Toon posts:

nVidia GeForce 430 Go - Pakt geen nieuwe driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Erg vreemd, heb een toshiba laptop met zo'n graka er in en nu pikt hij de laatste nvidia drivers niet.. Ook als ik wat oudere probeer. 8x.xx of 7x.xx pakt hij niet :?

Hoe kan dit? Ik heb ooit begrepen dat je voor oudere kaarten een aangepast ini of inf filetje nodig hebt. De orginele driver werkt wel, maar ik wil uiteraard wel de nieuwste driver.

Ik kan dit nergens vinden, niet in de search en ook niet op google. In de search kom ik gewooon helemaal niets relevants tegen...

Verwijderd

Topicstarter
nou hebben we de pakjes uitgepakt?? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 23:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
schop

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Voor mobiele grafische kaarten kun je niet de gewone Forceware drivers gebruiken als ik het goed voorheb. Je zal dan moeten rondkijken naar drivers op de Toshiba website. Een aantal aangepaste drivers (Omega misschien?) kunnen het iig ook.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik mis sowieso welk OS het over gaat. Daarnaast is 2 keer kicken in 24 uur niet zo fijn.

Maar waarschijnlijk heb je inderdaad aangepaste drivers, of drivers met aangepaste inf's nodig. Zoals Adm. Freebee zegt: Kijk eens bij Toshiba, of probeer minder officiële drivers? :)

(Wat is er trouwens mis met de originele driver? Voor oudere kaarten zijn nieuwere drivers niet persé sneller)

Je weet zeker dat je deze driver (8.26) al geprobeerd hebt, trouwens?

[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 06-12-2006 16:24 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Klein kickje, net gezien in een ander topic:
Erazzzer schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:56:
Nvidia en laptopdrivers is niet wat. Op http://www.laptopvideo2go.com heb je alle laptop drivers voor Go kaartjes :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
anandus, thnx! Sorry. het ging om XP.. Te logisch om nog te noemen af en toe.. ;)

En de rede dat ik nieuwe wil is omdat mijn ervaring is dat de meeste leveranciers altijd een veel te oude versie op hun site hebben.. Dus dan ga ik liever voor de net wat nieuwere.. Het is al niet zo'n snel kaartje, dus voor 3fps meer heb ik dat over...

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik ff een vaag probleem,

Ik heb de laatste drivers geinstalleerd. (97.02) van die site hierboven dus. Tijdens de setup miste hij een aantal bestanden. Deze: http://ragingb.com/upload/files/1/sp2100%20vga.rar

Die bestanden heb ik van de orginale toshiba driver gepakt en in de 97.02 driver map gecopyeerd. Nu doet de driver het zover ik weet goed, hij geeft ook netjes aan dat het om versie 97.02 gaat alleen nou is mijn resolutie een beetje gaar.

Hij draait op 960x768, dat kan ik zien in de driver opties van nvdia, bij tabbald geavanceerd als je eigenschappen van bureaublad vraagt geeft ie gewoon 1024x768 aan. Hoe ik het ook met de resoluties blijf spelen, er blijft aan de rechterkant van het scherm een zwarte balk. Als ik met de muis aan de linkerkant of aan de rechtkant van het scherm sta en dan buiten het beeld beweeg schuift het beeld een stukje op, maar de klok in de taakbalk blijft onzichtbaar.

Hoe kan dit? Is er iets hoe ik de resolutie force om op 1024x768 te draaien?

Verwijderd

Topicstarter
schop

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
das een BUG in je videobios,

check www.laptopvideo2go.com voor die fout :p

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
SMSfreakie schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:02:
das een BUG in je videobios,

check www.laptopvideo2go.com voor die fout :p
Hmm, weet je mischien zo de betrefende pagina aan te wijzen? Ik zit namelijk al de hele tijd te browsen daar maar vind het niet..

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:32:
[...]

Hmm, weet je mischien zo de betrefende pagina aan te wijzen? Ik zit namelijk al de hele tijd te browsen daar maar vind het niet..
Klikkerdeklikkerdeklik?

404 Signature not found

Pagina: 1