Mijn PC slaat vast.

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• BrutalDave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09-2023
Hallo,

Ik hoop dat dit het goede sub forum is waar ik het in plaats, en anders mijn excuses hiervoor.

Wanneer ik mijn computer een tijd heb aan staan en er zelf dan niet achter zit slaat mijn pc zomaar vast.

Want als ik hem dan bijvoorbeeld 's Nachts heb aangehad om te downloade en wil wee bezig dan doet mijn muis en toetsenbord het niet, en ik zie ook niks gebeuren op het scherm.
Ik heb van de week nu ook al gehad dat die vastsloeg wanneer ik op de computer bezig was.

Ik heb in de systeem logboeken gekeken, daar stond dat de beveiliging van tcp/ip teveel was of iets dergelijks.
Ik heb hiervoor al een patch geïnstalleerd maar nu slaat mijn pc nog steeds vast.

Ik heb van de week ook mijn pc al opniew geïnstalleerd en daarna deed hij nog steeds raar.

Dus alstjeblieft help mij.

alvast bedankt mvg Dave

ps
Ik heb Windows XP Home Edition service pack 2
Intel Celeron 2,4 ghz
768MB
Geforce FX 5200

En zeg nu niet dat het komt omdat mijn pc niet zo super goed is, want hij heeft het altijd normaal gedaan

[ Voor 6% gewijzigd door BrutalDave op 06-12-2006 08:39 ]

Verwijderd

En zeg nu niet dat het komt omdat mijn pc niet zo super goed is, want hij heeft het altijd normaal gedaan
Aan al het goede komt een einde. Ook electrische circuits kunnen kapot gaan.
Heb je al eens een geheugentest gedaan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, er zijn nog genoeg dingen die je kan proberen :)

Geef verder ook even volledige specs van het systeem.

• Mieze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01 19:48
Die tcp/ip melding is iig niet erg, daar slaat een computer echt niet door vast en aangezien je de pc al een keer opnieuw geïnstalleerd hebt zal het ook geen software probleem zijn.

Probeer inderdaad het geheugen te testen, zal ook gelijk de harddisk en videokaart testen als ik jou was. Het zou eventueel een warmte probleem kunnen zijn, voel eens hoe warm de stroomadapter en de videokaart worden na een langere periode. Denk niet dat het de processor is want als die te warm is schakelt meestal de hele pc uit. Ik heb een keer een soortgelijk probleem gehad en ik kon een eitje bakken op mijn stroomadapter :P

• BrutalDave
zou ik eens proberen.
Welk geheugentest programmaen andere test programma's raden jullie me aan.

[ Voor 20% gewijzigd door BrutalDave op 06-12-2006 08:53 ]

Verwijderd

memtest86 is wel een goeie, kun je makkelijk vinden ;)

• BrutalDave
Terw_Dan schreef op woensdag 06 december 2006 @ 08:52:
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, er zijn nog genoeg dingen die je kan proberen :)

Geef verder ook even volledige specs van het systeem.
Bedankt hier heb ik wel wat aan.
Ik kijk thuis wel even of mijn temeratuur wel goed is.
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 08:53:
memtest86 is wel een goeie, kun je makkelijk vinden ;)
Oke als ik thuis ben ga ik dat wel even proberen.

Ik zou mijn resultaten hier wel even neerzetten zodat ik misschien verder geholpen kan worden.

