie eerlijk gezegt wel verschill id de fonts op jouw screenshot. Ik heb AA ook al wel helemaal uitgezet, maar dan worden de gedeeltes waar gebruik word gemaakt van WPF (zoals in het screenshot) weer veel te blokkering.

Dus nog niet echt een oplossing

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:47

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik snap nog steeds niet waarom jullie al die dingen uit willen hebben :?... op een goede CRT monitor ziet het er ook beter uit dan zonder ClearType... heb nu zelf een TFT dus dan moet het zoiezo anders kan je pixels tellen, en dat is niet echt mooi...
Maar bij de wat betere CRT's moet het geen probleem zijn... want die zijn ook scherp genoeg...

Home Assistant Configuratie V&A

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-02 19:05
BiG-GuY schreef op donderdag 07 december 2006 @ 09:34:
Ik snap nog steeds niet waarom jullie al die dingen uit willen hebben :?... op een goede CRT monitor ziet het er ook beter uit dan zonder ClearType... heb nu zelf een TFT dus dan moet het zoiezo anders kan je pixels tellen, en dat is niet echt mooi...
Maar bij de wat betere CRT's moet het geen probleem zijn... want die zijn ook scherp genoeg...
wat is dat nou weer voor onzin!!
windows xp werkt gewoon goed op crt/tft
linux: idemdito
en voor vista moet je ineens een ander scherm hebben...

Als je je schermresolutie insteld op het formaat waarvoor die is gemaakt (meestal max formaat en bij 17" is dat meestal 1280x1024) dan moet die het gewoon goed doen!! doet die het niet? dan is dat een probleem van microsoft!! niet van je monitor.

anyway.. is het goed in xp? zo ja: dan ligt het dus aan vista.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
markg85 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:15:
[...]

wat is dat nou weer voor onzin!!
windows xp werkt gewoon goed op crt/tft
linux: idemdito
en voor vista moet je ineens een ander scherm hebben...

Als je je schermresolutie insteld op het formaat waarvoor die is gemaakt (meestal max formaat en bij 17" is dat meestal 1280x1024) dan moet die het gewoon goed doen!! doet die het niet? dan is dat een probleem van microsoft!! niet van je monitor.

anyway.. is het goed in xp? zo ja: dan ligt het dus aan vista.
In XP is ook Cleartype :>
edit:
Of het standaard aanstaat of dat ik het handmatig aanzette weet ik niet, overigens.

Maar de profiel-afhankelijkheid klinkt wel aannemelijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 07-12-2006 17:22 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• markg85
anandus schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:21:
[...]
In XP is ook Cleartype :>
edit:
Of het standaard aanstaat of dat ik het handmatig aanzette weet ik niet, overigens.

Maar de profiel-afhankelijkheid klinkt wel aannemelijk :)
standaard-installatie xp == geen probleem en goede fonts
standaard-installatie vista == lelijke blauwe gloed om fonts waardoor alles wazig lijkt.. (grote fout van ms denk ik)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
markg85 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:31:
[...]

standaard-installatie xp == geen probleem en goede fonts
standaard-installatie vista == lelijke blauwe gloed om fonts waardoor alles wazig lijkt.. (grote fout van ms denk ik)
Hier is er iig geen (merkbaar) verschil tussen XP+Cleartype en Vista+Cleartype
(nvidia 6800 en 18"TFT)
Een blauwe gloed zie ik overigens niet.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• markg85
anandus schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:32:
[...]
Hier is er iig geen (merkbaar) verschil tussen XP+Cleartype en Vista+Cleartype
(nvidia 6800 en 18"TFT)
Een blauwe gloed zie ik overigens niet.
het is ook niet echt een gloed.. al is het daar wel het beste mee te vergelijken.. alle fonts hebben een vage blauwe "gloed" of "schaduw" waardoor je het idee krijgt dat je scherm niet goed gesynct is en je op "Degaus" (oid) moet drukken... dat helpt dus lekker niet :P

het ziet er gewoon allemaal onscherper uit.. ik heb ovirgens ook een 6800 en een 17" tft op 1280x1024 en ik heb het probleem.

en in linux met anti aliasing en font hinting (wat het ook mag zijn) is het allemaal perfect in orde. ik vind het zelfs beter dan in XP!! en veel beter dan in Vista. ik zal eens een screenshotje maken van de vista variant en de linux (Fedora Core 6) variant.
Pagina: 1