[Vista] Waarom Vista Business N bij (Nederlandse) MSDN-AA?

Pagina: 1
Acties:
  • 584 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zojuist Windows Vista Business N geinstalleerd met een key uit het MSDN-AA programma van de Universiteit Utrecht. Werkt allemaal prima maar ik vroeg me een paar dingen af:

Waarom krijgen de MSDN-AA leden in in ieder geval Nederland de N versie van Vista Business (dus zonder Mediaplayer)? Wat zouden MSDN-AA leden buiten Europa krijgen? Krijgen zij wel gewoon de normale versie? En wie of wat bepaald welke versie je krijgt?

Het is toch raar dat het ene MSDN-AA-account een N versie krijgt (binnen Europa) en een ander de gewone versie.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:49

ThunderNet

Flits!

:) Ik dacht dat het instituut zelf kan beslissen welke pakketten aangeboden worden ter download. Althans, dat is bij ons zo (Hanzehogeschool)

Zo staat er bij ons nog geen Vista bij de beschikbare downloads op MSDNAA

[ Voor 21% gewijzigd door ThunderNet op 05-12-2006 22:56 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• McRubz
  • Niet online
ThunderNet schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:55:
:) Ik dacht dat het instituut zelf kan beslissen welke pakketten aangeboden worden ter download. Althans, dat is bij ons zo (Hanzehogeschool)

Zo staat er bij ons nog geen Vista bij de beschikbare downloads op MSDNAA
Heeft dat dan ook te maken met licentiekosten die het instituut aan Microsoft betaald? En vooralsnog is de Business-versie zonder N even duur als die met N, dus ze doen dit alleen om te pesten? Wie wil er nou een versie zonder mediaplayer. Als je m niet gebruiken wil, gebruik je m toch niet...

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:49

ThunderNet

Flits!

McRubz schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:59:
[...]

Heeft dat dan ook te maken met licentiekosten die het instituut aan Microsoft betaald? En vooralsnog is de Business-versie zonder N even duur als die met N, dus ze doen dit alleen om te pesten? Wie wil er nou een versie zonder mediaplayer. Als je m niet gebruiken wil, gebruik je m toch niet...
:) Ga eens naar de persoon toe die msdnaa in beheer heeft op je instituut :) Als ik bepaald pakket toegevoegd wil hebben, kan ik dat vaak gewoon even vragen en wordt het mits beschikbaar toegevoegd aan de downloadlijst :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

De MSDN admin op de UU is daar anders altijd erg duidelijk in geweest: hij kan alleen Business N keys krijgen.

Buiten Europa zullen mensen wel de niet-N versie hebben, maar dat maakt toch niet uit? Het enige verschil is dat er geen Windows Media Player in deze versie zit, maar die kan je achteraf installeren. (Met daarbij als enige opmerking dat ik tot op heden nog geen download er van heb kunnen vinden, dus ik denk dat we daarop gewoon even moeten wachten.)

Het lijkt er overigens wel op dat je deze versie met die anytime upgrade of hoe het ook mag heten vanuit Windows kan upgraden naar Ultimate. Problemen opgelost.

Verwijderd

Ik heb nog steeds geen vista in mijn msdnaa-lijst staan... :-(

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-03 06:30
Ja het is eigenlijk helemaal geen probleem die media player kun je toch gewoon nog installeren als je dat graag wilt. De Europese commissie/unie of whatever... Heeft besloten dat dit zo moet daarom is er voor europa speciaal een N variant gekomen!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 13:41
Volgens mij moest MS twee versies op de markt brengen zowel normaal als N, zodat de consument een keuze had.

Het kan mij weinig schelen, ben die media player liever kwijt dan rijk. Bij ons staat hij er nog niet eens op Vista, vandaag even een mailtje gestuurd naar de admin er van of hij het beschikbaar wilt stellen.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• SignOff
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02-2025
verdorie, ik heb Vista ook nog niet in de lijst staan. De systeembeheerder had hier ook nog geen uitsluitsel over. Van mij mag ie er zo snel mogelijk op, mijn pc kan wel een formatteerbeurt gebruiken en om nu XP weer te installeren heeft volgens mij ook geen zin als Vista elk moment beschikbaar komt.
Ik zit trouwens op Saxion Enschede. Iemand die meer weet over wanneer het daar op MSDNAA komt?