• BrutalDave
ik had memtest geprobeerd maar ik denk dat die diskette van mij niet goed was.
Want er stond iets van I/O disk error.
Dus ga vandaag of morgen even een andere diskette probren.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

BrutalDave schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:59:
ik had memtest geprobeerd maar ik denk dat die diskette van mij niet goed was.
Want er stond iets van I/O disk error.
Dus ga vandaag of morgen even een andere diskette probren.
Brand anders gewoon de ISO op een bootable cdtje. Net zo makkelijk, ook als je een systeem zonder floppydrive hebt :)

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Vastlopers kunnen ook komen door 'verstoffing' van je PC. Maak je PC eens open en blaas/veeg je fans, etc. ff schoon ... pas wel op; kan een klerezooi geven ;)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• BrutalDave
okeey ik zou het beide proberen en kijken of het lukt. :D

Maar volgens mij is mijn pc niet zo vies maar ja kan altijd proberen ;)

• BrutalDave
Hallo,

Ik heb even gescanned volgens mij zijn mijn temeraturen wel normaal.
Ik heb de afbeeldingen ervan bij gedaan.
Wat me wel opviel bij energiebeheer bij batterij status dat er geen staat, is die niet erg.

plaatje 1
plaatje 2

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-01 17:58
volgens mij klopt het dat er geen batterij staat.

je hebt toch geen notebook

• BrutalDave
ja klopt geen notebook.
Ik dacht misschien dat ze de cmos bedoelde vandaar.
Maar is dus niet erg gelukkig.
Maar zijn temperaturen normaal?

edit: en er staat bij de spanningswaarde aan de rechterkans soms een andere waarde dan aan de linkerkant is dit geen probleem?

edit 2:

Ik heb ook een bootable cd-rom gemaakt en de iso van memtest erop gezet.
Maar hij deed niks, bleef staan bij DR-DOS.
Dus ik had dir ingetypt, en had toen zo'n programma opgestart.
Deze was in het duits dus begreep er niet veel van, er stonden ook dingen met partities.

[ Voor 65% gewijzigd door BrutalDave op 08-12-2006 23:50 ]

• bassie
  • Laatst online: 03-11-2025
Ik heb een pc gehad die niet meer uit de standby stand kwam, zodra die daar in ging liep ie vast. Heb toen die standby stand uitgezet en er nooit meer last van gehad. Misschien werkt het?

• BrutalDave
bij stand-by staat die al op nooit dus daar kan het niet aan liggen.
maar bedankt voor je reactie ;)
iemand anders nog suggesties :)

• BrutalDave
kick
op een ander forum zei iemand dat ik het volgende als een reg bestand moest opslaan

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers\DisableUSWC]

hij wist niet zeker of het zou helpen maar hij zei dat het in ieder gevaal geen kwaad kan.
Wat vinden jullie hier van?

[ Voor 97% gewijzigd door BrutalDave op 10-12-2006 19:16 ]

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
BrutalDave schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 23:13:
..

edit 2:

Ik heb ook een bootable cd-rom gemaakt en de iso van memtest erop gezet.
Maar hij deed niks, bleef staan bij DR-DOS.
Dus ik had dir ingetypt, en had toen zo'n programma opgestart.
Deze was in het duits dus begreep er niet veel van, er stonden ook dingen met partities.
Je moet geen bootable cd-rom maken, maar gewoon vanuit de image de cd maken, dan is hij automatisch bootable en wordt memtest automatisch gestart!

If I can't fix it, it ain't broken.

• BrutalDave
ow moet ik die image dan op de cd installeren?

Verwijderd

Wat voor een voeding zit erin ? Met wat voor download progamma download je en heb je in het verleden met dat progamma ook gedownload ? Schijven niet te vol en wel regelmatig gefragmenteerd ?

En download progamma's kunnen er wel voor zorgen dat een pc vastslaat, zeker met een Celeron cpu, afhankelijk hoeveel je heb lopen.

