Mac Mini als mediadoos

Pagina: 1
Acties:
  • 1.534 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07 18:56

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
Goeie,

(Vooraf: ik heb geen verstand van Macs, of OSX, of andere apple-gerelateerde zaken. Beschouw me maar even als die domme n00b van een buurman/tante/kennis...)

Is een mac mini icm een eyetv 310 een volwaardig media centrum?

Ik wil er dan:
  1. normale dvd's mee afspelen
  2. de nederlandse (Canal Digitaal) zenders mee kunnen bekijken
  3. de via de andere schotel (diseq switch) binnenkomende FTA BBC kanalen mee kunnen bekijken
  4. gedownloade videos (MPEGs, AVIs, VOBjes) etc mee kunnen afspelen zonder die eerst te hoeven fikken
  5. mijn collectie audiobestanden (MP3 en FLAC formaat) die op de computer boven staan mee kunnen afspelen ZONDER dat ik het geluid van een ventilator erdoorheen hoor
  6. als de familie komt: foto's mee kunnen bekijken
1, 2 en 6 moet wel kunnen, maar die andere dingen?
En hoe is de geluidskwaliteit van de mac mini? Bij een wintel pc kun je een pci kaart insteken (van m-audio, bijvoorbeeld); hoe zit dat bij de mac (mini)?

Alvast bedankt voor de hulp!

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Het zal niet lekker werken om een aantal redenen:
- Uitbreidbaarheid van de Mini is beperkt en duur (alles via USB en met Mac driver support)
- De Mini is niet echt stil als ie het warm krijgt (klinkt als een laptop met een hoog gejank)
- De eigen geluidskaart van de Mini is redelijk maar je hoort storing op de uitgang.
- Nog belangrijker: Front Row is nog niet zo geslepen als Windows Media Center 2005

Ik heb een Mac Mini G4 op de desktop en een Media Center PC in de woonkamer.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
je kunt een dualboot maken met bootcamp. dan kan je windows draaien. bootcamp is echter beta software en zal na bepaalde tijd niet meer werken.
ook blijft dat je alles met usb moet uitbreiden.
of het handig is mag je zelf bepalen, ik snap dat een mac mini er gelikter uitziet voor in de woonkamer dan de meeste andere dozen...
al met al dus niet echt een aanrader denk ik.

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37

BCC

De Mini is niet echt stil als ie het warm krijgt (klinkt als een laptop met een hoog gejank)
Je hebt hier hier over een G4. De Pentiums zijn geluidloos en ook de geluidkaart is een stuk beter. Verder vind ik Frontrow een stuk beter functioneren dan Media Centre, maar dat is misschien maar wat je gewend bent. 1,4,5 en 6 zijn iig geen probleem. En dure USB randapparatuur?! Wat kost een externe kaartlezer nou helemaal?

[ Voor 14% gewijzigd door BCC op 05-12-2006 10:36 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

BCC schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:35:
Je hebt hier hier over een G4. De Pentiums zijn geluidloos
Dat is niet waar. De G4 is ook geluidloos, totdat ie een tijdje 100% CPU load krijgt. Dat geldt voor de Core Duo's net zo. Ik zie dan ook veel mensen met Intel iMacs klagen over het lawaai van de Core systemen en de hoeveelheid warmte die ze uitstoten achter het display.
BCC schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:35:
En dure USB randapparatuur?! Wat kost een externe kaartlezer nou helemaal?
Wat dacht je van een fatsoenlijke geluidskaart? Een TV-kaart? Via USB met gedegen Mac support allemaal een stuk duurder dan PCI kaartjes. Dat kaartlezers een tientje kosten weet ik ook wel :z

[ Voor 29% gewijzigd door Exirion op 05-12-2006 11:01 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-07 17:10
Exirion schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:59:
[...]