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-03 08:42
Ik zit op de Hogeschool Zuyd Heerlen (NID), en ze hebben aangekondigd dat wij hem midden februari krijgen, dus na de release voor de consumenten :(

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10-2025
Ik heb ook Vista Business N via MSDNAA, maar ik kan WMP helemaal niet achteraf installeren:

"Het besturingssysteem wordt momenteel niet ondersteund door Windows Media Player. "

Verwijderd

Ja, daar liep ik dus ook al tegenaan. Volgens mij moet Microsoft die nog uploaden naar hun webserver of zo. In de licentievoorwaarden die je voor je knar krijgt bij de installatie stond ook een linkje voor meer informatie over het ontbreken van WMP, maar die link doet het niet.

Maar ja, ik wacht ook nog steeds op final drivers van Nvidia en Creative, dus dit kan er ook nog wel even bij ;)

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 11:43
microsoft heeft een aparte versie van xp uitgebracht zonder WMP, dit omdat ze boetes kregen doordat ze hun player 'opdrongen' en zo concurenten als realplayer en winamp geen eerlijke concurentie gaven. Deze versie zullen ze wel aan de scholen geven :)

you had me at EHLO

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb hier nu ook sinds een dag of twee Vista draaien, en ook hier de Business N versie. Ze zijn bij Microsoft wel heel rigoreus geweest met het verwijderen van multimedia.

Ik krijg de volgende melding als ik de Windows Prestatie-index wil uitvoeren:

''Deze computer heeft niet de ondersteuning voor multimedia die nodig is om de gevraagde bepaling uit te voeren.''

Toch jammer dat dit niet werkt, ik heb ook nog geen enkele WMP voor Vista kunnen vinden.

Goud is geen geld

• .Johnny
Heeft iemand microsoft support al gebeld? ik zit er over te twijfelen dat na het weekend te gaan doen.

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 13:07
Heb zelf ook via het UU MSAA-programma de Business N versie draaien van Vista, en ben helaas ook nog geen Mediaplayer tegengekomen. Schijnt begin januari te komen! Overigens kan ik met VLC Player ook geen video's afspelen :? Iemand anders ook dit probleem?

Verwijderd

In België wordt de gewone Business geleverd via MSDN-AA. Althans, bij mij toch (misschien krijg ik een speciale voorkeursbehandeling 8) ).

• knoknok
  • Laatst online: 14:58

knoknok

n00b 4 life

Ik weet niet hoe het bij jullie is... maar ik wordt er een beetje ziek van dat ik geen een WMV bestandje kan afspelen.. zelfs wmv codecs downloaden heeft geen zin.. hoop dat ze snel met een update komen.. :(

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

En als je business gewoon installeerd en naderhand WMP11? dit moet toch gewoon kunnen aangezien WMP11 ondertussen gewoon te downloaden is?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• .Johnny
Nee, er is geen WMP11 voor vista te downloaden.

Verwijderd

Hier kan ik volgens mij gewoon de normale versie downloaden :O

Iemand enig idee of je deze versie echt maar op 1 pc kan installeren ? zou graag mijn laptop en PC willen voorzien :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:15:
In België wordt de gewone Business geleverd via MSDN-AA. Althans, bij mij toch (misschien krijg ik een speciale voorkeursbehandeling 8) ).
Idd
@ KHK-geel krijgen we ook en gewone Business versie.

• .Johnny
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:12:
Hier kan ik volgens mij gewoon de normale versie downloaden :O

Iemand enig idee of je deze versie echt maar op 1 pc kan installeren ? zou graag mijn laptop en PC willen voorzien :)
Moet je in je licentie kijken. Bij de UU kun je V-B-N op 10 pc's installeren (VLK).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:15:
Hier ook (Kaho Gent), zowel de 32 als de 64bits versie die we krijgen zijn de gewone versies (is het trouwens normaal dat je 2 serienummers krijgt, een voor de 32 en 1 voor de 64bit?)

Verwijderd

.Johnny schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:20:
[...]

Moet je in je licentie kijken. Bij de UU kun je V-B-N op 10 pc's installeren (VLK).
Ja maar dat kan ik niet zo checken lijkt me he ? moet ik weer aan de admin gaan vragen dan.. kan het in ieder geval niet zo vinden zonder hem te downloaden.

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 13:07
Wordt er ook gek van dat ik geen WMV-codecs kan installeren, prima dan geen Media Player maar dan at least codecs (GOM media player werkt echt prima bij mij, maar ook geen WMV dus :-(). Kan ook nergens vinden wanneer de codecs c.q. Windows Media Player beschikbaar komen voor de Business N editie die ik draai.. zucht.. |:(

• .Johnny
Jongens, niet meer getreurd, er is een fix:

[VISTA] BusinessN & WMP11: het is mogelijk!
Pagina: 1