Verwijderd

Download programma's kunnen echt zware kost zijn naargelang hoeveel downloads je tegelijkertijd hebt openstaan. Eind vorige maand (downloadlimiet & ADSL :P ) had ik een moment 15 downloads gelijk lopen (serie aant binnentrekken) en mijn Athlon 64 3000+ ging ervoor op z'n knieën :( . De PC was totaal onwerkbaar en het CPU gebruik bleef vrijwel constant rond de 100 %. Maar crashen deed die niet :)

Op de voeding moet ook gelet worden. Toen mijn Athlon pas in mijn pctje zat, viel de boel ook gewoon uit onder zware belasting (300 W noname voeding). Vervangen door een 350 W FSP voeding en het zaakje ging als een tierelier ;)

De hardeschijf (en de bezetting ervan) kan ook een rol spelen. Had hier een moment dat mijn C:/ partitie gewoon te vol zat, waardoor de pc gewoon random begon te "freezen"

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 19:59 ]

• BrutalDave
Ik downloade eerst met Limewire en Bitcomet , heb een heleboel andere torrent programma's geinstalleerd.
Nu download ik met azerueus.
Er zit een 300W voeding in.

edit:
Nou soms had ik veel downloads tegelijk open staan. Maar soms ook maar 2.
Maar toen straks was ik niet aan het downloaden en alleen aan een filmpje aan het kijken en toen is die twee keer bevroren.

Misschien moet ik maar een zwaardere voeding nemen, zijn die krengen nog te betalen?

[ Voor 47% gewijzigd door BrutalDave op 10-12-2006 19:59 ]

Verwijderd

Die temperatuur gaat sowieso niet kloppen, 17°C voor je cpu haal je nooit als je er geen extreme koeling op gezet hebt.

Probeer die temperaturen in de bios eens uit te lezen, misschien kloppen ze daar beter.

edit; kwaliteitsvoedingen zijn zeker nog te betalen, tussen de 40 en de 60€ heb je al mooie voedingen zitten...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 20:02 ]

• BrutalDave
Ik zou wel even kijken in mijn bios wat voor een temeratuur mijn cpu is.

maar mijn cpu processen draaien ook niet op volle toeren dus misschien is de temperatuur daarom niet zo hoog.
kijk maar op deze afbeelding

En denk als het zo blijft nadat ik windows nog een keer opnieuw heb geïnstalleerd mischien een grotere voeding ga proberen.

edit is de routeringsnelheid van mij fan niet te snel, of heeft dat er niks mee te maken?

[ Voor 10% gewijzigd door BrutalDave op 10-12-2006 20:32 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:53

Thandor

SilverStreak

Ik hoop dat dit het goede sub forum is waar ik het in plaats, en anders mijn excuses hiervoor.
CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor. Heb je specifieke vragen over een moederbord, dan moet je in Processors, Mobo's & Geheugen zijn, voor disken in Opslagmedia & I/O Controllers en voor TFT’s in Videoplanken & Beeldkanonnen.
Lezen is ook een vak. ;)

Verder zijn er nog talloze zaken die je éérst zelf even kunt proberen.
Misschien moet ik maar een zwaardere voeding nemen, zijn die krengen nog te betalen?
Of ze te betalen zijn? Bekijk de Tweakers.net Pricewatch. Wil je een goede voeding? Pak er wat reviews bij of neem een kijkje in Welke voeding heb ik nodig? Deel 16 :).

Pak de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er eens bij. Daar staat het e.e.a. in over het meten van de voltages. Vaak kan dit in het BIOS bekeken worden. Mocht dat niet het geval zijn probeer dan eens wat programma's zoals Speedfan.

Over het testen van het geheugen: In eerder genoemde troubleshooter staat daar ook het één en het ander in. Zet dit op een (werkende) diskette of brand een image op een CD (als bootable CD). Test en bekijk of het geheugen fouten genereert. Uiteraard dien je dit langer dan 5 minuten te testen; een uitgebreide geheugentest neemt namelijk wat tijd in beslag.

Verder gaat dit topic op slot. Het staat in het verkeerde subforum en je kunt op bepaalde punten prima zelf nog het e.e.a. uitvissen. Hierbij denk ik aan vragen zoals 'Welk geheugentest programmaen andere test programma's raden jullie me aan.', 'ow moet ik die image dan op de cd installeren?' en 'Maar zijn temperaturen normaal?'.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.