Dat is niet waar. De G4 is ook geluidloos, totdat ie een tijdje 100% CPU load krijgt. Dat geldt voor de Core Duo's net zo. Ik zie dan ook veel mensen met Intel iMacs klagen over het lawaai van de Core systemen en de hoeveelheid warmte die ze uitstoten achter het display.
Ik heb met mijn Intel iMac helemaal geen last van lawaai. Ik vraag me regelmatig af of hij nog aan staat. Is echt fluisterstil. En qua warmte...dat valt echt reuze mee. Hij voelt een beetje lauw, tegen het koude aan zelfs.

En met deze ervaring ben ik echt niet de enige hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour

LePlatDuJour

Topicstarter
Hm. Dus wel of niet stil zal ik dan in de winkel moeten beoordelen, lees ik.

Iemand hier met ervaringen met zo'n eyetv ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Laatst online: 14-12-2018
Ik gebruik zelf de mac mini intel met de eye TV 600 (digitale cable versie).
Werkt prima. Nadeel is wel dat mijn HD ready TV niet echt goed beeld geeft van de mac mini de Philips geeft een zwarte border van 2 cm om het 720p beeld.

Wat ik nu doe is, ik neem op met de mac mini, en met eyeconnect speel ik het af op mijn snazio media speler over het netwerk.

Gaat geweldig goed!

De mac mini gebruik ik niet voor TV kijken direct. En met VNC beheer ik de mac mini voor files deleten en renamen en exporteren whatever if needed.

Als iemand weet hoe je 720p zonder zwarte borders kunt krijgen op een lcd tv graag de tips.
Hoewel de videokaart van de mac mini dat eigenlijk niet zo geweldig aan kan en soms stuttert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-07 17:10
Ik heb geen ervaring met de EyeTV 310, wel met de 250. Software is overigens hetzelfde.

Bij mijn iMac heb ik wel wat probleempjes met het apparaat; een stuk of 3 keer per 30 minuten een No Signal scherm gedurende 1 tot 40 seconden. Maar daar zijn ze mee bezig, en de beta release van versie 2.3.3 die ik voor ze test is al een heel stuk beter.

Als je zo'n 310 heb aangeschaft, vertel dan eens hoe het bevalt. Ik overweeg namelijk ook deze aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour

LePlatDuJour

Topicstarter
Solstice schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:46:
Wat ik nu doe is, ik neem op met de mac mini, en met eyeconnect speel ik het af op mijn snazio media speler over het netwerk.

Gaat geweldig goed!
WTF is een snazio media speler? En waar koop je 't (in NL)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Laatst online: 14-12-2018
Inderdaad.
Het zijn netwerk media spelers gebaseerd op de sigma chip.
Kijk ook eens op: www.rhisc.nl
die verkopen een aantal spelers.
Maar veel info kun je vinden op www.mpcclub.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Laatst online: 14-07-2021
just my two cents..
in jou geval zou ik gaan voor windows xp mediacenter edition. deze is hiervoor ontwikkeld en hierover is veel meer te vinden op forums, zo hoef je niet opnieuw het wiel uit te vinden.
met een apple moet je zelf eea samenstellen om iets vergelijkbaars te bewerkstelligen en maar hopen dat het lukt. helemaal als je apple noob bent. (no offence)
en er zijn volgens mij best aardig gelikte win-dozen te krijgen hiervoor... :)

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197402

Nou, mijn iMac herkende meteen mijn 1368x768 Samsung LCD televisie. Perfect beeld via de VGA.

Windows XP kan dat niet. Vista daarentegen wel.

Maar die Mac mini gaat echt geen herrie maken hoor. Met VLC player lekker alles afspelen zonder Codecs te hoeven installeren. Daarmee krijg je echt geen 100% CPU load. Ik ga lekker zo'n Mac mini met maximaal geheugen halen als mediacenter box. Beter en zuiniger kan volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 11:34

dlmh

Lo-Fi

With stupid ^^^.

De EyeTV software van Elgato heeft ook een op Frontrow-gebaseerde interface en werkt met de Apple Remote. Je hebt net als MCE een EPG, waarmee je makkelijk programma's op kan nemen. De software ondersteunt ook, met de juiste CAM en tuner, out-of-the-box DTV van Casema, e.d. Geen houwtjetouwtje oplossingen met andere MC's of extra software om dit aan de praat te krijgen zoals in Windows MCE 2005 wel het geval is.

Verder is de Mac Mini gewoon stil! Als je TV kijkt verbruikt de EyeTV software bij mij slechts 2% CPU-tijd (van de 200%, ivm de dualcore). Pas als je HDTV gaat kijken gaat het processorgebruik omhoog, maar dan nog blijft de Mini aangenaam stil.

En de Lacie Mini Companion of Iomega Minimax sluiten zo naadloos aan bij het design van de Mini dat het uitbreiden van harddiskruimte ook geen probleem is. Het heeft dan wel iets weg van een stereotoren(tje).

Verder zal je voor de 609,-- EUR die de Mini kost geen enkele ander MCE-machine vinden met dezelfde formfactor en/of specificaties.

Kopen dus! :D

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

SerialThrillaZ schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:48:
Verder zal je voor de 609,-- EUR die de Mini kost geen enkele ander MCE-machine vinden met dezelfde formfactor en/of specificaties.

Kopen dus! :D
Echt gelul. De Mac Mini kost 619 euro en dan krijg je een basisuitvoering met 512MB. Geheugen erbij is echt een must want het verschil tussen OS X met 512MB en 1024MB is enorm op de Mini. Vervolgens heb je ook nog een harddisk die in no-time vol is, plus dat de EyeTV bij de goedkoopste aanbieder 250 euro kost. Bij de nieuwe Mini's krijg je gelukkig wel een fatsoenlijke audio interface met SPDIF dus dat scheelt weer een paar tientjes. Al met al ben je dus 1000 euro kwijt als je een leuk systeem wil hebben.

Ter vergelijking: in mei 2004 heb ik zelf voor 650 euro een complete HTPC gebouwd die perfect MCE draait. Inmiddels kun je voor dat geld nog wat leukers bouwen met 320GB storage en een zwaardere CPU plus meer geheugen.

Ja, ik ben net als jij een zeer enthousiaste Mini-gebruiker, maar laten we wel even bij de feiten blijven ipv iemand een relatief dure oplossing met beperkingen aan te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:58:
[...]

Echt gelul. De Mac Mini kost 619 euro en dan krijg je een basisuitvoering met 512MB. Geheugen erbij is echt een must want het verschil tussen OS X met 512MB en 1024MB is enorm op de Mini. Vervolgens heb je ook nog een harddisk die in no-time vol is, plus dat de EyeTV bij de goedkoopste aanbieder 250 euro kost. Bij de nieuwe Mini's krijg je gelukkig wel een fatsoenlijke audio interface met SPDIF dus dat scheelt weer een paar tientjes. Al met al ben je dus 1000 euro kwijt als je een leuk systeem wil hebben.

Ter vergelijking: in mei 2004 heb ik zelf voor 650 euro een complete HTPC gebouwd die perfect MCE draait. Inmiddels kun je voor dat geld nog wat leukers bouwen met 320GB storage en een zwaardere CPU plus meer geheugen.

Ja, ik ben net als jij een zeer enthousiaste Mini-gebruiker, maar laten we wel even bij de feiten blijven ipv iemand een relatief dure oplossing met beperkingen aan te praten.
Ik vind deze post eerder gelul.

Dus 512MB + eyeTV - SPDIF = 381 euro?

Relatief dure oplossing? Bullshit. Licentie Windows MCE kost trouwens ook al 90 euro. Maar die wil je niet. En Vista Home Premium kost zowat evenveel als een hele Mac mini dus echt bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Je vergeet even voor het gemak de 60GB laptopschijf in de Mini? Zoals ik al zei: VEEL te weinig een bovendien traag. Ik vind de 160GB in m'n eigen media center al krap worden met video opnemen.
Relatief dure oplossing?
Ja, en bovendien niet handig. Al met al moet je zoveel extra troep aan je Mini hangen dat de charme van het leuke kleine kastje compleet verloren gaat. Valt nog mee dat je er neit ook nog een andere geluidskaart aan hoeft te hangen, maar een harddisk en Eye TV vind ik al genoeg gedoe.

Ik zou m'n eigen HTPC voor geen goud vervangen door m'n Mac Mini:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3995_2.jpg

Fluisterstil, veel goedkoper dan een Apple oplossing, en bovendien maar 1 kastje ipv 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:59
ik heb een mac mini htpc,en ben er erg over te spreken. ik heb een eytv 410, deel 720p scherm en mac mini core duo 1.66ghz met 2 gig ram, geen probs hier. alleen qua software: ik wil eigenlijk gewoon frontrow en eyetv volledig integreren, helaas kan dat nog niet.

hoor wel graag andere ervaringen.

en diskspace: iets anders dan m'n tv buffer en recordings heb ik niet lokaal, de rest gaat allemaal via het netwerk m'n fileserver op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afdak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Wacht even op iTV:
http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_itv

[ Voor 8% gewijzigd door Afdak op 06-12-2006 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
Niet zolang het niet live tv en recording gaat doen.

Niet zolang het geen VIDEO_TS gaat doen.

mijn plan:

Ik heb nu drie software pakketten die het allemaal prima doen:EyeTV voor life en recording. Frontrow voor de meeste media: en DistantDVD voor Video_TS. ik denk er aan om een ati remote wonder 2 te kopen, en die met behulp van een aantal applescriptjes de boel naadloos aan laten sluiten. dus: Knop 1: start frontrow, sluit de rest, knop twee start eyetv, sluit de rest etc. en dan de restg van de remote om alles te bedienen.

'k ben benieuwd :) maar eens zo'n ding kopen binnenkort. d'r staat nog niet voor genoeg in m'n woonkamer :S :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

overhyped schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:53:
[...]
Frontrow voor de meeste media: en DistantDVD voor Video_TS.
...
Vind je VLC Player niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:09:
[...]
Al met al moet je zoveel extra troep aan je Mini hangen dat de charme van het leuke kleine kastje compleet verloren gaat. Valt nog mee dat je er neit ook nog een andere geluidskaart aan hoeft te hangen, maar een harddisk en Eye TV vind ik al genoeg gedoe.
...
Fluisterstil, veel goedkoper dan een Apple oplossing, en bovendien maar 1 kastje ipv 3.
Nah jah, ik neem zelf nooit wat van de TV op dus voor mij is die harddisk niet belangrijk en Eye TV ook niet, dus voor mij geen externe kastjes. Maar daar heeft de topicstarter niets aan :)

Maar wat voor'n Pundit heb jij dan? Ik dacht dat de Mac mini sowieso altijd stiller is dan een Pundit (met standaard fans)?

//edit//
Anyway, misschien moet je nog even geduld hebben topicstarter. Wacht effe de Apple conferentie af in januari '07. Waarschijnlijk komt Apple in 2007 met de ultieme HTPC!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 197402 op 06-12-2006 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
Als mediaplayer: ja. Als media center: nee :) distantdvd gebruikt trouwens wel vlc voor de daadwerkelijke playback, maar niet als interface.

De kracht van een mediacenter is imho de integratie. vanuit 1 eenvoudige interface alles bedienen, door de media libery heen gaan etc. het feit dat er een pc achter het geheel zit is leuk voor mij als it freak, maar moet onzichtbaar zijn wanneer m'n vriendin gewoon een film of een tv programma wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

overhyped schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:40:
[...]

Als mediaplayer: ja. Als media center: nee :) distantdvd gebruikt trouwens wel vlc voor de daadwerkelijke playback, maar niet als interface.

De kracht van een mediacenter is imho de integratie. vanuit 1 eenvoudige interface alles bedienen, door de media libery heen gaan etc. het feit dat er een pc achter het geheel zit is leuk voor mij als it freak, maar moet onzichtbaar zijn wanneer m'n vriendin gewoon een film of een tv programma wil zien.
Ik vind dat Frontrow dat juist extreem goed doet. Alles te bedienen met één mini afstandsbedieninkje

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
BCC schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:01:
[...]

Ik vind dat Frontrow dat juist extreem goed doet. Alles te bedienen met één mini afstandsbedieninkje
ik ook, (op TV, Recorder en Video_TS na) maar VLC player niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Dan moet je dus wachten op deze: http://en.wikipedia.org/wiki/ITV_(Apple)

[ Voor 26% gewijzigd door BCC op 07-12-2006 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat zal echt het beste zijn, dat denk ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat ding is al een tijdje geleden aangekondigd. Ik begrijp echt niet dat Apple het vertikt er een TV tuner in te stoppen want dat maakt 'm wmb waardeloos als serieus media center. TV-recording is nou juist de grootste feature van zo'n systeem. Jammer, want anders had ik 'm misschien wel gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Laatst online: 22:05
Reactie op tanteprutje:
Is dat het beste?
Heeft hij genoeg rekenkracht voor FULL HD? 1080i?

Bovendien zit je dan weer met een kleine hdd, waarom zetten ze er niet direct een 3,5" hdd in?

Het gemis van de tv tuner is ook onbegrijpelijk... nu is het product gewoon niet af, of niet serieus te nemen als mediacenter.. het is meer een mediacenter extender imho

[ Voor 37% gewijzigd door procyon op 07-12-2006 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

procyon schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:53:
Het gemis van de tv tuner is ook onbegrijpelijk... nu is het product gewoon niet af, of niet serieus te nemen als mediacenter.. het is meer een mediacenter extender imho
Dit zijn geruchten.. dus of er niet eentje inzit kun je niet zeker zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Laatst online: 22:05
BCC schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:20:
[...]

Dit zijn geruchten.. dus of er niet eentje inzit kun je niet zeker zeggen
Op; het plaatje van de presentatie van steve zie ik geen kabel aansluiting
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/ce/ITV_back.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

procyon schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:53:
Reactie op tanteprutje:
Is dat het beste?
Heeft hij genoeg rekenkracht voor FULL HD? 1080i?

Bovendien zit je dan weer met een kleine hdd, waarom zetten ze er niet direct een 3,5" hdd in?

Voor mij wel, heb zelf genoeg aan inderdaad meer een extender ja :)

Dat van die full HD zal wel lukken. Zal ook wel een versie komen met een tuner en grotere HD denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-07 15:56
*werkt nog met een Macmini G4

Ik heb zelf de mac mini voor 600 gekocht, met een LaCie 250gb op firewire, deze was 180 uit mijn hoofd. Ik heb zo een heerlijke combo en doe er alles mee, ik heb echter geen ervaring met EyeTV..
En nee, het idee van een mac mini is echt niet 'weg' zo, er zitten inderdaad wat kabels en usb gevaartes aan, maarja dat heb je ook aan een 'standaard' pc met bijvoorbeeld wmc.

Die LaCie zit zo mooi in het design meegenomen dat het niet eens opvalt, en blazen ja dat doet hij soms even 2 minuten. maar ik heb het zelfs niet met een dvd kijken oid, laat staan als je een kaal OSX draait op een intel core2duo, dan zal het lopen als een zonnetje :*)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Exirion schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:53:
[...]

Dat ding is al een tijdje geleden aangekondigd. Ik begrijp echt niet dat Apple het vertikt er een TV tuner in te stoppen want dat maakt 'm wmb waardeloos als serieus media center. TV-recording is nou juist de grootste feature van zo'n systeem. Jammer, want anders had ik 'm misschien wel gekocht.
IMHO is het juist ideaal dat de tuner er niet inzit. Ik zie meer in een addon die er precies en naadloos op past. Reden: we hebben nu kabel, digitale kabel (DVB-c), satelliet (DVB-s), digitenne (DVB-t), ip-tv (of hoe MINE nu ook mogen werken)

Ik word er helemaal gek van. Ben op zoek naar een dvd-recorder die met digitenne overweg kan, zodat ik niet EN de dvd-recorder aan moet zetten op het juiste moment, maar ook dat ik de tuner op het juiste moment en aan en op de juiste zender moet zetten. Welgeteld heb ik 1 dvd recorder gevonden van pioneer die een DVB-t tuner heeft, maar die kost veel geld (even duur als een mini). En wie zegt dat DVB-t de standaard wordt en blijft?

Liever een modulair uitbreidbare recorder/speler.

Ben dan ook zeer benieuwd wat en waneer dat de mac mediacenter uit gaat komen. Zodat ik nu DVB-t kan kijken, maar misschien over een jaar MINE of DVB-c of DVB-t. Desnoods zelfs kabel.

En wat dat ik nu een TV heb (RGB-s of YC) en hopelijk ergens dit jaar een 42" plasma met HDMI/DVI en die wie wil ik dan natuurlijk ook zo kunnen aansluiten...

[toevoeging]
Oja, en een dubbele tuner zodat je ned 1 kan kijken en ned 2 kan opnemen.... is ook wel handig zeg maar.....

[ Voor 4% gewijzigd door surfpunk op 05-01-2007 12:19 ]

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Solstice schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:46:
Ik gebruik zelf de mac mini intel met de eye TV 600 (digitale cable versie).
Werkt prima. Nadeel is wel dat mijn HD ready TV niet echt goed beeld geeft van de mac mini de Philips geeft een zwarte border van 2 cm om het 720p beeld.

Gaat geweldig goed!

De mac mini gebruik ik niet voor TV kijken direct. En met VNC beheer ik de mac mini voor files deleten en renamen en exporteren whatever if needed.

Als iemand weet hoe je 720p zonder zwarte borders kunt krijgen op een lcd tv graag de tips.
Hoewel de videokaart van de mac mini dat eigenlijk niet zo geweldig aan kan en soms stuttert.
Welke Philips tv heb jij? Ik had er ook last van met mijn LCD TV in combinatie met MacBook Pro, maar moest in de tv aangeven dat HDMI2 gebruikt wordt voor een PC signaal. Daarna werkt alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 09:41
Ik weet niet of jullie van het bestaan van Media Central van Equinox (link) voor de Mac op de hoogte zijn, maar ik gebruik het nu al een tijdje naar volle tevredenheid en volgens mij komt dit heel erg dicht in de buurt van het media center van Microsoft. Ik moet wel bekennen dat ik nog niet alle facetten van Media Central gebruikt heb, maar hetgeen wat ik gebruikt heb werkt goed.

Egg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 23:17

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

surfpunk schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:09:
Ik word er helemaal gek van. Ben op zoek naar een dvd-recorder die met digitenne overweg kan, zodat ik niet EN de dvd-recorder aan moet zetten op het juiste moment, maar ook dat ik de tuner op het juiste moment en aan en op de juiste zender moet zetten. Welgeteld heb ik 1 dvd recorder gevonden van pioneer die een DVB-t tuner heeft, maar die kost veel geld (even duur als een mini). En wie zegt dat DVB-t de standaard wordt en blijft?
/Oftopic: Pioneer heeft de G-link, daarmee kun je een STB aansturen zoals met de AB. De DVDR zet dan zelf de STB op het goede kanaal voordat ie gaat opnemen. Ideaal!

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-07 21:47

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour

LePlatDuJour

Topicstarter
dellai schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:57:
Ik weet niet of jullie van het bestaan van Media Central van Equinox (link) voor de Mac op de hoogte zijn, maar ik gebruik het nu al een tijdje naar volle tevredenheid en volgens mij komt dit heel erg dicht in de buurt van het media center van Microsoft. Ik moet wel bekennen dat ik nog niet alle facetten van Media Central gebruikt heb, maar hetgeen wat ik gebruikt heb werkt goed.
Ziet er mooi uit, maar da's alleen dvb-t, correct me if I'm wrong. Ik heb dvb-s. Helaas is de elgato eyetv 310 momenteel niet leverbaar -- ik vraag me af waarom? -- dus ik ben op zoek naar een dvb-s oplossing voor osx. Met de aanschaf van m'n macbook ben ik even helemaal apple-minded :-)

Iemand nog een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 17:58
Ik gebruik ook een Mac Mini met een T7200 erin (Core2Duo 2Ghz) vanwege de HD dingen die ik ermee afspeel. Mijn TV heeft echter een DVI ingang (1280x768) dus heb ik alleen als ik full screen dingen doe 2 minimale balkjes boven en onder.

Verder een EyeTV 310 eraan voor TV dingen om die op te nemen.
Ik heb dingen die ik elke dag kijk en die neemt ie standaard op, programmeer ik elke week opnieuw en ook dingen die mij leuk lijken neem ik op => geen reclames kijken en zo kan ik het niet vergeten :D
Alles wordt trouwens op mijn server geplaatst over GBIT waar een Lacie F800 aan hangt met 4x500GB schijf dus nooit problemen met schijfruimte ;)

Overigens is ie heeel stil, met de standaard CoreDuo maakte ie veel meer herrie.

[ Voor 31% gewijzigd door Uberprutser op 01-04-2007 12:23 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
ik ben ook van plan om een mac mini te gaan kopen, alleen dan voor downloaden interneten msn etc
. alleen de mac mini zou dus een meter naast mijn bed komen te staan, en het is de bedoeling dat hij 24/7 aan komt te staan. nu maak ik me dus zorgen om de lawaai die hij gaat maken (em omdat hier zo veel over lawaai staat vraag ik het hier). zou ik er gewoon naast kunnen slapen of maakt hij te veel lawaai ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
hermedico schreef op zondag 01 april 2007 @ 14:45:
ik ben ook van plan om een mac mini te gaan kopen, alleen dan voor downloaden interneten msn etc
. alleen de mac mini zou dus een meter naast mijn bed komen te staan, en het is de bedoeling dat hij 24/7 aan komt te staan. nu maak ik me dus zorgen om de lawaai die hij gaat maken (em omdat hier zo veel over lawaai staat vraag ik het hier). zou ik er gewoon naast kunnen slapen of maakt hij te veel lawaai ?
Als je beetje simpele dingen doet is ie (bij mij dan!) helemaal stil hoor niks alleen de HD draaien en die is al fluisterstil :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 16:35

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Mijn G4 mini, hoor je bijna letterlijk niet. De enige keer dat ik hem aan "blazen" heb gekregen was toen ik een nieuwe firmware installeerde. Deze test namelijk de ventilator ook. Het is denk ik precies wat je zoekt. Het enige wat je hoort is de HD die evenveel geluid produceert als een HD uit een laptop.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-07 15:56
Ik sluit me hierbij aan! Mijn G4 mac mini + FW schijf (LaCie Mini) staan aan de andere kant van mn slaapkamer, zal een meter of 4 zijn en ja, natuurlijk hoor je hem wel maar zo weinig dat ik er gewoon doorheen slaap! Word het toch vervelend, dan heeft OSX een prachtig werkende slaap-functie en valt hij binnen een paar seconden in totale stilte :)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Het verhaal wordt anders als je een XServe naast je bed zet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:18
Mijn MacBook heb ik ook 2 meter van bed staan en die kan ik 's nachts wel goed aanlaten om te downloaden. Waar je wel op moet letten is een externe schijf, zelf heb ik een Lacie Porsche 320Gb en die maakt wel wat geluid, ook niet veel (geen fan) maar wel zoveel dat het niet fijn slapen wordt daarmee. Wat je als oplossing kan zien (wat ik zelf ook doe) is gewoon downloaden op je MacMini HD en dan overdag ff verplaatsen naar je externe HD. De 60Gb in mijn MacBook is namelijk al vrij snel vol na wat actief torrenten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Je kan ook een lange Firewire kabel kopen ;) alleen zijn die vrij prijzig. Ik geloof dat Firewire 4 meter lang mag worden bekabeld. Ik heb zelf een paar keer mijn mijn Macbook Pro vlak naast me geslapen, in het kader van een DreamRecorder experiment. Dat ging opzich ook wel, al duurt het iets langer voor ik in slaap val door het zachte suizen dat toch hoorbaar is.
DreamRecorder is een programmaatje waarmee je een timelapse opname kan maken van hoe je slaapt, en als je wakker wordt na een droom kun je meteen je droom opnemen (audio) zodat je hem niet vergeet.

Hier stond achterhaalde informatie…

Pagina: 1